Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wel of geen zee aquarium en nieuw op het forum!

Floris24010

New member
Hi nieuw hier op dit forum!

Ik heb al een aantal jaar ervaring in zoetwater aquariums en paludariums!

Op youtube zie ik veel nano/mini zee aquariums voorbij komen van 7/10 gallons.
Nu heb ik wel een aantal jaar ervaring in zoetwater maar 0 in zout water. Ik heb nog een 30x30x30cm bakje over. Kan ik hier iets mee gaan doen? Op youtube laten ze het je heel makellijk lijken.
Met mijn zoetwater ingedraaide bak ben ik max 1 uur per week bezig nu dieeenmal is ingeedraaid is dit ook zo voor zout water?
Ik heb osmose water ter beschikking
Hij staat in mijn slaapkamer op mijn bureau evt, hij staat uit direct zonlicht. Echter vraag ik me toch af hoe doe ik dat in de zomer als de tempraturen oplopen in huis?
Graag hoor ik of er iets mogelijk is met zoon klein bakje of dat het gekken werk is en ik het beter uit mijn hoofd kan zetten.
Groter aquarium ergens anders is geen optie helaas deze past toevallig nog net op mijn bureau.

Van films weten we dat je het met een korreltje zout moet nemen... geldt dus ook voor youtube. En ja het is ook gekkenwerk. Maar dan vooral in positieve zin. 😀

Een zeewater aquarium vergt aanzienlijk meer werk om de dieren tevreden te houden. Ik ben bij mijn nano elke dag te vinden. Verdamping is bijvoorbeeld een groot verschil. Bij zoet kan je rustig 5cm laten verdampen, bij een nano zee zeer zeker niet! Bovendien verbruiken de bewoners allerlei elementen die je dan weer moet toevoegen en dus ook moet testen. En zo zijn er tal van dingen. Lees je vooral goed in. Alles kan, maar het gaat je hoe dan ook tijd kosten.