Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

voorstellen Koraalmarkt.nl

Koraalmarkt.nl

New member
Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien gemerkt hebben, worden er de laatste tijd veel koraaladvertenties van Marktplaats verwijderd. Kopen en verkopen ligt daardoor verspreid over Facebook, Marktplaats en verschillende forums.

Daarom ben ik begonnen met Koraalmarkt.nl: een marktplaats speciaal voor koraal, gemaakt voor onze hobby.

Ik heb het simpel en overzichtelijk gehouden:
- je koraal aanbieden met foto, prijs en plaats
- zoeken op soort en op afstand, dus koraal bij jou in de buurt
- chatten met de verkoper op de site zelf
- aangeven dat je ook wilt ruilen
- een mailtje krijgen als er nieuw koraal bij komt dat bij je zoekopdracht past
- verkopersprofielen met beoordelingen

Alles is gratis: een account, advertenties plaatsen en reageren.

De site is net online, dus er staat nog niet veel op. Juist daarom deze oproep: heb je stekken of kolonies over, zet ze erop. Hoe meer aanbod, hoe nuttiger het voor iedereen wordt.

Ik wil de site samen met de hobby verder verbeteren. Mis je iets of werkt er iets niet lekker, laat het me weten.

1791383552753.png
1791383597413.png

Wat je aanbied heeft dit forum ook al evt met zoekfunctie per provincie , zie de meerwaarde niet ...

Wat je aanbied heeft dit forum ook al evt met zoekfunctie per provincie , zie de meerwaarde niet ...
Terechte vraag, en je hebt gelijk dat je hier op het forum ook prima koraal kunt aanbieden. Koraalmarkt is niet bedoeld om dat te vervangen.

Het verschil zit in hoe het werkt:
- elke advertentie heeft verplicht een foto, een prijs en een plaats
- je zoekt op afstand vanaf je eigen woonplaats, met een kaart erbij
- je filtert op soort, prijs, WYSIWYG, verzenden of ruilen
- je kunt een zoekopdracht bewaren en krijgt een mail als er iets nieuws bij komt
- een advertentie staat zichtbaar op gereserveerd of verkocht, dus geen oude topics waar niets meer van te koop is
- ook reefers zonder forumaccount of Facebook kunnen het vinden en gebruiken

Voor wie alles al via het forum regelt, voegt het misschien weinig toe, en dat is ook prima. Het is vooral bedoeld voor het aanbod dat nu verspreid staat over Marktplaats, Facebook en losse groepen.

Mis je iets waardoor het voor jou wel interessant zou worden? Dan hoor ik het graag.

Ik zie hier zeker wel een meerwaarde in. Er staat nu nog niet veel op, maar ik hoop dat veel verkopers dit gaan vinden. Ik heb de link in ieder geval opgeslagen.

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien gemerkt hebben, worden er de laatste tijd veel koraaladvertenties van Marktplaats verwijderd. Kopen en verkopen ligt daardoor verspreid over Facebook, Marktplaats en verschillende forums.

Daarom ben ik begonnen met Koraalmarkt.nl: een marktplaats speciaal voor koraal, gemaakt voor onze hobby.

Ik heb het simpel en overzichtelijk gehouden:
- je koraal aanbieden met foto, prijs en plaats
- zoeken op soort en op afstand, dus koraal bij jou in de buurt
- chatten met de verkoper op de site zelf
- aangeven dat je ook wilt ruilen
- een mailtje krijgen als er nieuw koraal bij komt dat bij je zoekopdracht past
- verkopersprofielen met beoordelingen

Alles is gratis: een account, advertenties plaatsen en reageren.

De site is net online, dus er staat nog niet veel op. Juist daarom deze oproep: heb je stekken of kolonies over, zet ze erop. Hoe meer aanbod, hoe nuttiger het voor iedereen wordt.

Ik wil de site samen met de hobby verder verbeteren. Mis je iets of werkt er iets niet lekker, laat het me weten.

Bekijk bijlage 674491
Bekijk bijlage 674492
Misschien bij de zoekfunctie toevoegen dat je aantal km kan invoeren?

Hoi in het overzichtskaartje zie ik bij een aanbieder 4 advertenties staan bij aantal advertenties maar het zijn er wel 14 .
Verder ziet het er erg netjes uit!

Koraalmarkt.nl is live, Neem een kijkje!​

Op de eerste dag zijn er al 30 advertenties geplaatst! Een mooie start voor een nieuw, gratis platform waar liefhebbers koraal kunnen kopen en verkopen.

Met Koraalmarkt.nl wil ik het kopen en verkopen van koraal overzichtelijker maken en alle liefhebbers op één plek samenbrengen.

Benieuwd naar het aanbod? Neem een kijkje op https://koraalmarkt.nl

Adverteren is gratis. Hoe meer deelnemers, hoe beter!

Goed idee en veel overzichtelijker dan het forum. Heb er om te steunen wat kenia bomen opgezet.

Back
Bovenaan