Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijft een geweldige bak.
Koralen hebben idd alle ruimte om te groeien.Powat

Dat ziet er zeker niet slecht uit! Ik moet gauw weer eens komen kijken!

Opvallende move: de lps-koralen, ik hoorde er al over bij AC. Het is sowieso iets heel nieuws voor jullie!
Had je allang verwachtPowatwe gaan inderdaad wat meer lps plaatsen......

Pieter

Ik hoop niet dat het verkeerd opgevat wordt. Ik vond de oude inrichting vele malen mooier. demooiste bak die ik gezien heb. Ik vindt deze opbouw buitengewoon onnatuurlijk. Nergens zie je in de natuur z on opbouw van een rif. Ik bewonder zeker jullie doorzettings vermogenthumbs up.
Natuurlijk mag je je mening geventopjestopjesmaar ik wil best wel de discussie aangaan"wat is nu "natuurlijk",volgens mij is geen enkel zeeaquarium natuurlijk......

Pieter

Ben bang dat er dan iets mis gegaan is met al die herkomst gebieden, onze (ik werk daar) ervaring is dat ze maar vanaf 1 exporteur goed binnenkomen, maar deze komen uit Indonesie, we hebben ze nu een paar keer gehad. Uitval rond de 0 %, een enkele keer 1 dood bij binnenkomst.
Ook het aan het eten krijgen geen probleem, mysis artemia lobstereggs, alles eten ze vrij snel.
Maar het op lange termijn gezond houden blijkt bij veel mensen een probleem. Blijkbaar vallen de mannetjes om na een paar keer eieren in de bek gehad te hebben. Wellicht verzwakken ze door de draagtijd zoveel dat ze het niet overleven. Nadat de mannen bezweken zijn gaan de vrouwtjes er achteraan omdat ze hun eieren niet kwijt kunnen....

Hetzelfde verschijnsel heb ik meegemaakt met de A. margaritophorus, deden het lang uitstekend. Regelmatig mannen met eieren, om een bepaald moment vielen er een paar weg zonder uitwendige symptomen. En daarna ging de rest van het groepje met uitpuilende darmen/eipakketten ook naar de eeuwige jachtvelden...

Ik hoop dat het bij jullie beter zal gaan, er zijn natuurlijk maar weinig mensen die er 125 bij elkaar houden. Zo is de kans een stuk groter dat de mannen meer rust krijgen tussen de broedperiodes door. Ik blijf het volgen...

Groeten,
Tim
Tim,de parvalussen zitten er in......het zijn 135 stuks geworden.Het is een prachtig gezicht.De school blijft voorlopig op de voorgrond ,de ene keer waaierd het wat uit en het volgende moment zwemt het weer compact bij elkaar,nu maar afwachten.....ze eten in iedergeval goed.

Pieter

Wat heerlijk dat je weer iets toonbaars hebt in je prachtige zaak ! De ellende die jullie hebben moeten overkomen zal niet mals zijn geweest. Ik ben benieuwd naar de school A. parvulus.
Wat een klus om die achterwand zo smetteloos te houden. Ik denk ook dat een zwarte of donkere achterwand een mooier contrast had gegeven.
Dank je JW,hoe is het met Rif,staat ie al met zn handen in het zeewaterPowat

Pieter

De bak is weer op weg om een wereldtopper te worden.
Graag foto's of nog beter een filmpje van dit spektakel, 135 schoolvisjes moet een magistraal affect hebben in jullie grote bak.

Wat is de huidige bezetting en waar willen jullie naartoe qua bezetting (allemaal nano-visjes?)

MVG

Eddy

Tim,de parvalussen zitten er in......het zijn 135 stuks geworden.Het is een prachtig gezicht.De school blijft voorlopig op de voorgrond ,de ene keer waaierd het wat uit en het volgende moment zwemt het weer compact bij elkaar,nu maar afwachten.....ze eten in iedergeval goed.

Pieter

de nieuwe aanwinst.

ik zelf vindt het net een zoetwatervisje, maar dit is toch wel het enige visje wat als school bij elkaar blijft in het aquarium.

Bijlagen

• DSC03817.jpg
    DSC03817.jpg
    159 KB · Weergaven: 92
  • DSC03839.jpg
    DSC03839.jpg
    157,7 KB · Weergaven: 69
  • DSC03818.jpg
    DSC03818.jpg
    177,7 KB · Weergaven: 82
Ik vind het toch nu al een geweldig gezicht. Wacht maar totdat de koralen verder uitgegroeid zijn:cool:. En die school parvalusjes; schitterend.

Grt. Mark.

Prachtig toch!

de nieuwe aanwinst.

ik zelf vindt het net een zoetwatervisje, maar dit is toch wel het enige visje wat als school bij elkaar blijft in het aquarium.

nog wat foto,s

Bijlagen

• DSC03850.jpg
    DSC03850.jpg
    205,7 KB · Weergaven: 31
  • DSC03841.jpg
    DSC03841.jpg
    200,2 KB · Weergaven: 45
  • DSC03851.jpg
    DSC03851.jpg
    150 KB · Weergaven: 29
  • DSC03832.jpg
    DSC03832.jpg
    217,3 KB · Weergaven: 30
  • DSC03849.jpg
    DSC03849.jpg
    203,7 KB · Weergaven: 32
Schittend die school Parvulussen! Gaat helemaal goed komen met dit bakkie.enaccord

Geweldig wat een pracht is dit rif aan het worden, deze opbouw spreekt mij zeer aan.
Ook de keus van de nieuwe bewoners is weer zeer speciaal, en erg doordacht.
Het blijft een topper deze showbak.

Werkelijk prachtig, erg fraaie opbouw. Ik ben op het moment zelf ook bezig met mij start en heb ook een soortgelijke opbouw aangehouden.

Verder is die school visjes echt top, er is niets mooiers als zo'n grote zwerm die door de bak glijd. Waar zitten jullie ergens in vlaardingen, als het mag kom ik graag een keertje jullie bak bewonderen.

Grtz Ralph

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan