Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

TJ ‘s Red Sea 170

Vandaag weer zondag en dat betekend lekker thuis en van mijn gezin en bak genieten ! 😁
Hieronder wat foto’s
Ik vindt het zo jammer dat met iphone de foto’s zo blauw zijn, hier op het oog is de bak totaal niet blauw… iemand tips?

Bekijk bijlage 609125
Bekijk bijlage 609126
Bekijk bijlage 609127
Bekijk bijlage 609128
Bekijk bijlage 609129
Bekijk bijlage 609130
Bekijk bijlage 609131
Bekijk bijlage 609132
Bekijk bijlage 609133
Bekijk bijlage 609134
Zonnebril voor je lens 😎

HAPPY ! 😁😁

Afgelopen maandag een ATI ICP opgestuurd en zojuist mijn uitslag binnen gekregen.
Ik ben echt heel tevreden, er zijn aan aantal verbeter puntjes daar ga ik voor zorgen !

Wat ik wel vreemd vindt is het nitraat.. ik meet thuis met Hanna 18.4 in de ICP bijna 40..
is Hanna dan niet zo betrouwbaar als ik denk?

//lab.atiaquaristik.com/share/1fd2a33f32b9e1073b28

Laatst bewerkt:
Wil je feestje niet verpesten maar een koper van 7 is toch veel te hoog? Wel heel makkelijk uit te filteren met Cuprisorb, wel de bron achterhalen.

Laatst bewerkt:
Wil je feestje niet verpesten maar een koper van 7 is toch veel te hoog? Wel heel makkelijk uit te filteren met Cuprisorb, wel de bron achterhalen.
Klopt zeker!

Echter vindt ik zelf persoonlijk kleine problemen die ik makkelijk kan oplossen.

Ik vraag me eigenlijk wel af.. waar dat koper vandaan kan komen🤔

Ik zou wel opzoek gaan naar de oorzaak van het aluminium en koper…

Wat ik wel vreemd vindt is het nitraat.. ik meet thuis met Hanna 18.4 in de ICP bijna 40..
is Hanna dan niet zo betrouwbaar als ik denk?
Zijn de zakjes nog binnen de houdbaarheidsdatum? Is de cuvette die je gebruikt schoon en krasvrij? Volg je alles volgens de aanwijzingen, als in, schud je daadwerkelijk 2min en laat je het 7min rusten?

Zijn de zakjes nog binnen de houdbaarheidsdatum? Is de cuvette die je gebruikt schoon en krasvrij? Volg je alles volgens de aanwijzingen, als in, schud je daadwerkelijk 2min en laat je het 7min rusten?
Jaa na mijn weten doe ik het goed.
Ik maak het na elke beurt ook goed schoon en maak ze droog na gebruik

Fantastisch verjaardag’s cadeau!

Ik ben aanstaande zondag jarig en ik heb al maanden een wens alleen stel ik dit steeds uit omdat het simpel weg toch weer een hoop centen is.. en aangezien we allemaal begin dit jaar de leuke WOZ belastingen etc. Binnen hebben gekregen dacht ik dit komt wel een keer.
Ik wil namelijk heel graag de Reefmat 500, nu heb ik deze vandaag als verassing van mijn vrouw gekregen 🥳
Ik kan niet wachten om de sump aan te passen aan de Reefmat500. Eindelijk af van die filtersokken / bekers!
Als een kind in een snoepwinkel zo blij 😁😁

Door het aanpassen van de sump vervalt hierdoor de ATO. Ik ben dus nog opzoek naar een mooie/handige waterreservoir waar ik ook een ATO in kan hangen en dit vat / waterreservoir naast de kast van de bak zet.
Als iemand tips heeft of ideeen let me know !
Ik vindt het een beetje zonde om een lelijke jerrycan naast zo’n mooi aquarium te zetten…

Er komt deze maand van red sea de ato uit
Als je toch al de reefmat heb kan je deze mooi gebruiken op dezelfde app
Bij deze ato zit ook een lek detector bij
En geeft aan hoeveel liter per dag die osmose bijvult en wanneer je vat bijna leeg is
En in de sensor zit ook nog een thermometer in

Meer info ff op youtube zoeken

En geeft aan hoeveel liter per dag die osmose bijvult en wanneer je vat bijna leeg is

Deze ziet er inderdaad erg nuttig uit maar dat lost nog niet het probleem op van het osmosereservoir in dit geval 🤭

Deze ziet er inderdaad erg nuttig uit maar dat lost nog niet het probleem op van het osmosereservoir in dit geval 🤭
Nee dat klopt
Weet ook niet hoe zijn ato zit maar als deze nog met het vlotter systeem werkt heeft ie alsnog een nieuwe ato systeem nodig

Ik heb gekozen voor de red sea ATO deze staat nu in bestelling 💪🏻💪🏻

Ik heb gekozen voor de red sea ATO deze staat nu in bestelling 💪🏻💪🏻
Welke heb je gedaan want als je die vlotter nog heb kan je voor die goedkopere gaan namelijk

Misschien als je plaats heb een bijpassend kastje neerzetten voor toch een jerrycan

Of ff kijken ocean store heeft van aqua medic ook mooie waterkannen

Back
Bovenaan