H
hummer 007
Guest
Blijft een geweldige bak.
Koralen hebben idd alle ruimte om te groeien.Powat
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Had je allang verwachtPowatwe gaan inderdaad wat meer lps plaatsen......Dat ziet er zeker niet slecht uit! Ik moet gauw weer eens komen kijken!
Opvallende move: de lps-koralen, ik hoorde er al over bij AC. Het is sowieso iets heel nieuws voor jullie!
Daar wordt aan gewerkthalloooooWat koralen betreft mag het zeker alweer gezien worden Richard en groeien kunnen ze nog genoegnu nog wat visjes
Natuurlijk mag je je mening geventopjestopjesmaar ik wil best wel de discussie aangaan"wat is nu "natuurlijk",volgens mij is geen enkel zeeaquarium natuurlijk......Ik hoop niet dat het verkeerd opgevat wordt. Ik vond de oude inrichting vele malen mooier. demooiste bak die ik gezien heb. Ik vindt deze opbouw buitengewoon onnatuurlijk. Nergens zie je in de natuur z on opbouw van een rif. Ik bewonder zeker jullie doorzettings vermogenthumbs up.
Tim,de parvalussen zitten er in......het zijn 135 stuks geworden.Het is een prachtig gezicht.De school blijft voorlopig op de voorgrond ,de ene keer waaierd het wat uit en het volgende moment zwemt het weer compact bij elkaar,nu maar afwachten.....ze eten in iedergeval goed.Ben bang dat er dan iets mis gegaan is met al die herkomst gebieden, onze (ik werk daar) ervaring is dat ze maar vanaf 1 exporteur goed binnenkomen, maar deze komen uit Indonesie, we hebben ze nu een paar keer gehad. Uitval rond de 0 %, een enkele keer 1 dood bij binnenkomst.
Ook het aan het eten krijgen geen probleem, mysis artemia lobstereggs, alles eten ze vrij snel.
Maar het op lange termijn gezond houden blijkt bij veel mensen een probleem. Blijkbaar vallen de mannetjes om na een paar keer eieren in de bek gehad te hebben. Wellicht verzwakken ze door de draagtijd zoveel dat ze het niet overleven. Nadat de mannen bezweken zijn gaan de vrouwtjes er achteraan omdat ze hun eieren niet kwijt kunnen....
Hetzelfde verschijnsel heb ik meegemaakt met de A. margaritophorus, deden het lang uitstekend. Regelmatig mannen met eieren, om een bepaald moment vielen er een paar weg zonder uitwendige symptomen. En daarna ging de rest van het groepje met uitpuilende darmen/eipakketten ook naar de eeuwige jachtvelden...
Ik hoop dat het bij jullie beter zal gaan, er zijn natuurlijk maar weinig mensen die er 125 bij elkaar houden. Zo is de kans een stuk groter dat de mannen meer rust krijgen tussen de broedperiodes door. Ik blijf het volgen...
Groeten,
Tim
Precis zoals je het zegt SanderhalloooooZiet er alweer heel mooi uit erg mooie koralen! Vind alleen de blauwe achterwand minder vind zwart veel mooier, maja over smaak valt niet te twisten
Groeten, Sander
Dank je JW,hoe is het met Rif,staat ie al met zn handen in het zeewaterPowatWat heerlijk dat je weer iets toonbaars hebt in je prachtige zaak ! De ellende die jullie hebben moeten overkomen zal niet mals zijn geweest. Ik ben benieuwd naar de school A. parvulus.
Wat een klus om die achterwand zo smetteloos te houden. Ik denk ook dat een zwarte of donkere achterwand een mooier contrast had gegeven.
Dank je Rinus,als het binnen een half jaar niet volgegroeid is kap ik er mee.....Blijft een geweldige bak.
Dank je Porsie,we rommelen maar wat aanPowatTis een kunstwerkenaccord
Tim,de parvalussen zitten er in......het zijn 135 stuks geworden.Het is een prachtig gezicht.De school blijft voorlopig op de voorgrond ,de ene keer waaierd het wat uit en het volgende moment zwemt het weer compact bij elkaar,nu maar afwachten.....ze eten in iedergeval goed.
Pieter
de nieuwe aanwinst.
ik zelf vindt het net een zoetwatervisje, maar dit is toch wel het enige visje wat als school bij elkaar blijft in het aquarium.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.