Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heeft ze erg goed gedaan FrodeactionNogmaals,de foto's van bijvoorbeeld de Clarion's,die zijn zo scherp dat elk schubbetje te tellen is......prachtig.

DE tijd gaat erg hard nog even .....................en we stoppen er meemecrymecrymecrymecry

Groeten
Pieter

Dat zei je de vorige keer ook Pieter, maar je kan natuurlijk niet stoppen voordat ik nog een keer langs ben geweest... :p

mooi pieter echt. het rif blijft mij fascineren
top hoor zo lang zo.n niveau
gr robert

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Dank je Robert,het is alleen jammer dat we helemaal geen LPS meer kunnen plaatsen in de 6 meter met al die rovertjes,het is nu een volledige SPS bak geworden...en die worden ook kort gehouden.
Jouw bak ziet er geweldig uit.

Groeten Pieter

Dat zei je de vorige keer ook Pieter, maar je kan natuurlijk niet stoppen voordat ik nog een keer langs ben geweest... :p
Ha ha Frode,die twee jaar hou ik het nog wel uit,hoop ik...We zijn niet allemaal van die jonge honden zoals jij en Tanneop het muil
Groeten
Pieter

Deze bak stoppen??? Dat zou echt zonde zijn.
Nog niet Bertuz.....

Als alles meezit gaan we volgende week 1 HQI 1000w. Lamp aan de linkerzijde uittesten,omringd met 3 orphek atlantik's,even kijken wat dan het resultaat is....

Groeten Pieter

Ik had nog en paar bruikbare foto's over...sommige met een verhaal...

Zoals de school van deze visjes, waarover Pieter zijn hoofd breekt...hoe krijg ik die er uit :confused: ;)

Caesio teres by Frode Numan, on Flickr

en deze...de wimpelloze-wimpelvis (heel lastige klant voor de fotograaf)...zullen zijn wimpels weer aangroeien? het lijkt er wel op!

Zanclus cornutus by Frode Numan, on Flickr

en wie heeft die wimpels er dan afgegeten...deze doet alsof zijn neus bloed...

Scarus quoyi by Frode Numan, on Flickr

En tot mijn verbazing vond ik nog een koraaltje waarop enkele poliepen zichtbaar waren (ergens onderaan in het midden) ... Pieter zoekt nu naarstig naar een visje die ook die laatste poliepen diep in het koraal aanpakt :p

Acropora species by Frode Numan, on Flickr

en gewoon omdat het zo mooi was, deze als afsluiting. Gaat vast weer helemaal goed komen met je koralen Pieter thumbs up

sps corals by Frode Numan, on Flickr

Ledverlichting is met die blauwe koralen wel heel lastig fotograferen .... mocht je weer op HQI overgaan - kom ik weer wat foto's maken ..:cool: :p

Laatst bewerkt:
Nog niet Bertuz.....

Als alles meezit gaan we volgende week 1 HQI 1000w. Lamp aan de linkerzijde uittesten,omringd met 3 orphek atlantik's,even kijken wat dan het resultaat is....

Groeten Pieter

1000w?!? Pfff dat zal een bult licht gaan geven :cool:. Maar waarom ga je er een HQI lamp bij hangen? :confused:

Hoi Pieter,

Heb je de HQI er al boven hangen? Hoe ziet dat er nu uit?

En hoe zit het met de kleuren van de koralen nu onder HQI?

Nog altijd amazing Pieter!! Heb je het rif wat vrij van de bodem is met cement gemetseld of met purschuim?!

groetjes Manuel!!

Hoi

Hebben de test uitgevoerd met 1000watt HQI.

Ik zelf vindt het schitterende verlichting.
En de combinatie van 1000w HQI met de atlantik is zeer mooi te noemen.

We zitten alleen met het probleem dat de HQI vrij veel warmte afgeeft.
Warmte en led gaan niet samen.

En dan wilde we eigelijk af van dat gezoem van alle ventilatoren van de atlantiks.

Dan zou alleen de combinatie HQI met de Led pendule over blijven.
Maar dat is weer niks qua lichtkleur en deze zijn vrij moeilijk te dimmen.

