Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
De weinige wind is gedraaid en komt nu over ons pand heen,het is mistig hier...dus de rook blijft hangen en het stinkt hier binnen behoorlijk.Het gaat nu richting Tanne...
De rook is nu witter en het vuur is voor het grootste gedeelte onder controle.
Het luchtalarm is in Vlaardingen afgegaan en er zijn nu enkele scholen ontruimd en op de snelweg is het hier een chaos...
Evacuatie schijnt hier niet nodig te zijn,zeggen ze...advies alles dichthouden
De afschuimer is afgezet en verder is het afwachten.....de schade zal wellicht misschien over enkele dagen,weken misschien merkbaar zijn

J

Misschien een idee om gelijk kool in te zetten als de brand geblust is Pieter?

Hoi

Misschien gelijk een goed excuus om een grote Noordzeewater verversing te doen.:p
Even bellen dan kan het misschien deze week nog.
Voorzorg voor alles…..:rolleyes:

Heel veel sterkte
Hopelijk valt de schade mee
Gr Robert

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dame en heren bedankt voor de reaktie's en de adviezen,het doet me goed..kool is enige dagen geleden ververst,nieuwe vulling heeft denk ik weinig zin.
We gaan het volgende doen..
Heb vanmiddag gebeld met van Vucht zeewater leverancier en de situatie voorgelegd en morgenochtend om 9 uur komen ze 3000 liter vers zeewater afleveren,we gaan deze in de voorraadbakken direct opwarmen en het zout aanvullen zodat er morgen in de namiddag een keer deze hoeveelheid ververst wordt.Meer kunnen we voorlopig niet doen...

Groeten Pieter

Het gaat weer de goede kant op....1500 liter tot nu toe ververst,de rest volgt zo spoedig mogelijk.
De Anthiassen worden helemaal gek...plankton en ze ruiken de zee......de koralen staan volledig open.
Binnenkort weer een filmpje.

Groeten Pieter

Dat klopt Bas vlinders bijzonder vissen,dit soort is een plankton eter en ander klein voer.
Sommige hebben de pyramide vlinders geprobeerd en weer verwijderd omdat het systeem het niet aankon ivm met het vele voer wat deze dieren nodig hebben.
Dat zal hier denk ik geen probleem gaan geven,we voeren hier al meer dan 2 blisters per dag de laatste tijd,buiten de plankton,groen voer en fijn voer.We moeten wel wil je al deze dieren tevreden houden.
We draaien hier alweer 1jaar op de 6 sporenelementen van Reefcorner en het bevalt me goed en "goedkoop" het kost een fractie van ander merken.
Waterwissels worden hier weer steeds wekelijks uitgevoerd en fosfaatverwijderaar wordt hier maandelijks met 3 kilo vervangen.

Groeten Pieter

Hoi Pieter
Fijn te horen dat je tevreden bent met de sporenmix.

Theo

Het gaat weer de goede kant op....1500 liter tot nu toe ververst,de rest volgt zo spoedig mogelijk.
De Anthiassen worden helemaal gek...plankton en ze ruiken de zee......de koralen staan volledig open.
Binnenkort weer een filmpje.

Groeten Pieter

Oeioei. Wisselen met noordzee-water is het beste wat je kunt doen Pieter.
En inzetten van ChemiePure elite zou ook heel effectief kunnen zijn om eventueel verkeerde stofjes uit het water te halen. Heb daar goede ervaring mee!!

Succes Pieter.

Oeioei. Wisselen met noordzee-water is het beste wat je kunt doen Pieter.
En inzetten van ChemiePure elite zou ook heel effectief kunnen zijn om eventueel verkeerde stofjes uit het water te halen. Heb daar goede ervaring mee!!

Succes Pieter.
Bedankt voor het advies Theo maar ben zelf voorstander van grote wissels vers natuurlijk zeewater,niemand kan mij vertellen wat voor invloed ChemiePure heeft op filterfeeders zoals sponzen en dergelijke in de "Deep in the blue",deze draait nl.mee op het grote systeem.

Groeten Pieter.

@Theo: Is het dan net niet aan te raden?

@Pieter succes!!

Gr B

Bedankt voor het advies Theo maar ben zelf voorstander van grote wissels vers natuurlijk zeewater,niemand kan mij vertellen wat voor invloed ChemiePure heeft op filterfeeders zoals sponzen en dergelijke in de "Deep in the blue",deze draait nl.mee op het grote systeem.

Groeten Pieter.

Voorlopig 3 Piramide of te wel Hemitaurichthys koraalvlinders ingezet,we gaan eerst eens even afwachten wat ze gaan doen want ik ben me bewust van risico's met deze delicate vissen,later als alles goed gaat komen er meer van dit soort in.

Zag mijn oude liefde zitten en kon het niet weerstaan....2 kleine achillessen,wat zijn ze bloedmooi....

Donderdag avond laat nadat de verlichting op de maanstand stond zijn ze bak ingegaan nadat ze de"Tanne methode"hebben doorlopen,10 minuten in een zoetwater badje...

Nu maar hopen dat het goed gaat met deze stipmagneten.
Gisteren was het even spitsroede zwemmen tussen de gele dokters maar inmiddels zijn ze zo goed als geaccepteerd,vergis je je niet in het venijn en veerkracht van een achilles...

Groeten Pieter

Zo dat moet even schrikken zijn geweest pieter.
Gelukkig hebben jullie alles heerlijk op orde zodat er weinig/geen schade zal zijn.

Groetjes wesley

Voorlopig 3 Piramide of te wel Hemitaurichthys koraalvlinders ingezet,we gaan eerst eens even afwachten wat ze gaan doen want ik ben me bewust van risico's met deze delicate vissen,later als alles goed gaat komen er meer van dit soort in.

Zag mijn oude liefde zitten en kon het niet weerstaan....2 kleine achillessen,wat zijn ze bloedmooi....

Donderdag avond laat nadat de verlichting op de maanstand stond zijn ze bak ingegaan nadat ze de"Tanne methode"hebben doorlopen,10 minuten in een zoetwater badje...

Nu maar hopen dat het goed gaat met deze stipmagneten.
Gisteren was het even spitsroede zwemmen tussen de gele dokters maar inmiddels zijn ze zo goed als geaccepteerd,vergis je je niet in het venijn en veerkracht van een achilles...

Groeten Pieter

Wat ontzettend gaaf pieter die piramide vlinders zijn al schitterend laat staan die achillese erbij nog.
Zal kwijlen zijn voor je bak echt gaaf.

Groetjes wesley

Weer even een filmupdate....

[video=youtube_share;W3CKR4IkuOA]https://youtu.be/W3CKR4IkuOA[/video]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan