Re: De nieuwe kubus
Zo we zijn er weer, de kinderen hebben de leeftijd dat ze het ook leuk vinden en ik heb weer wat tijd om een nieuwe bak te beginnen! De bak is een juwel trigon 350 geworden. De trigon was grijs maar is inmiddels al geschilderd in ral9010, leiding werk ligt klaar om verlijmd te worden en gaten in de buitenmuur voor de sump in de tuinberging had ik al!
Waar wil ik heen werken:
Verlichting moet een maxspect razor 120 of 160 watt worden denk in 16000k (moeilijke keuze tussen 10 en 16000) tips en ervaringen zijn welkom, de maxspect krijgt 120° lenzen ivm de spreiding hij zal nl op max 6 a 7 cm boven het water komen te kiggen. De maxspect zal aangevult worden met 2x39 watt en 2x24 watt T5 dit allemaal in een dichte kap. Voorlopig hangt er de standaard verlichting in 2x24 en 2x39watt T5 aangevult met een 150 watt hqi.
Ik heb een AC500 afschuimer, uv filter op de opvoerpomp eheim 2060. 2x tunze 6045 voor de stroming, verwarmingselement, gafzak onder de afvoer welje voorzien is van een durso.
Er komt nog rond half augustus een ionenvat van 25 liter en ik moet nog een bijvulsysteem kopen en een vat voor het osmosewater. Verwachting is dus dat ik eind augustus de bak ga vullen.
Nu aan het knutselen om pilaren te maken van doodsteen en een mooie achterwand.
Tot zover de plannen en vorderingen, zal zsm een foto plaatsen van de bak.