Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké jammer ik heb wel zin in een zeewaterbeurs;)
Snap ik. Interzoo is overigens niet alleen voor de aquaristiek, maar voor alles wat met dierhouderij te maken heeft, ook niet toegankelijk voor particulieren. Misschien is de vivariumbeurs iets?

De led eraf...dat is nieuws Pieter. Wat is de reden dat je hier aan denkt?
Frode,we hebben hier met Richard een discussie over,we gaan eerst proberen om het geluidsprobleem van 10 Orphek's op te lossen,dit geeft een zeer irritant geluid wat je niet in huis wil hebben.We gaan aan een zijde twee grote ventilatoren over de lengte langs de LED laten blazen en misschien word dan het geluid minder maar het kan zomaar meer geluid gaan geven.

LED of T5 is erg mooi op kleinere bakken maar op 6 meter is HQI absoluut het mooiste en vooral met 1000 w.daarmee krijg je het gevoel of naar een echt rifdak kijkt omdat het veel sprankelijker is......

Groeten PIeter

Frode,we hebben hier met Richard een discussie over,we gaan eerst proberen om het geluidsprobleem van 10 Orphek's op te lossen,dit geeft een zeer irritant geluid wat je niet in huis wil hebben.We gaan aan een zijde twee grote ventilatoren over de lengte langs de LED laten blazen en misschien word dan het geluid minder maar het kan zomaar meer geluid gaan geven.

LED of T5 is erg mooi op kleinere bakken maar op 6 meter is HQI absoluut het mooiste en vooral met 1000 w.daarmee krijg je het gevoel of naar een echt rifdak kijkt omdat het veel sprankelijker is......

Groeten PIeter

helemaal mee eens pieter laat je bak maar weer eens stralen zo vroeger
ik bedoel natuurlijk het licht he;)
gr robert

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Groeten PIeter

Tja, geluid is een belangrijke factor. Je hebt de lampen natuurlijk in een gesloten kap, dan kunnen ze hun warmte minder goed kwijt. Alternatief voor hqi zou misschien ook nog plasma kunnen zijn ? Heb je dat eens gezien?

Welke orpheks maken het meeste geluid? De pendants of zijn het de panelen (nilus, atlantik ? Weet niet meer welke je hebt :o), de Atlantik V2 zou weer wat slimmer en stiller moeten zijn...maar als bij een hele batterij panelen alle ventilatoren aan gaan...

Ik stel mijn Razors zomers iets lager af, zodat daarvan de ventilatoren niet aan gaan ;)

Laatst bewerkt:
Beste Pieter,

Ik denk dat je de keuze wel overwogen maakt, ik snap dat ook. Ik vind HQi persoonlijk ook nog het natuurlijkste uit zien in zo'n bak, maar dat is ieder voor zich hè! Ik hoop je bak ooit nog een keer in het echt te zien, mooi hoor.

Met complimenten,

Groet B
---------------

Groeten PIeter

Groeten PIeter

Pieter ik laat nog steeds mensen bij mij thuis de oude filmpjes zien van je 6 meter, toen met HQI en dat was werkelijk ongeëvenaard prachtig! dit heb ik tot op heden met geen enkele bak met LED gezien. de oude 6 meter staat bij mij nog steeds op de absolute nr 1!!

K ga proberen zaterdag morgen eens langs te komen in Vlaardingen.
wil het nu wel eens live zien.
zijn de lichten om 10 uur al aan?

;)Eelco

Is het misschien een idee om de fans van de orphek,s te vervangen / smeren / reinigen , de fans pakken toch wel wat stof op de bladen dit geeft onbalans en herrie,
Als je hier mee hulp nodig zou hebben kan ik je er wel mee helpen,( heb ervaring mee )
Kan ik gelijk die prachtige vlinders zien,
Groet Hans

Verstuurd van mijn Nexus 7

helemaal mee eens pieter laat je bak maar weer eens stralen zo vroeger
ik bedoel natuurlijk het licht he;)
gr robert

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Er zit natuurlijk nu ook licht boven he Robert,we zijn nog steeds aan het nadenken,dat kan hier vaak even duren...

Groeten Pieter

Tja, geluid is een belangrijke factor. Je hebt de lampen natuurlijk in een gesloten kap, dan kunnen ze hun warmte minder goed kwijt. Alternatief voor hqi zou misschien ook nog plasma kunnen zijn ? Heb je dat eens gezien?

Welke orpheks maken het meeste geluid? De pendants of zijn het de panelen (nilus, atlantik ? Weet niet meer welke je hebt :o), de Atlantik V2 zou weer wat slimmer en stiller moeten zijn...maar als bij een hele batterij panelen alle ventilatoren aan gaan...

Ik stel mijn Razors zomers iets lager af, zodat daarvan de ventilatoren niet aan gaan ;)
De warmte kan hier in de gesloten kap wel afgevoerd worden Frode,er zit boven het aquarium zo'n 100 kuub loze ruimte tussen de boven vloer en het systeem plafond waar ook nog wat tocht doorheen gaat.
Het zijn de 10 atlantik's ,in de pendules zitten geen ventilatoren.

Groeten Pieter

Beste Pieter,

Ik denk dat je de keuze wel overwogen maakt, ik snap dat ook. Ik vind HQi persoonlijk ook nog het natuurlijkste uit zien in zo'n bak, maar dat is ieder voor zich hè! Ik hoop je bak ooit nog een keer in het echt te zien, mooi hoor.

Met complimenten,

Groet B
---------------
Dank je Barry,jou bak hoop ik ook eens te zien.

Groeten Pieter

Pieter ik laat nog steeds mensen bij mij thuis de oude filmpjes zien van je 6 meter, toen met HQI en dat was werkelijk ongeëvenaard prachtig! dit heb ik tot op heden met geen enkele bak met LED gezien. de oude 6 meter staat bij mij nog steeds op de absolute nr 1!!
Ik weet het Arjen,economisch is het niet dat houdt me nog tegen,dan gaan we weer van 3000 w. naar 7000 w.
Maar wie weet.......

Groeten Pieter

Laatst bewerkt:
Is het misschien een idee om de fans van de orphek,s te vervangen / smeren / reinigen , de fans pakken toch wel wat stof op de bladen dit geeft onbalans en herrie,
Als je hier mee hulp nodig zou hebben kan ik je er wel mee helpen,( heb ervaring mee )
Kan ik gelijk die prachtige vlinders zien,
Groet Hans

Verstuurd van mijn Nexus 7
De fans zijn 3 weken geleden doorgeblazen Hans maar bedankt voor het aanbod.
De vlinders kan je altijd bezichtigen......

Groeten Pieter

Even een paar foto`s met de onderwatercamera.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    45,2 KB · Weergaven: 69
  • 2.jpg
    2.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 81
  • 3.jpg
    3.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 66
  • 4.jpg
    4.jpg