Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog wat foto,s

Bijlagen

• P5050584.JPG
    P5050584.JPG
    164,6 KB · Weergaven: 20
  • P5050571.JPG
    P5050571.JPG
    219,9 KB · Weergaven: 19
  • P5050573.JPG
    P5050573.JPG
    144,6 KB · Weergaven: 20
  • P5050559.JPG
    P5050559.JPG
    195,9 KB · Weergaven: 24
  • P5050565.JPG
    P5050565.JPG
    153,6 KB · Weergaven: 20
Hallo,

Zijn jullie er al uit wat de kleur van de achterwand betreft ? Blijft het blauw of wordt het zwart (of mss iets anders) ?

Blijft een super aquarium. Grtz Marc

Hallo,

Zijn jullie er al uit wat de kleur van de achterwand betreft ? Blijft het blauw of wordt het zwart (of mss iets anders) ?

Blijft een super aquarium. Grtz Marc
De Achterwand gaat zwart worden Marc.We zijn er alleen nog niet welk materiaal.Het moet aan de binnenzijde van de bak geplaatst worden omdat er achter de bak geen ruimte is.Zwart glas vindt ik het mooiste maar dat is gehard,dus niet snijdbaar te verkrijgen,dus een vergissing in een maat en je hebt er niets meer aan.In ieder geval geen glas waar aan een zijde een verflaag is aangebracht.De komende weken gaan we met verschillende materialen van een meter breed expirementeren welke het gaat worden.

De Achterwand gaat zwart worden Marc.We zijn er alleen nog niet welk materiaal.Het moet aan de binnenzijde van de bak geplaatst worden omdat er achter de bak geen ruimte is.Zwart glas vindt ik het mooiste maar dat is gehard,dus niet snijdbaar te verkrijgen,dus een vergissing in een maat en je hebt er niets meer aan.In ieder geval geen glas waar aan een zijde een verflaag is aangebracht.De komende weken gaan we met verschillende materialen van een meter breed expirementeren welke het gaat worden.

Yes....zwart. Laat ons weten wat het wordt. Grtz Marc

Yes....zwart. Laat ons weten wat het wordt. Grtz Marc
De achterwand is zwart.....het geeft wel een behoorlijke dieptewerking.

de verlichting is ook ingrijpend veranderd.8xHQI 400w zijn verwijderd.De 6 mtr is nu verlicht door;aan de volle lengte aan de achterzijde 30x t5 54w.,aan de voorzijde 4x 1000 w HQI.Dat is een hoorlijke besparing qua energieverbruik,terwijl er het lijkt of er meer licht boven zit....

De Keizers.
1 Chaetontoplus conspicillatus is helaas overleden na beschadigingen door knokpartijen.Erg jammer maar het is niet anders.....

De Goldflakes en de Pygo's doen het uitstekend en scharrelen door het rif hun kostje bijelkaar zoekend.

De Keizer der Keizers is weer terug,de Pomacanthus imperator,in zijn jeugdkleed.Het is altijd een genot om deze weer langzaam tot volwassen gedaanteverwisseling te zien veranderen.Hiermee is het gelijk gedaan met alles wat aan koraal er zacht uitziet.

Een koppeltje Chaetontoplus septentronalis van ongeveer 7 cm wijkt geen moment van elkaars zijde.Super deze keizers weer in de de bak te zien....

Helmuth Debelius "lievelingetjes"de Pomacanthus africanus 2 stuks,ongeveer 4 cm groot zijn ook weer aanwezig in de bak.

de Pomacanthus navargus zo'n 8 cm groot,als koppel ingezet maar helaas zien ze elkaar"voorlopig"niet zitten,maar daar kan verandering in komen,dus even afwachten.

Voor mij de mooiste keizer,de "Banditos"Apolemichthys arcuatus heeft zijn intrede weer gedaan.....Een supergezond exemplaar van zo'n 10 cm,dus een redelijk jonge keizer,zeer nieuwsgierig,nergens bang voor en eet echt alles wat als voer de bak in gaat.Dit is een van de moeilijkst houdbare keizersoort.

Binnenkort maar weer foto's.

Pieter

Echt gaaf vind dat is persoonlijk ook 1 van mij favorieten:)

Ik vind het ook een vooruitgang nu de achterwand zwart is. De kleuren zullen er nu helemaal uit knallen, terwijl het ook de dieptewerking ten goede komt.

Ben wel benieuwd naar foto's!

Grtz, Sander

...
de verlichting is ook ingrijpend veranderd.8xHQI 400w zijn verwijderd.De 6 mtr is nu verlicht door;aan de volle lengte aan de achterzijde 30x t5 54w.,aan de voorzijde 4x 1000 w HQI.Dat is een hoorlijke besparing qua energieverbruik,terwijl er het lijkt of er meer licht boven zit....

...
Pieter

Hier mis ik vast iets, want als ik het nareken (8 x 400 vs 4 x 1000 + 30 x 54) lijkt het ook of er meer licht boven zit :p

Komende zomervakantie moest ik mezelf maar is als doel stellen om een te informeren naar de mogelijkheden voor een openhaard in mijn nieuwe aquarium...

Het is meer dat er 8x400W is verwijderd en vervangen door 30x54W. 3200W vs 1600W dus als besparing. De 1000W-ers zaten er al boven. Kijk mijn filmpje er nog maar eens op na.
Hier mis ik vast iets, want als ik het nareken (8 x 400 vs 4 x 1000 + 30 x 54) lijkt het ook of er meer licht boven zit :p

Komende zomervakantie moest ik mezelf maar is als doel stellen om een te informeren naar de mogelijkheden voor een openhaard in mijn nieuwe aquarium...

Het is meer dat er 8x400W is verwijderd en vervangen door 30x54W. 3200W vs 1600W dus als besparing. De 1000W-ers zaten er al boven. Kijk mijn filmpje er nog maar eens op na.

Dankje Paul, nu snap ik het.

magnifiek!! echt heel mooi

Looks good Pieter ! Waiting for pictures of the angel's ;)

Ik heb vandaag Pieter en Richard een handje geholpen en wat klusjes in de grote bak en in de Deep in the Blue-dendrobak gedaan.

Beide aquaria staan er fraai bij :cool:

Morgen foto's...

En dan hierbij de foto`s zoals belooft

Bedankt voor de gastvrijheid top zaak! en prachtige unieke aquaria!!

Bijlagen

• DSC00805.jpg
    DSC00805.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 131
  • DSC00800.jpg
    DSC00800.jpg
    102,1 KB · Weergaven: 107
  • DSC00817.jpg
    DSC00817.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 114
  • DSC00797.jpg
    DSC00797.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 160
  • DSC00799.jpg
    DSC00799.jpg
    120,9 KB · Weergaven: 108
Foto's zien er goed uit! Jammer genoeg brandde er 'alleen' 1500 W T5 en niet ook de 4 x 1000 W HQI, dan hadden ze er nog beter uit gezien!

Het dendrobakje is inderdaad erg lastig te fotograferen, de verlichting is daarvoor niet optimaal. Reden genoeg om nog eens deze kant van NL te bezoeken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan