Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tilburgs zeeaquarium 1188 liter van Roelsil

En nog een paar

Bijlagen

• 340.jpg
    340.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 11
  • 341.jpg
    341.jpg
    45,3 KB · Weergaven: 10
  • 342.jpg
    342.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 9
  • 343.jpg
    343.jpg
    77 KB · Weergaven: 14
  • 344.jpg
    344.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 12
Fijn dat hij goed is overgekomen.
Wat een prachige bak en mooie vissen!
Denk dat mijn keizertje bij jullie beter naar zijn zin zal hebben als bij mij. :)
Genoeg voor hem om te ontdekken.
Met eten een beetje een pietlut, maar volgens mij lust hij alle soorten diepvries, zelfs plankton blokjes voor de koralen. :p
Ook lust hij wel vlokken, en verder gedraagt hij zich als een pitvis, dus hij zal zelf ook nog wel het een en ander bij elkaar scharrelen.
Ik hoop dat jullie er nog jaren plezier van hebben, en dat ik hem nog vaak in jullie dagboek kan zien. :biggrin:

Groetjes Nanda

Gisteren een nieuwe bewoner gehaald, Paracentropyge Mulitifasciata
De vis word gelukkig goed geaccepteerd door de medebewoners. Ik was bang dat de Loriculla en de Xantomethopon 'm niet zou accepteren maar ze kijken niet naar 'm om.
Ook laat ie zich al goed zien en eet goed mee. Dus ik ben :biggrin:
Paracentropyge Multifasciata 01.jpgParacentropyge Multifasciata 02.jpgParacentropyge Multifasciata 03.jpg

mecry Me visje.
Nee, hij heeft een mooi huis gekregen. :)
En meteen mooi op de foto.......dat deed ie bij mij nou nooit. :rolleyes::p

prachtige koraalduivel!! heeft hij echt die kleuren bijna zwart wit? of kom dat door de camera instellingen en licht?

prachtige koraalduivel!! heeft hij echt die kleuren bijna zwart wit? of kom dat door de camera instellingen en licht?
Hij heeft echt die kleuren. Maar hij zwemt niet meer in onze bak rond. Hij is verhuist naar een grotere bak waar nog 3 van zijn soortgenoten inzitten.
Toevallig bij iemand ook uit Zwijndrecht, maar dan in België.

mooie foto's roel!:cool:

mooie foto's roel!:cool:

Dank je wel Marco.

Je hebt daar ook een stel mooie vissen ziten Roel:cool::cool:
Nog 2 vraagjes:
-de symphorichthys spilurus heb je die klein gekocht en groeit deze snel??
-de xanthopunctatus heb je die na de xantometopon ingebracht?Zoja,hoe was het met de agressie tussen de keizers??
dit omdat ik mijn xanthopunctatus nu als laatste ga inbrengen
Alvast bedankt
grtz Joeri

Hoi Joeri,

De Spilurus was ongeveer 9 cm toen we deze in Maart 2010 kochten en nu is hij ongeveer 14 cm. Dus het snel groeien valt wel mee.
De Xanthopunctatus werd gelukkig door alle bewoners met rust gelaten. We waren wel bang dat het fout zou gaan omdat we 3 dagen eerder het koppel Pygo's hadden gekocht en de Picasso was toen heel erg agressief tegen hen. Hij greep er 1 vast en drukte de Pygo tegen de bodem.
Maar gelukkig liet ook hij de Xanthopunctatus met rust.
Nu heeft ie het af en toe aan de stok met de Loricula en met de Lamarck man. Maar hij laat zich niet intimideren.

gr.Roel

Zo das wel een heel trage groeier dan:cool:ook een prachtige vis in elk geval
grtz J
Dank je wel Marco.

Hoi Joeri,

De Spilurus was ongeveer 9 cm toen we deze in Maart 2010 kochten en nu is hij ongeveer 14 cm. Dus het snel groeien valt wel mee.
De Xanthopunctatus werd gelukkig door alle bewoners met rust gelaten. We waren wel bang dat het fout zou gaan omdat we 3 dagen eerder het koppel Pygo's hadden gekocht en de Picasso was toen heel erg agressief tegen hen. Hij greep er 1 vast en drukte de Pygo tegen de bodem.
Maar gelukkig liet ook hij de Xanthopunctatus met rust.
Nu heeft ie het af en toe aan de stok met de Loricula en met de Lamarck man. Maar hij laat zich niet intimideren.

gr.Roel

zeer heeele mooie aquarium :o :D
maar wat kost zo'n geintje allemaal bij elkaar (A) :p

heb wel heeeel erg veel respect voor jullie beide:D
hoop dat ie nog lang blijft staan en veel succes:D

zeer heeele mooie aquarium :o :D
maar wat kost zo'n geintje allemaal bij elkaar (A) :p

heb wel heeeel erg veel respect voor jullie beide:D
hoop dat ie nog lang blijft staan en veel succes:D

Dank je wel voor de complimenten Peter.:)
En de kosten vallen wel mee hoor. Het is hobby en een hobby mag geld kosten hè. :biggrin:

gr.Roel

Back
Bovenaan