Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo het hangt er allemaal boven.
redelijk wat werk maar zeker de moeite waard.

achter 10 x Dif 18,000K met 90 graden lens.
voor 9 x Dif 16,000K met 60 graden lens.

Het enige nadeel is dat het niet voor iedere bak geschikt is, ze moeten op zijn minst 40 tot 50 cm hoog hangen om een mooie spreiding en overlapping te krijgen,
anders krijg je echt punt verlichting, wat zeker een rot gezicht is.

mvg

Bijlagen

• IMG_0571.jpg
    IMG_0571.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 72
  • IMG_0573.jpg
    IMG_0573.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 74
  • IMG_0574.jpg
    IMG_0574.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 176
Impressed!!!!!!!

1 woord "GEWELDIG"

Ik heb vaker gehoord dat je niet alle lampen T5 of/en HQI in 1 keer moet vervangen, krijg je hier dan geen problemen mee?

gr

Ik heb vaker gehoord dat je niet alle lampen T5 of/en HQI in 1 keer moet vervangen, krijg je hier dan geen problemen mee?

gr
Dat verhaal ken ik ook. Ik heb dat in het verleden meermaals gedaan zonder problemen. Waarom het bij sommigen wel mis gaat weet ik eigenlijk ook niet.

Pieter: ik kom één dezer dagen weer eens kijken, ik ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet!

gr
Momenteel nog geen nadelen te ontdekken na de overgang naar LED Twan.We zijn wel teruggegaan van 5500w naar 1900w.Hier voor hing het boven de bak redelijk vol met HQI en t5,nu dat verdwenen is en de LED ongeveer 50 cm boven de bak hangt is het veel makkelijker om in de bak te werken en ook niet onbelangrijk het zonlicht kan nu door het ontbreken van obstakels via de achterzijde volledig doordringen.

Pieter

We maken wel een keer een afspraak Frode.

Pieter

Komende week heb ik nog niet zoveel werk te doen... ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Soms zet je wel eens vraagtekens bij het houden van een zeeaquarium.......Na een lang weekend in de Ardennen kom ik een Dinsdag morgen in de zaak en ja hoor:confused:de 30.000 ltr. opvoer staat een partij lucht in de bak te spuiten en de Acro's staan me daar een partij te schuimen zodat er een dikke laag op oppervlakte staat.De eerst reactie was...Lekkage!!!!???Nergens water dus naar de filterruimte en ook geen lekkage en ja hoor,het filter helemaal leeg en de andere bakken half gevuld.Dat betekend dat er ergens 1200 ltr zeewater is weggelopen.Ra ra,ik zou het niet weten.......:confused::confused:en op dat moment geen 1200 ltr zeewater klaar staan(wel osmose water)dus 150 ltr.in het filter gedumpt en de afschuimer afgezet(extra 350 ltr)zodat het systeem net zonder lucht bleef draaien,direkt zeewater gemaakt en s'avond's de rest aangevuld.Het blijft een raadsel,de enige verklaring die ik ervoor kan vinden is dat Richard een zondag 1500 ltr. heeft ververst en 3 kg.biopallets in de reactor heeft bijgevuld maar deze zijn volgens de procedure(eerst in heet water en 10 dagen in zoet water laten staan)toegevoegd en dat de afschuimer waarvan de beker op de riolering is aangesloten daarna
volkomen over zijn nek is gegaan......

Wat betreft de Orphek pendules,3 zijn er onderweg nl 16,18 en 22.000 kelvin.Voordat de bulk komt kunnen we eerst kijken welke hier het beste toepasbaar is.

Pieter
Hier kom ik nog even op terug;de gevolgen hiervan heb ik duidelijk onderschat,door de overmaat aan lucht en het verslijmen van de acro's is er een soort giftige laag op de stenen en zandbodem terecht gekomen en als een deken een groot gedeelte van het micro/macro leven vernietigde met als gevolg dat de waterkwaliteit zeer snel achteruit ging.Hierdoor gingen enkele koralen dood en de meest gevoelige vissen zoals een aantal Keizers en de 3 Achillissen hebben dit niet overleefd.Door het tij keren heb ik de zandbodem verwijderd en de koralen en steen met een stromingpomp schoongeblazen.Na flink wat waterverversingen en toevoegingen van bacterie preparaten werden de parameters weer normaal.Bij navraag bij enkele groothandels blijkt een grote overcapaciteit aan lucht dodelijk te zijn voor veel vissoorten en een hiervan al een keer de halve voorraad vis hierdoor verloren heeft.Het is een dure les maar weer wat geleerd...

pieter

Hier kom ik nog even op terug;de gevolgen hiervan heb ik duidelijk onderschat,door de overmaat aan lucht en het verslijmen van de acro's is er een soort giftige laag op de stenen en zandbodem terecht gekomen en als een deken een groot gedeelte van het micro/macro leven vernietigde met als gevolg dat de waterkwaliteit zeer snel achteruit ging.Hierdoor gingen enkele koralen dood en de meest gevoelige vissen zoals een aantal Keizers en de 3 Achillissen hebben dit niet overleefd.Door het tij keren heb ik de zandbodem verwijderd en de koralen en steen met een stromingpomp schoongeblazen.Na flink wat waterverversingen en toevoegingen van bacterie preparaten werden de parameters weer normaal.Bij navraag bij enkele groothandels blijkt een grote overcapaciteit aan lucht dodelijk te zijn voor veel vissoorten en een hiervan al een keer de halve voorraad vis hierdoor verloren heeft.Het is een dure les maar weer wat geleerd...

pieter

Is dit nu onlangs weer gebeurt, of was dat al van een tijdje geleden...?

Je blijft pionieren en leren Pieter ;) veel veranderd bij jullie maar nog steeds een plaatje op de foto!!

Vandaag heb ik een paar foto's bij Pieter gemaakt. Het is anders dan met hqi, op het eerste gezicht oogt het blauw, maar van dichtbij valt dat eigenlijk wel mee. Het is sprookjesachtig mooi licht!

De koralen staan er ook een stuk beter bij dan tijdens mijn vorige bezoek, de vissen zien er weer gezond uit.

Complimenten Pieter!!

Bijlagen

• IMG_5885.jpg
    IMG_5885.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 114
  • IMG_5890.jpg
    IMG_5890.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 105
  • IMG_5892.jpg
    IMG_5892.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 97
  • IMG_5886.jpg
    IMG_5886.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 88
  • IMG_5889.jpg
    IMG_5889.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 101
Bizar ... Kan ik een keertje komen kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan