Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb meer dan tien jaar geleden een Hemitaurichthys gehad. Mooie vis en na gewenning redelijk reefsafe, maar zeker in het begin erg stipgevoelig. Ik verwacht met jouw koralen geen noemenswaardige problemen.

Emperor1: de vissen op jouw foto zijn Chaetodon benetti. Bloedmooi maar pure koraleneters. Logisch dat dat niet werkt dus ;)

Haha, zo een vermoeden had ik al :p
Maar als deze diertjes niks anders eten dan koralen, vind ik t apart dat dit soort diertjes alsnog verkocht worden.

Haha, zo een vermoeden had ik al :p
Maar als deze diertjes niks anders eten dan koralen, vind ik t apart dat dit soort diertjes alsnog verkocht worden.

Is niet vreemd. De helft van de winkeliers heeft geen flauw benul van wat ze verkopen. Niet raar dus dat dit soort vissen terecht komt in bakken die daar helemaal niet geschikt voor zijn.

Een schooltje van zes pyramide koraalvlinders of te wel de Hemitaurichthys zijn in bestelling.
Ze komen van Fiji of Vanuatu.
Het mooie van deze koraalvlinders is dat ze redelijk reefsafe zijn en in een schooltje te houden zijn.
Er kleven ook wat risico's aan.
In het begin erg stipgevoelig
Absoluut gezonde exemplaren,ze zijn nogal transport gevoelig
In het begin moeilijk aan het eten te krijgen.

Maar het blijft zo mooi een schooltje Koraalvlinders:cool:
Het eten hoeft hier geen probleem te zijn want er wordt in de zes meter meer als voldoende gevoerd en de ongeveer 150 vissen in het systeem zijn vet en gezond.

Zo'n jaar of vijf terug heb ik een schooltje van vijf zien zwemmen in de showbak van Theo Reefcorner wat echt bij mij indruk maakte dus bij Theo hierover wat inlichtingen ingewonnen.
Er zwemmen er daar nog steeds 2 van rond en doen het erg goed.
Theo wijt het verlies van drie exemplaren aan het feit dat het aquarium te klein is voor vijf van deze vissen en zo klein is die showbak niet.Ze schijnen heel af en toe aan een koraaltje te pikken maar richten geen schade aan.
Zoals Tanne al aanhaalde zijn ze ook volgens Theo in het begin erg stipgevoelig

Dus Diz in jouw bak zou ik niet meer dan twee exemplaren inzetten...
We zien wel....

Groeten Pieter

Dus Diz in jouw bak zou ik niet meer dan twee exemplaren inzetten...
We zien wel....

Groeten Pieter

Voorlopig zet ik helemaal niets in. Ik ga eerst rustig jouw ervaringen lezen, kijken hoe ze binnenkomen, wennen, gaan eten en gewend raken aan de bak...
dan zie ik wel weer verder ;-)

succes!

Kijk dat zijn mooie visjes wie erbij komen.
Er staan er 10 in stock bij de jong zag ik.
Heb zelf ook 2 vlinders in bestelling staan.
Nog ff wachten nog hahah.

Groetjes wesley

Mooi dat er weer vlinders bij komen Pieter! Ik zat er alweer een beetje op te wachten! Blijft toch aantrekken he!

Voorlopig zet ik helemaal niets in. Ik ga eerst rustig jouw ervaringen lezen, kijken hoe ze binnenkomen, wennen, gaan eten en gewend raken aan de bak...
dan zie ik wel weer verder ;-)

succes!
We zien wel.....hoop dat jou bak effe geen schade opgelopen heeft na het "ongelukje"

groeten Pieter

Kijk dat zijn mooie visjes wie erbij komen.
Er staan er 10 in stock bij de jong zag ik.
Heb zelf ook 2 vlinders in bestelling staan.
Nog ff wachten nog hahah.

Groetjes wesley
Heb het gelezen Wesley hou wel je LPS in gaten want ze kunnen wel eens.....

Groeten Pieter

Heb het gelezen Wesley hou wel je LPS in gaten want ze kunnen wel eens.....

Groeten Pieter

Heey pieter ja dat doe ik hoop dat het gewoon goed gaat 99,9% reefsafe zegt men haha

Groetjes wesley

Mooi dat er weer vlinders bij komen Pieter! Ik zat er alweer een beetje op te wachten! Blijft toch aantrekken he!
Dat klopt Bas vlinders bijzonder vissen,dit soort is een plankton eter en ander klein voer.
Sommige hebben de pyramide vlinders geprobeerd en weer verwijderd omdat het systeem het niet aankon ivm met het vele voer wat deze dieren nodig hebben.
Dat zal hier denk ik geen probleem gaan geven,we voeren hier al meer dan 2 blisters per dag de laatste tijd,buiten de plankton,groen voer en fijn voer.We moeten wel wil je al deze dieren tevreden houden.
We draaien hier alweer 1jaar op de 6 sporenelementen van Reefcorner en het bevalt me goed en "goedkoop" het kost een fractie van ander merken.
Waterwissels worden hier weer steeds wekelijks uitgevoerd en fosfaatverwijderaar wordt hier maandelijks met 3 kilo vervangen.

Groeten Pieter

De Triton test is verstuurd,ben heel benieuwd....

Even hier iets over Naso soorten........

Er zwemmen hier 3 soorten in paartjes rond en 4 zijn er heel klein ingezet en alle 6 zijn de 20 cm al lang voorbij.
Maar oh wat zijn ze kwetsbaar als ze jong zijn en super gestrest en zeker als ze bijna direct uit de import in een aquarium gedumpt worden...veel overleven het niet.
Bij een Naso moet alles in het aquarium het zelfde blijven,bij elke verandering gaan ze al morren.
Deze gewoonte vissen zijn heel rustige zwemmers en niet agressief .
Het wordt vaak verkeerd ingeschat maar ze hebben op den duur veel heel veel zwemruimte nodig.
Het zijn grote eters en daardoor aardige vervuilers maar veel grof voer hebben ze nodig,net als alle Doktersvissen is groen voer een wijze aanvulling op het dieet
Verse Groente is voedsel bron maar er is een mogelijkheid dat het door de bak heen gaat zweven.
Vlokvoer gaat voor een groot deel verloren aan kleine vissen.
Hier hebben de meeste Dokters een voorkeur voor korrelvoer en ze zijn er gek op......
We gebruiken de medium maat omdat deze afzinken naar de bodem en de Naso's zo rustig bij hun voedsel kunnen komen,hier gebruiken we 2soorten doorelkaar de "dierlijke en "groenvoer" met knoflook door elkaar gemixt.
Zo is de vervuiling ook een een stuk minder omdat elke korrel wordt gegeten en is het voedsel veel geconcentreerder, ze worden er in ieder geval goed vet van....

Groeten Pieter

GROTE BRAND HIER 400 MTR VAN ONZE ZAAK!!!!!
de wind is hierheen aan het draaien er schijnt veel asbest in de zwartgele rook te zitten....
Politie bureau,winkels panden,straten,bruggen,treinen, in de omgeving zijn ontruimd....dit kan wel eens gevolgen hebben voor de zeewaterbakken hier.....ALS DE WIND NOG EEN KWART SLAG DRAAIT gaan wij ook evacueren.

Laatst bewerkt:
Voor zover mogelijk, alle aanzuigpunten van buitenlucht en overige ventilatie stilleggen/afsluiten.
En verder wachten tot het is overgewaaid:o

Zo zeg, lijkt me zeker geen prettige situatie.
Hopen dat de gevolgen beperkt blijven voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan