Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat heb je vandaag aan je aquarium gedaan

vandaag de coralcare mogen ontvangen
 
Gister met de tandenborstel de stenen geschropt en Colal Snow toegevoegt en een powerfilter geplaatst. .
Vanmorgen weer met de tandenbordel..
Vandaag voor het eerst een Osmose apparaat en 20% water vervangen grind afgezogen schoongemaakt met het oude water.

Staat er weer tiptop bij :)
 
druk met het onderstel.
toch best een onderneming al dat gepruts.
als het goed is is het onderstel morgen klaar.
ook een karretje gemaakt voor de sump op te plaatsen.
buizen naar de sump worden ook afneembaar, dus kan dan zo de sump er uit rijden om goed schoon te houden
 
Waterverversing gedaan en daarna gemeten. Tot mijn schrik een fosfaat van 0.01ppm. Dus een korte periode wat meer gaan voeren. Kan voor mijn nitraat van 0.2ppm ook geen kwaad.
 
Mijn nieuwe Velda silenta pro 1200 in gebruik genomen voor de afschuimer met een 0.5 micron bruissteen..en dat gaat heeel erg goed :)
 
En gelijk een grotere afschuimer gemaakt vandaag.
Cola fles als hals gebruikt..
Filmpje :)
 
Laatst bewerkt:
Een waterverversing gedaan. Tot mijn schrik zoutgehalte van 43. Glaasje van de meter bleek niet helemaal schoon. Gelukkig was het netjes 34%.
No3 (Salifert) was gedaald naar tussen de 5 en 10 (jippie). Po4 (Hanna) was gedaald van 0.03 naar 0.0. Mijn N/P ratio lukt nog niet zo op orde te krijgen.
Heb mijn Gyre's en sump schoongemaakt.
 
Bovenaan