Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tilburgs zeeaquarium 1188 liter van Roelsil

mooi visje! deze is toch gek op sponzen?

zo maar wat foto's.

Bijlagen

• 261.jpg
    261.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 10
  • 263.jpg
    263.jpg
    106,4 KB · Weergaven: 17
  • 259.jpg
    259.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 10
  • 260.jpg
    260.jpg
    107 KB · Weergaven: 9
  • 264.jpg
    264.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 12
Gisteravond de nieuwe HQI boven de bak geplaatst. 3 x 250 watt.Het verschil is goed te zien, er komt erg veel licht vanaf. Hopelijk zijn de koralen er blij mee.
Ik twijfel nog of ik de 4 x 80 watt T5 erbij laat hangen of dat ik de oude 3 x 150 watt HQI erbij hang.

Vanmorgen naar Erik (erik's reefcorner) geweest om een paar dingen op te halen.
Een Halichoeres hortulanus en een ATI Powercone 250 afschuimer.

Bijlagen

• 277.jpg
    277.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 15
  • 275.jpg
    275.jpg
    107,8 KB · Weergaven: 12
  • 276.jpg
    276.jpg
    167 KB · Weergaven: 12
  • 274.jpg
    274.jpg
    76 KB · Weergaven: 11
Ik had verwacht dat de Hortulanus meteen onder het zand zou gaan zitten voor enkele dagen maar hij heeft vanmiddag flink rond gezwommen en kennis gemaakt met de rest van de bewoners.
En vooral met de Hemicoris chloroptera en de Halichoeres marginatus.
Ze mogen elkaar nog niet zo, al viel het erg mee en bleef het vooral bij stoer doenerij.
Maar ik denk dat ie nu toch wel onder het zand zit, want ik heb 'm nu al een uurtje of anderhalf niet gezien.

Hey Roel, tijdje geleden, heeft Erik eindelijk de lipvis weten te vangen...:rolleyes:
Mooie afschuimer, zal zijn werk goed doen.
Ik zie dat je bent overgestapt op 3 x 250 watt, vond 150 watt wel te weinig voor jouw bak.
Welke lampen (kelvin) gebruik je nu? Het is altijd uitproberen welke HQI lampen i.c.m. T5 het beste uitkomt voor je bak.

gr.Marcel

Hoi Marcel,

'T is inderdaad weer even geleden. En het kwam precies zo uit dat Erik de lipvis nu te pakken kreeg. Ik zou 'm in Dec. of Jan. overnemen maar hij liet zich niet vangen en nu ik er toch naartoe moest...:biggrin:
De lampen zijn 14000 kelvin maar het zijn nog de oude die er al inzaten. Dit heb ik bewust gedaan zodat de koralen eerst zouden kunnen wennen aan de hoeveelheid licht. Maar nu word het stilaan tijd om ze te gaan vervangen voor nieuwe.
En dan wil ik meteen ook wat meer blauwe T5 erbij doen voor de kleur. En misschien nog een Fuji Purple.

gr.Roel

Hey Roel, tijdje geleden, heeft Erik eindelijk de lipvis weten te vangen...:rolleyes:
Mooie afschuimer, zal zijn werk goed doen.
Ik zie dat je bent overgestapt op 3 x 250 watt, vond 150 watt wel te weinig voor jouw bak.
Welke lampen (kelvin) gebruik je nu? Het is altijd uitproberen welke HQI lampen i.c.m. T5 het beste uitkomt voor je bak.

gr.Marcel

Hey roel en sylvia,

heb je de buttons nog of zijn ze geconsumeerd?

de cladiella en montipora stonden na 1 dag alweer open. heb wel een vermitted snail van de monti chirurgisch verwijderd.

we komen snel een keer een bakje doen, eventueel dinsdag avond???

Hallo Jessica,

Helaas werd het als voer gezien dus dat probeer ik maar niet meer.
Mooi dat de Cladiella en de Monti zo snel al weer open staan.
Dinsdag avond kan wel. Ik stuur je het adres wel via een PB.

gr.Roel

Hey roel en sylvia,

heb je de buttons nog of zijn ze geconsumeerd?

de cladiella en montipora stonden na 1 dag alweer open. heb wel een vermitted snail van de monti chirurgisch verwijderd.

we komen snel een keer een bakje doen, eventueel dinsdag avond???

Hoi Roel,

En hoe draait de ATI Powercone in jou bak ? ik hoop dat je er tevreden mee zijt ?
En de Hortulanus , nog alles rustig in de bak?
Nog veel succes !

Groetjes Erik

Hoi Erik,

Ik ben reuze blij met de ATI. Schuimt enorm. De lipvis heeft zich gister weer even laten zien maar vandaag nog niet. maar dat gaat vast goed komen.

gr.Roel

Hoi Roel,

Ja, ik deel je mening. Bij 13K hqi (AM) moet meer blauw....het wordt te snel gelig. Voor de rest is de schittering super.

Groet B

Enkele oren zijn verhuist omdat ze het te veel van het goede vonden.
Maar het bevalt me goed. Alleen wil ik nu meer blauwe T5 erbij zetten voor de kleur.

Hey Roel en Silvia,

het was erg gezellig en lekkere koffie.
ook weer hele mooie vissen en andere dieren gezien en daarover geleerd.

krijg nu al te veel ideeen over de grote bak.

We hadden de Hortulanus al een tijdje niet gezien en dachten dat ie misschien toch het loodje gelegd had.
Maar hij leeft nog. Hij laat zich heel af en toe zo'n 10 seconden zien. Dan schiet ie door de bak met de Chloroptera achter 'm aan en dan duikt ie weer onder.
Dus nu proberen om de Choroptera te vangen en een tijdje in de sump zetten zodat de Hortulanus zich wat prettiger zal voelen en gewoon rond blijft zwemmen.

Back
Bovenaan