Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

TJ ‘s Red Sea 170

Dat snap ik Patrick, maar ik vindt het heel veel voor een 170 liter bakje.
Zal jij de dosering verhogen?
Het is ook mogelijk dat het fosfaat in het steen wordt opgeslagen. Goed blijven meten, wanneer de bufferingscapaciteit van het steen bereikt is kan het fosfaat in een keer omhoog schieten. Heb ik ook gehad in het begin, had hoog nitraat en geen fosfaat. Geleidelijk aan po4+ toegevoegd tot de waarde meetbaar bleef.
Succes met het probleem, hoop dat je er snel uit komt!

Update

Wauw! What a hell of a ride 😅 de dinos zijn verslagen🥳
De bak begint er weer mooi bij te staan en zie bij diverse koralen al weer flinke groei!

Op advies van een lfs in Rotterdam heb ik een zogeheten “ Poetsschema “ gevolgd wat mij heeft geholpen om de dinos te verslaan!
Het is gelukt en daar ben ik onwijs blij mee, geen koralen verloren 🥳

Verlichting was al aan het dimmen maar hier wat foto’s
67DB1A64-331F-4160-A807-A31C0BAB7F6B.jpeg
61F1C581-7707-47E2-818D-176A687D2A2D.jpeg

Gaat lekker hé 💪

is het schema geheim ofzo??
Pffffff. Relax man. Ik heb 3 maanden niet op het forum gezeten ik heb dat helemaal niet gezien dat iemand er om vroeg. Beetje doelloze reactie.

Het schema noemen ze een poetsschema waar je na dat de lichten uit zijn de stenen/zand schoon blaast waarna je een filtermedium toevoegt en bacteriën. Dit bouw je op tot dat de dinos geheel weg zijn. Bij mij heeft het geholpen en is het volledig weg.

was niet rot bedoeld maar er zijn meer mensen die er last van hebben en hiermee misschien ook geholpen zijn en weer plezier hebben in deze mooie hobby

Back
Bovenaan