We stellen nu voorloppig alles even uit tot we er uit zijn wat we wel willen.
Het is geen klein bakje waar je zomaar een lampje boven hangt.
Je ben er al gauw weer een week zoet mee.

mvg OHC

Groeten Pieter[/QUOTE]

He blondie

Ga je toch weer beginnen.
Alles is gemetseld met vele kilo,s cement.

Als je gaat beginnen mag ik als groot verbruiker zeker vertellen dat je Reef-bond moet gebruiken.
Al verschillende merken gebruikt, maar alleen deze is tot nu toe de beste.

Kom een keerje weer langs, altijd gezellig

Mvg OHC

Nog altijd amazing Pieter!! Heb je het rif wat vrij van de bodem is met cement gemetseld of met purschuim?!

groetjes Manuel!!

Hahaha....ja blondje gaat gaat ook weer beginnen!! Tanks voor de Tip....moet hier ook wat gemetseld worden ;)!!
Kom zeker weer eens langs topjes
He blondie

Ga je toch weer beginnen.
Alles is gemetseld met vele kilo,s cement.

Als je gaat beginnen mag ik als groot verbruiker zeker vertellen dat je Reef-bond moet gebruiken.
Al verschillende merken gebruikt, maar alleen deze is tot nu toe de beste.

Kom een keerje weer langs, altijd gezellig

Mvg OHC

Gaat de combinatie met hqi en atlantiks echt een probleem geven voor de atlantiks? Hebben jullie de omgevingstemperatuur gemeten?
Bij voldoende ventilatie moeten die toch nog wel hun warmte kwijt kunnen? Of onderschat ik de warmte van 1000 watt Hqi ?

Hoi
De warmte afgifte van 1000watt is behoorlijk te noemen.

Je moet het over een heel jaar zien.
s'winters zal het best wel gaan, maar de zomer maanden wordt een probleem.
ondanks dat we goed kunnen ventileren, maar als het buiten al 30 graden is dan valt er weinig te ventileren.
Dan moet je de regeling weer zo maken dat de 1000w uit gaat bij een bepaalde temperatuur.

Voor een woonkamer is dat nooit zoon probleem, dat is wel begrijpelijk.
maar bij het OHC sta de bak in de showroom, om daar nu een donkere bak neer te zetten, is niet echt gepast.

Tevens hangen de atlantik's en de 1000w vrij dicht bij elkaar, hoelang gaat dat goed met de warmte naar de led's toe.

En het gaat ons juist om de grootste herrie makers de atlantik's.
nu ga je er nog even 1000w bij hangen, dan weet je zeker dat de ventilatoren van de atlantik's niet meer uit gaan.

Ik ben wel benieuwd hoe de mensen hier tegen over kijken die zoon lamp thuis hebben hangen.
Ik zou zelf gillend gek worden als ik dit thuis zou hebben.

Gaat de combinatie met hqi en atlantiks echt een probleem geven voor de atlantiks? Hebben jullie de omgevingstemperatuur gemeten?
Bij voldoende ventilatie moeten die toch nog wel hun warmte kwijt kunnen? Of onderschat ik de warmte van 1000 watt Hqi ?

Ik heb de atlantiks bij het ohc gehoord, en het stoorde me niet echt. Pas toen Pieter me er op wees, viel het me op. Maar tja, als je het dan eenmaal hoort...het gaat in je hoofd zitten he.
Bij Tanne was het echt geen probleem. Maar daar zaten we natuurlijk de hele tijd te praten.
Als ik alleen thuis ben, kan ik me al storen aan een stromingspompje. Maar normaal gesproken valt het niet op met de kinderen erbij :p

De omgevingstemperatuur gaat natuurlijk van invloed zijn op de leds en de ventilatoren in de armaturen.
Bij mijn razors gaat de ventilator ook alleen zomers aan, en dan dim ik ze terug naar 90% en slaan de ventilatoren weer af.

Ik heb destijds HQI gecombineerd met diverse blauwe leds (Cyan, Blue, Royal Blue). Dat zag er super natuurlijk uit en alle koralen deden het er prima onder. Ik heb nu T5, dat bevalt ook prima. Mis wel het blauwe led effect s'avonds. Maar soms denk ik wel eens over na om weer iets te bouwen en HQI weer met blauwe leds te combineren ;).

Anders moet je dat eens proberen, mocht je dat niet al geprobeerd hebben. Het blauwe licht van de atlantiks en dan de HQI erbij aan :cool:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan