Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat heb je vandaag aan je aquarium gedaan

samzee

ZeewaterForum lid
Bezig met 70 liter osmose water maken.
Word echt tijd voor een nieuwe boosterpomp en misschien eens een membraan met meer opbrengst.:unsure:

samzee

ZeewaterForum lid
Beetje met de tandenborstel bezig geweest om een grasveldje haaralg weg te poetsen en de ramen weer gelapt.

20190213_140707.jpg

Over een uurtje de filterwatten vervangen en eventuele plukjes die achter de stekjes zijn blijven hangen er uit halen.
Misschien toch maar een henkie aanschaffen:unsure:

samzee

ZeewaterForum lid
Ramen gepoetst, skimmer cup schoongemaakt en gevoerd.
Verder uit een zoetwater bak eitjes er uit gevist en in kweekbak A gedaan.:love:
Bij de andere zoetwaterbak zijn ze nog bezig, daar kan ik straks ook eitjes weghalen.
20190219_200744.jpg

Niet vandaag maar vorige week:

Vorige week mocht ik mee op pad met aquariumvissers. Hier zie je hoe vissen voor aquaria op een verantwoorde manier gevangen worden. Er werd niks gevangen dat niet nodig was en er werd geen enkele schade aangericht. Zo hoort het! De kapitein bleef aan boord. Hij ving wat grote trekkersvissen voor bij de lunch.

Water verversing, bodem reiniging, powerfilter gereinigd, no3 en po4 meten, bacto's toegevoegd, schuimer schoongemaakt, doseervloeistoffen aangevuld, voeren.

Eindelijk weer eens water ververst. Doordat ik al een aantal weken midden in de verhuizing zat van mijn dochter (en de nodige klussen aan het huis moest doen) het aquarium een klein beetje verwaarloosd maar nu heb ik gelukkig weer wat meer tijd. Tevens de lichtsterkte mijn nieuwe Coral care 5% verhoogd naar 35% max en ietsjes de lichtkleur gewijzigd.

Bovenaan