Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
gewoon om dat ze zo mooi zijn

Bijlagen

• _DSC0083.jpg
    _DSC0083.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 115
  • _DSC0089.jpg
    _DSC0089.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 111
  • _DSC0090.jpg
    _DSC0090.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 118
Ze zijn idd schitterend zeg vooral de vlinder erg mooi dier.

Groetjes wesley

En ik zie ook de beide Zanclussen (schrijf je dat zo?) nog leker rond zwemmen. Leuk dus. Nog steeds te geïnteresseerd in de doopvont?

Je keizers zien er ook heel mooi uit. Maar goed, ik blijf een verstokte "vissenliefhebber" dus ik vind jullie koralen er nu ook heel mooi bij staan :)

Gr Jan

Tja Arjen de prijs is in 5 jaar verdrievoudigd.......Waarschijnlijk komt er eentje of een koppel op de komende beurs in Duitsland,daarmee steel je natuurlijk wel de show als Nederlandse importeur,alleen alle aandacht en reclame is daar zo'n investering al waard.Wie weet daarna????Maar zeker niet deze prijzen, in verste verte niet.

Jan met het koppeltje Zanclus gaat het goed,ze blijven van de doopvonten af,zwemmen overdag bij elkaar en bij schemertijd in de avond lokt de kleinste een vechtpartij van enkele minuten uit,dit ritueel herhaalt zich ieder avond zonder schade bij elkaar aan te richten.

Team OHC

De paarden zijn weer terug op stal.
Ze zitten nu in het (oude) aquarium van de diep. 500lt moet genoeg zijn om een paartje te houden.

Bijlagen

• IMG_2725.jpg
    IMG_2725.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 98
  • IMG_2727.jpg
    IMG_2727.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 91
  • IMG_2728.jpg
    IMG_2728.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 89
  • IMG_2729.jpg
    IMG_2729.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 84
Het voeren is in het begin in zover een probleem,dat je iets meer moet voeren.
Dat zou normaal problemen geven, (nitraat,fosfaat) maar deze zit gekoppeld aan het grote systeem.

Maar nu komt de truc.
Ook zeepaarden kan je trainen om uit een voerruif te eten.
Een blokje diepvries mysis in de ruif en je zal zien dat binnen een paar dagen de hele roedel aan het eten is.

Wat een luxe-paarden ;)
Geen probleem met voeren in zo'n grote bak?

Lijkt me een prachtig gezicht. Heb het in Blijdorp idd wel gezien met levend voer in een korfje.
Zeepaardjes lijkt me ook super, maar ik heb het al die jaren nog niet aangedurft...boekje over het houden van dwergzeepaardjes heb ik al drie keer gelezen de laatste jaren :p

gewoon omdat de foto wel goed gelukt is.
En uiteraard omdat het 1 van de mooiste vlinders zijn.

Bijlagen

• _DSC0092.jpg
    _DSC0092.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 133
  • _DSC0098.jpg
    _DSC0098.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 140
De vlinders eten geen vervangend voer,ze leven van poliepen van de steenkoralen.

Pieter

Iedereen bedankt voor de reactie Even een update;
Het visbestand is uitgebreid met 20 Bartlettorum's zodat het Anthias volkje nu uit ongeveer 75 stuks bedraagt en dat zijn op 8 exemplaren na allemaal Bartlettorum's.
Van de twee Zanclussen is er een zijn lierstaart kwijt maar die zie ik weer aangroeien,heb geen idee of dat door een knokpartij komt of dat het iets natuurlijks is....Ze zijn er in ieder geval beide goed aan toe en zwemmen de ganse dag als een koppel door de bak.
Het Keizers volk groeit gestaag zoals de Imperator die intussen een aardige bullebak aan het worden is.
De Clarionnensis zitten nog in hun jeugdkleed maar vormen geen koppel,erg jammer maar het is niet anders.
Het schooltje fusiliers(4 stuks)gaan dit jaar de Naso's kwa maat voorbij en die zijn al over de 25cm.zolang het nog gaat blijven ze hier rondzwemmen.

Door het vele voeren in nieuwe The deep in the blue,de NPS bak die langzaam meedraaiend gekoppeld staat op het grote systeem zie je hiervan de invloed op de 6 meter omdat er fijn voer door het systeem aangevoerd word, vooral de Anthiassen zie je hier gretig gebruik van maken.

Loop eigenlijk al weken met de gedachte om de LED er af te halen en terug te keren naar HQI,maarja het zijn voorlopig nog maar hersenspinsels.

Groeten Pieter

Laatst bewerkt:
De led eraf...dat is nieuws Pieter. Wat is de reden dat je hier aan denkt?

Welke komende beurs?

Tja Arjen de prijs is in 5 jaar verdrievoudigd.......Waarschijnlijk komt er eentje of een koppel op de komende beurs in Duitsland,daarmee steel je natuurlijk wel de show als Nederlandse importeur,alleen alle aandacht en reclame is daar zo'n investering al waard.Wie weet daarna????Maar zeker niet deze prijzen, in verste verte niet.

Jan met het koppeltje Zanclus gaat het goed,ze blijven van de doopvonten af,zwemmen overdag bij elkaar en bij schemertijd in de avond lokt de kleinste een vechtpartij van enkele minuten uit,dit ritueel herhaalt zich ieder avond zonder schade bij elkaar aan te richten.

Team OHC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan