Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vierkant aquarium, project nummer 3 :)

even een vraagje.

heb je de onderkant aan de muur vast geboort of zit er ergens een schoor.

het geheel word zometeen top zwaar dus kan je zonder veel moeite het systeem om gooien.
het zou goed zijn om een vaste plaat multyplex te schroeven tegen de zijden die tegen de muur staan

groeten johan

Het geheel staat los van de muur..

Aan de zichtbare zijkant komt straks een plaat inderdaad.

Aan de voorzijde en aan de (niet zichtbare) achterzijden zitten zowel aan de onderkant als bovenkant een strook multiplex om de boel bij elkaar te houden..

Op deze foto is het denk wat beter te zien wat ik bedoel..

De stroken die aan de voorkant en zijkant (de zichtbare zijde) lopen die zitten er nu puur even om de boel om z'n plek te houden.. maar die aan de (niet zichtbare straks) achterzijden daar lopen wel de stroken die blijven...

Bijlagen

• 5.jpg
    5.jpg
    158,5 KB · Weergaven: 22
Vandaag het buitenframe aan de bovenkant afgemaakt.

De onderkant staat nu waterpas en alles zit vast, morgen de rest van het bovenframe afmaken, dan kan eindelijk de bak er in :)

Heb nog even een fototje toegevoegd van hoe ik de onderkant heb vastgezet aan de achterkant, dit moet toch wel stevig genoeg zijn?

Bijlagen

• 11.jpg
    11.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 22
  • 10.jpg
    10.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 11
Ziet er veelbelovend uit ! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !!!

Hmm.. heb wat ontdekt bij het aquarium en ben er een beetje ongerust over (had al wat "gezeur" met de bak gehad, zit dit topic http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=31624)

De bak staat nog op dezelfde plek als dat ie geleverd werd (op de grond met tempex eronder) en ik zie ineens een scheurtje ontstaan wat steeds groter wordt. Dit scheurtje bevindt zich bovenop het aquarium bij het samenkomen van de glasstrips.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen?

Bijlagen

• 14.jpg
    14.jpg
    116,8 KB · Weergaven: 26
is het een scheur in de kit???

in de eerste 2 weken "werkt" je bak namelijk nog dus dat kan best een oorzaak zijn..

grtz bullie

Het is inderdaad een scheur in de kit..

En dat het hier scheurt (tussen de glasstrips/trekstrips) vind ik ook niet erg..

Maar wie weet als het hier optreedt dat het ook op andere plekken kan optreden?

Oke, we gaan ervan uit dat het met de bak helemaal goed gaat komen en het volgende "projectje" stond alweer op de stoep.. ventilatie :)

Eerst een gat in de muur maken, buis erdoor, afkitten en dan ventilator erin en klaar is Ronald, sneller gezegd dan gedaan maar het is af.

Overigens als de ventilator niet draait gaan de lamellen netjes dicht, dus blijft de koude lucht lekker buiten :)

Bijlagen

• 31.jpg
    31.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 12
  • 32.jpg
    32.jpg
    83 KB · Weergaven: 19
  • 33.jpg
    33.jpg
    91 KB · Weergaven: 12
Zo, de verlichting hangt nu lekker te hangen :)

2 x 150 watt hqi apart schakelbaar en 2 x 54 watt t5 (balken moeten er nog in en reflectoren dus ook nog). Deze heb ik gekocht van Roy (Boarder)

Het begint er op te lijken.. alleen die bak moet nog even van de grond af en op dat meubel...

Bijlagen

• licht3.jpg
    licht3.jpg
    112,8 KB · Weergaven: 19
  • licht2.jpg
    licht2.jpg
    121 KB · Weergaven: 25
  • licht1.jpg
    licht1.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 19
Vandaag de losse achterwandplaten blauw gemaakt..
Ik krijg nu tenminste ook een beetje een idee van de hoogte wat het straks wordt :)

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    153,6 KB · Weergaven: 30
ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.

Groetjes Roy

Vandaag weer een stukje ontwikkeling ;)

De afschuimer is na 2 lange weken wachten eindelijke binnen!!

Nu kan ik de ophanging eindelijk hiervoor in orde maken en dan kan de bak het meubel op...

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    181,6 KB · Weergaven: 40
  • 1.jpg
    1.jpg
    187,3 KB · Weergaven: 29
De bak staat er nu al een paar dagen op en bezig met de afwerking (kan nu eindelijk)...

De afschuimer past er mooi achter en heb in de afschuimer ook de verwarming geplaatst, dus ook die hoeft niet in de bak :)

De bak staat nu schoon te spoelen..

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    171,9 KB · Weergaven: 27
  • 2.jpg
    2.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 28
Gisteren m'n nieuwe lamp ontvangen (2 x 150 watt HQI, 2 x 54 watt t5 en 2 x leds voor nachtverlichting).
Als het goed is komt maandag m'n andere lamp ook (1 x 150 watt HQI, 2 x 39 watt t5 en 2 x leds) en dan is de verlichting compleet :)

Vandaag alvast de bovenkant eropgezet. Nu nog de deurtjes afmaken.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    189,9 KB · Weergaven: 23
  • 2.jpg
    2.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 26
  • 3.jpg
    3.jpg
    153,7 KB · Weergaven: 25
mooie maten, maar waarom 5 X 150 en dan nog eens 4XT5
Ge zult veel licht op je bak hebben, misschien toch beter 2X 250 watt nemen bij een diepte van 60.

loulou zei:
mooie maten, maar waarom 5 X 150 en dan nog eens 4XT5
Ge zult veel licht op je bak hebben, misschien toch beter 2X 250 watt nemen bij een diepte van 60.
Ja inderdaad, het idee is ook om er 3 x 150 watt HQI, 2 x 54 watt t5 en 2 x 39 watt t5 in totaal erboven te hangen (636 watt totaal).

Die balk die overblijft (2 x 150 watt en 2 x 54 watt) gaat op de reserve plank of weer de verkoop in.

Back
Bovenaan