LALA
Senior Forumlid
We hebben dat al 2 keer geprobeerd Mike maar dat liep niet goed af.
De eerste maal 2 gelijke grootte en dat ging enkele weken goed en toen brak er door een andere onverklaarbare reden de oorlog uit en pincetten gaan door totdat de tegenstander er echt geweest is........
De tweede maal geprobeerd met een grote en een kleine maar de kleine werd binnen een dag gesloopt....
Al hoewel dit al een aantal jaren geleden is ga ik dit niet meer proberen ook al zwemmen ze als koppel samen dat kan zomaar ineens anders zijn.
Overigens zwemmen hier in de andere 2 bakken al tijden ook een pincet want betere glas anemonen bestrijders bestaan er naar mijn mening niet.....
Groeten Pieter
Hoi Peter,
ik heb een vraag over Pincetvis. Heb al ong een maand een jonge Pincetvisje in mijn stekkenbak. Toen heb ik hem van de winkel meegenomen at hij nog helemaal geen vervangen voer (hij was net enkele dagen van een zending). Deze keer heb ik genoeg info gelezen hoe moeilijk ze zijn om aan het eten te krijgen dus ik begon eerst met levende artemia en zo rond 2 weken (probeerde ook steeds af en toe diepvries) tot op een mooie dag begon hij accepteren en nu eet hij goed diepvries voer. Maar glasanemonen laat hij echt staan hoor! Maar daarvoor was hij namelijk bedoeld... of voer ik hem te veel?
Om je Nasotje extra ff helpen kan je ook vitaminen van Sera bijb. toevoegen of nog beter enkele druppel (in jouw geval misschien half flesje dan haha) op het voer en enkele min. laten inweken. Mijn tegelvis (een prachtig Purpureus) krijgt al derde keer ooginfectie (erg dik oog) maar dan doe ik dat elke keer met vitaminen en het komt elke keer nog steeds goed uit gelukkig! Maar goed je weet het al zelf waarschijnlijk haha...ik wens beterschap voor jouw Naso. Het MOET goed komen - hij is jouw talisman van de bak toch:biggrin:
Tussen een man en een vrouwtje Pincetvissen is wel een verschil (wel een klein maar toch!) dus dat is dus in principe mogelijk een koppeltje maken. Op een toeval rekenen en zomaar 2 vissen samen proberen - de kans is natuurlijk niet groot dat het een man en een vrouw zijn... Maar een koppeltje is altijd top natuurlijk, dan de kans dat ze ongewenste koralen beginnen plukken veel minder ook! Dat zou leuk zijn natuurlijk als het zou uiteindelijk lukken...voor de vissen en voor jou, en voor ons:biggrin: