Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist terug van een wederom indrukwekkend bezoek aan de 6 meter bak van Pieter. De bak stond er zeer mooi bij ook al hadden Pieter en Richard zelf nog wel wat op- en aanmerkingen. Om de Achillessen vrij te zien zwemmen is een pracht gezicht! Bedankt voor de gastvrijheid en het presentje mannen, was top!

Bijgaand een vijftal foto's (genomen met de Iphone) dus niet van fantastische kwaliteit. Een fotoreportage van de expert (Erik Kop) komt later en over een tijdje een (naar alle waarschijnlijkheid) pracht van een film...

Bekijk bijlage 255598

Bekijk bijlage 255597

Bekijk bijlage 255601

Bekijk bijlage 255600

Bekijk bijlage 255599
Dank je Hans voor de foto's,het was weer gezellig en even bijgepraat.
topjes
Pieter

Indrukwekkend was het zeker,de bak staat er prachtig bij. Ook bij de techniek beneden in de kelder kijk je je ogen uit.
Erg mooi is ook de nieuwe plexiglas bak,ook dit gaat zeker een succes worden.
Verder was ik ook onder de indruk van het refugium met de diversen wieren,waar diversen zeepaardjes hun oude dag uitzitten.
Al met al een hardstikke gezellige en leerzame middag.
Pieter ook namens mij dank voor de gastvrijheid en het presentje,top.

Groet Gerarduitsteeekend
Dank je Gerard,ben benieuwd of je jouw bak (en wanneer)gaat Re-scapen,we houden je dagboek in de gaten.Het was inderdaad zeer gezellig en een leuke groep aquarianen zo op de zondagmiddag,TOP.

Pieter

Ook ik wil jullie bedanken voor de gastvrijheid, versnaperingen en het presentje Pieter en Richard. De bak is ook weer prachtig en als het geheel nog meer in gegroeid is van unieke schoonheid.

Nu nog effe wachten op het filmpje van Erik:cool:.

Grt. Mark.
Leuk je weer even te ontmoeten Mark,zulke middagen moeten we maar vaker organiseren....Het was in ieder geval voor mij ook leerzaam.

Pieter

Echt ongelofelijk dat dit bij iemand thuis staat...Woorden te kort.
JW en ander ook bedankt voor jullie reactie's.World Citizen;dit aquarium staat in de showroom van het Openhaardencentrum.Zou zoiets ook graag thuis willen plaatsen maar denk dat ik dan gelijk mn koffers kan gaan pakken....

Pieter

JW en ander ook bedankt voor jullie reactie's.World Citizen;dit aquarium staat in de showroom van het Openhaardencentrum.Zou zoiets ook graag thuis willen plaatsen maar denk dat ik dan gelijk mn koffers kan gaan pakken....

Pieter

Powat

Het laatste nieuwe aquarium.
De blenny en jasha van aqua-medic
Het ziet vrij degelijk uit en werk naar behoren.
De blenny is al ingericht nu nog even de kleine jasha....
Ik weet nog niet wat ik hier van ga maken.???

DSC00026.jpg

DSC00025.jpg

DSC00027.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is alweer veel te lang geleden, ik moet echt gauw weer eens komen kijken!

En de jasha die als laatste is ingericht...
Je ziet nu wel heel goed hoe verschillend de verlichting is..
En de jasha heeft veel lucht van de eiwitafschuimer die retour komen via de circulatiepomp..
Moet ik nog even wat op verzinnen....
Nu even een paar weken geduld voor de opstart....

Bijlagen

• DSC00041.jpg
    DSC00041.jpg
    137,4 KB · Weergaven: 40
  • DSC00042.jpg
    DSC00042.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 31
Gisteren even geweest, het was veel te lang geleden. Wat een spektakel! De achillessen (er zijn er drie, eentje heeft het niet gered) zwemmen rustig door de bak en zien er gezond uit. Geen enkel teken van stress of dreigen onderling. Natuurlijk is het de vraag hoe het in de toekomst zal gaan, maar deze bak biedt denk ik een grote kans op succes. Ook de koralen stonden er prachtig bij!

Pieter: bedankt voor je gastvrijheid!

Gisteren even geweest, het was veel te lang geleden. Wat een spektakel! De achillessen (er zijn er drie, eentje heeft het niet gered) zwemmen rustig door de bak en zien er gezond uit. Geen enkel teken van stress of dreigen onderling. Natuurlijk is het de vraag hoe het in de toekomst zal gaan, maar deze bak biedt denk ik een grote kans op succes. Ook de koralen stonden er prachtig bij!

Pieter: bedankt voor je gastvrijheid!
Dank je Tanne,een score van 3 uit 4 met Achillessen is niet slecht als je nagaat dat meer dan ongeveer 80% van de verkochte Achillessen de eerste maand niet overleven.

Verder is het keizersvolk in de 6 mtr. uitgebreid met 5 Centropyge loricula en beneden in 4 mtr. plexi bak zijn 9 gele zeilvinnen ingebracht van ongeveer 6cm. groot.

Pieter

Hee Pieter,

Het gaat dus allemaal erg goed bij jullie.
Bak staat er als van ouds weer super bij..

John gaat er mee stoppen doet er niets meer aan en al zijn koralen zijn dood gegaan.
Al zijn vissen leven nog en zal ik vanaf volgende week gaan inventariseren en voor hem gaan verkopen.

Hulde weer voor de liefde en zorgzaamheid die jullie voor de dieren hebben...

Pieter ik ben morgen in Vlaardingen en wil even een bakkie halen..
Komt het gelegen rond een uur of 1?

Gr. Dennis

Update;aan de rechter-korte zijde van de 6 mtr.bak is een stabiliteits glasstrip van 12cm breed en 2 cm dik in de midden gescheurd.Vervangen met een volle bak is niet mogelijk dus een nieuwe strook gaat er bovenop geplakt worden.Het is geen zichtwerk dus zien doe je het niet maar het blijft een raadsel waarom deze gescheurd is..

Afgelopen zaterdag zaten we in de showroom om half vijf nog wat na te borrelen en plotseling hoorden we water gekletter.WAS DE 6 METER AAN HET OVERSTROMEN......Een rare gewaarwording als je in een keer over de volle lengte water er langs zie stromen.Direkt bij het filter de reduceerschuif in de afvoer open getrokken en jahoor een lipvis die de afvoer gedeeltelijk blokkeerde.De afvoer100 mm is voorzien van een reduceerschuif om de leiding grotendeels vol te laten staan met water om het geluidniveau acceptabel te houden.Aktie per direkt is om een bypass aan te brengen.Gebeurde dit een half uurtje later en er was niemand meer dan was het leed(overstroming ca.2000 ltr.) niet te overzien geweest....In dit geval is het door direkt ingrijpen beperkt gebleven tot pakweg 80 a 100 ltr.

Leuke hobby hebben we toch......

Het wervelbedfilter is opnieuw gevuld met 5 kg.biopallets nadat deze enige dagen in een emmer zoet water hebben gestaan(in het begin heet water)om het drijfvermogen kwijt te raken.

Vers kool in het andere wervelbed ingezet.
Antifos ingezet.
Ozonapparaat is schoongemaakt en werkt weer voor de volle 100 %

2400 ltr.water ververst mede door de perikelen;opnieuw inrichten; van de deep in the blue.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan