Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat heb je vandaag aan je aquarium gedaan

Peter

Administrator
Misschien wel leuk en interessant om hier te vermelden wat je op de dag van posting aan je aquarium hebt gedaan

Ook mogen er foto's van je werkzaamheden bij geplaatst worden

Om maar als eerste te zijn dan :p. Stromingspomp schoongemaakt, water bijgevuld, stekje druifjeskoraal geplaatst, afschuimer schoongemaakt en natuurlijk de visjes eten gegeven :)

voer gegeven

Tip van de dag, probeer al een paar dagen mijn kogelvis te vangen. Van alles geprobeerd maar niks lukte. Tot dat ik een poging waagde nadat de lampen uit waren, had hem direct. Hij lag letterlijk op mijn rifkeramiek te slapen, handig :p

Wekelijkse waterwissel en levend steen (wel 700 gram :p) gekocht om mijn rifje wat hoger te maken.

Groet,

Marcel

stylophora gestekt, rif deels heringericht en water ververst. Plus aanmaken vers water...

Waardes gemeten (alles goed), en bij Aqua Nemo een koppeltje Amphiprion chrysopterus samen met een mooi grote Entacmaea quadricolor (zacht groene) gekocht en geplaatst. Vissen zijn niet uit de anemoon weg te slaan en de anemoon heeft zich al lekker gestrekt. (25 cm doorsnee). Hebben we weer wat te kijken.

De stekjes eruit gehaald voor de laatste van zes personen die zich hiervoor hadden aangemeld n.a.v. een advertentie.
Water aangevuld en alvast wat voeding voor de koralen gegeven.
Tevens de ramen even opgepoetst en vanaf vandaag is het dan enkel weer dagelijks de benodigde voeding toevoegen en verdampt water aanvullen totdat ik eind van deze week toe ben aan een gedeeltelijke waterverversing. Dan zal ook de techniek weer een poetsbeurt krijgen.

(woensdag zullen er nog wel twee bloedgarnalen toegevoegd gaan worden)

200 l water ververst en de kalkreactor (MTK3) een nieuwe vulling gegeven

Vissen eten gegeven, en water bijgevuld. Niet veel, maar laminaat ligt er eindelijk op. Daarom mocht ik grote bak hebben ;-)

5 kg extra vers levend steen bijgeplaatst en een sera produkt lijn opgestart int aquarium.
2 potjes trace elements, strontium en iodine.

Back
Bovenaan