Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack's Rif

Jack 1960

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Ben sinds vrijdag de trotse bezitter van een bak van 175 x 60 x 70 (60 water). Aqua Compleet heeft de bak geplaatst en gevuld met water en levend steen. De kast is van RVS bekleed met trespa en heeft schuifdeuren, een lichtkap en een overloop met twee gaten.

Techniek:

Supp 140
Opvoerpomp Eheim 1262
Eiwitafschuimer Aqua Compleet model 1000 incl Eheim 1260
Verwarming 300 W
Verlichting T5 3 x dubbel 80 W
Stroming 2 x Tunze 6055
Koeling Titan 1500

Ik heb inmiddels al vele dagboeken gelezen en wil jullie ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen van deze bak. Heb een paar foto's toegevoegd.

Bijlagen

• IMG_3285b.JPG
    IMG_3285b.JPG
    73,3 KB · Weergaven: 55
  • IMG_3282a.JPG
    IMG_3282a.JPG
    102,6 KB · Weergaven: 26
Hoi Jack ,

is er achter de stenen nog zwemruimte voor de vissen ?
Ik merk bij mij dat de vissen regelmatig achter de stenen gaan ' verschuilen ' voor nieuwsgierige blikken , voornamelijk als er een bende klein mannen tussen 2 en 5 staan te kijken .
Ze hebben wel wat schuilplaatsen nodig .... .

Ziet er wel topie uit !

mvg
Kris

Hey Jack, welkom hier op het forum.
Mooie en grote bak .
Wat zou je willen houden na de opstart?

Achter en tussen de stenen is er ruim voldoende zwemruimte, de stenen zijn zeer "luchtig"opgebouwd (met dank aan hooligan Michael).

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil gaan houden. Ik heb gelukkig nog weken de tijd om erover na te denken, maar waarschijnlijk worden het hoofdzakelijk sps koralen samen met vissen (niet teveel).

Welkom Jack en complimenten voor de opbouw.....zie hier duidelijk de hand van Michael in.....heeft die hooligan toch wel in de vingers he :) ;) !! Dit gaat zekers iets mooi's worden,suc6 verders :goed: !!

succes met de start maar als je de hooligan als leermeester hebt kan het niet stukgaan, alleen zullen er snel de "foute" visjes inkomen :D maar die zijn dikwijls het mooiste he, in ieder geval succes met de start

Jack,

Zo te zien staat de opbouw nog:D. Ik ben benieuwd wat voor type bak het gaat worden. Dat hij mooi gaat worden staat vast;)

Groetjes Michael

Waterwaardes na vijf dagen:

PH 8.2
KH 8
NO2 0.8 mg/l
NO3 20 p.p.m.
NH 3/4 0.25 p.p.m.
PO4 0.5 p.p.m.

Waterwaardes na 2 weken:

Temperatuur 25.5 C
Zout 0.025
PH 8.2
NO2 (tetra) < 0,3 mg/l Red Sea 0 ppm
NO3 10 ppm
NH 3/4 0,25 ppm
PO4 0,3 ppm
KH 7

Gruis van het levend steen afgeheveld en de bodem aangebracht.

Bijlagen

• IMG_3294b.JPG
    IMG_3294b.JPG
    109,6 KB · Weergaven: 34
  • IMG_3295a.JPG
    IMG_3295a.JPG
    106,2 KB · Weergaven: 47
Precies nog geen spoor van algen ... ??Hopelijk blijven ze weg want moeilijk te verwijderen tussen het zand .
groetjes
Kris

Ziet er heel veel belovend uit.

Gisteren voor de tweede maal 10 % water ververst.

Nog even een drietal waardes gemeten:

NO2 < 0,3 mg/l
NO3 2,5 ppm
PO4 0,1 ppm

Nitriet was al niet meetbaar meer en dat blijft zo.
Nitraat zakt van 10 naar 2.5 ppm
Fosfaat zakt van 0.3 naar 0.1 ppm

Gaat dus de goede kant op.

Dit is met Tetra gemeten. Met de test van Salifert is het NO2 gehalte 0 ppm.

hoi jack ziet er tot nu toe goed uit ga zo door :goed: we blijven het volgen :D

Heb inmiddels de eerste koralen en vissen geplaatst. De vissen uit mijn RSM hebben nu een plaatsje gekregen in de grote bak. Je zag ze schrikken van de ruimte die ze nu ineens hebben !
Mijn RSM heb ik leeg- en schoongemaakt en die wordt vanaf volgende week gevuld met vers levend steen.

Bijlagen

• DSC00734a.jpg
    DSC00734a.jpg
    168,7 KB · Weergaven: 11
  • DSC00725b.jpg
    DSC00725b.jpg
    138,5 KB · Weergaven: 58
Back
Bovenaan