U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Het is een iets minder dan eenderde Frode,inhoud is ongeveer 10.000 ltr.En, nu heb je een kwart van je water ververst ? [emoji57]
Het is een iets minder dan eenderde Frode,inhoud is ongeveer 10.000 ltr.
Het wierenfilter/DSB met extra waterreservoir is ervan af.Dat is nu een extra bak voor water verversen geworden,Richard is hen op de foto aan het vullen....
Groeten Pieter
Ben er ook erg blij mee Dennis,ze beginnen nu wat meer de bak te verkennen,al hoe wel heel voorzichtig...Moooooooie vlinders! Ik ben benieuwd wannee ze een beetje los komen...
Vanaf nu gaan we maandelijks deze hoeveelheid met natuurlijk zeewater verversen Frode.een derde van de inhoud en een derde van de prijs tegen over goed zout in emmers.....Oh ja, dat is waar ook Pieter. Maar het blijft een enorme hoeveelheid water ...een tankauto voor laten rijden en dan 1/3 van je water kunnen verversen [emoji28]
Maar goed bezig hoor [emoji106]
Dank je Peter,zit eigenlijk te wachten dat je een dagboek gaat openen,,
Groeten Pieter
Zou het gewoon nu doen Peter,jouw bak ziet er erg mooi uit en als je bepaalde vragen niet wil beantwoorden dan gewoon niet doen....Of er een dagboek gaat komen daar ben ik nog niet over uit. Als ik zie/lees wat mensen soms allemaal voor opmerkingen plaatsen in een dagboek van iemand anders omdat ze het niet eens zijn met de keuzes die iemand heeft gemaakt, dan vraag ik mij af of ik daar wel zin in heb. Iedereen doe het op zijn of haar manier en daar moet je, naar mijn mening, gewoon respecteren. Natuurlijk kun je iemand advies geven, maar dat betekend niet dat iemand dit ook hoeft op te volgen. Nu moet ik wel zeggen dat ik leuke reacties heb gehad op de foto die ik heb gepost. Volgend jaar of het jaar daarop gaat mijn bak in elk geval leeg in verband met het leggen van een nieuwe vloer. (misschien dat er dan ook wel een nieuwe en grotere bak komt, maar dat weet de vrouw nog niet) Mogelijk dat dit dan een leuk en goed moment is om een dagboek te beginnen.....
Mvg Peter
Dat klopt wel aardig Marcel maar alles kan er nu weer een behoorlijke tijd tegen.Petje af voor het onderhouden van zulk groot aquarium, voor de meeste grote bakken is het bij jouw maal factor 10 om waterwissel en lampen wissel te doen.
gr. marcel
Dat klopt wel aardig Marcel maar alles kan er nu weer een behoorlijke tijd tegen.
Eindelijk is beneden de rariteitenkubus klaar inhoud 600 liter bevolkt door 3 Ogcecephalus vesperlilio,dat zegt de meeste niets maar deze zijn meer kikker dan vis of iets waar de schepping mee begon...
1 gele Antenarius randalli maatje die in een keer een volwassen doktersvis in een keer inslikt...voorlopig moet ie het doen met steurgarnalen.
Groeten Pieter
kijken of dit voor deze predatoren groot genoeg is anders verhuizen ze naar 80x150x50 maar in kubus moet voldoende ruimte zijn want ze hebben praktisch de gehele bodem tot hun beschikking en op de steen tegen de achterland alleen maar gele Fiji leders en paarse culavaria meer niet want in deze bak gaat het om de bodem bewoners.Ze zijn s'avonds laat in ieder geval actiever dan overdag.Ogcocephalus is inderdaad wel een heel bijzonder genus van vissen.
Ben heel nieuwsgierig wat voor bak jullie daarvoor hebben gemaakt!
Die komen er van het weekend aan.....Wat een aparte vissen!
Zou het leuk vinden wat foto's te zien van de kubus incl. bewoners![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.