Hoi,
Mijn naam is Thijs van den Berg (37 jaar) uit Lelystad
Mijn broertje heeft een tijd een zeeaqurium gehad en sinds dien is het altijd in mijn gedachte gebleven.....
Dit wordt mijn eerste zeeaquarium (en ja het 1e boekje van Tanne heb ik al gelezen
)
Wat er reeds aangeschaft is:
Aquarium: Red Sea Reefer XL 300L
Incl de LED verlichting van Red Sea, namelijk 2x ReefLED 90
Eitwitafschuimer: Deltec Skimmer 600i
Opvoerpomp: Jecod DCP-4000
Stromingspompen: 2x de Jecod Wavemaker SOW9
Verwarmer: Eheim verwarmer 150W
Osmose: Aqua Medic Easy Line 300
Testen: voorlopig met Salifert
DJ switch: Showtech 6
Doseerpomp: komt ter zijnentijd
Het aquarium wordt morgen geleverd!
De eerst 115 liter osmose water zijn al klaar. Meer jerrycans heb ik momenteel niet.
De scape ga ik maken met 25kg Real Reef Rock in de lege bak. Daarna water toevoegen en zout mengen.
Dan na een paar dagen proberen nog ergens een paar kilo levend steen te halen en toe te voegen. Deels in de bak en deel in de sump denk ik (denk niet dat er veel ruimte over is in de sump maar zullen zien).
Voor het zand heb ik 18kg CaribSea Arag-Alive klaar liggen. Veel voor en tegens gelezen maar ik ga het denk ik pas toevoegen na een paar weken.
Het wordt een mixed reef aquarium. Voor het visbestand denk ik voorlopig aan iets als het volgende:
2x Amphiprion Occelaris
2x Pterapogon Kauderni
1x Centropyge bicolor (of beter koppel? )
2x Nemateleotris Magnifica
2x Pictichromis Porphyrea
1x Gobiodon Okinawae
1x Salarias Ramosus
Maar eigenlijk zie ik dat allemaal later wel omdat er toch zo langzaam opgebouwd moet worden. Misschien heb ik tegen die tijd wel andere ideeën.
Mijn naam is Thijs van den Berg (37 jaar) uit Lelystad
Mijn broertje heeft een tijd een zeeaqurium gehad en sinds dien is het altijd in mijn gedachte gebleven.....
Dit wordt mijn eerste zeeaquarium (en ja het 1e boekje van Tanne heb ik al gelezen
Wat er reeds aangeschaft is:
Aquarium: Red Sea Reefer XL 300L
Incl de LED verlichting van Red Sea, namelijk 2x ReefLED 90
Eitwitafschuimer: Deltec Skimmer 600i
Opvoerpomp: Jecod DCP-4000
Stromingspompen: 2x de Jecod Wavemaker SOW9
Verwarmer: Eheim verwarmer 150W
Osmose: Aqua Medic Easy Line 300
Testen: voorlopig met Salifert
DJ switch: Showtech 6
Doseerpomp: komt ter zijnentijd
Het aquarium wordt morgen geleverd!
De eerst 115 liter osmose water zijn al klaar. Meer jerrycans heb ik momenteel niet.
De scape ga ik maken met 25kg Real Reef Rock in de lege bak. Daarna water toevoegen en zout mengen.
Dan na een paar dagen proberen nog ergens een paar kilo levend steen te halen en toe te voegen. Deels in de bak en deel in de sump denk ik (denk niet dat er veel ruimte over is in de sump maar zullen zien).
Voor het zand heb ik 18kg CaribSea Arag-Alive klaar liggen. Veel voor en tegens gelezen maar ik ga het denk ik pas toevoegen na een paar weken.
Het wordt een mixed reef aquarium. Voor het visbestand denk ik voorlopig aan iets als het volgende:
2x Amphiprion Occelaris
2x Pterapogon Kauderni
1x Centropyge bicolor (of beter koppel? )
2x Nemateleotris Magnifica
2x Pictichromis Porphyrea
1x Gobiodon Okinawae
1x Salarias Ramosus
Maar eigenlijk zie ik dat allemaal later wel omdat er toch zo langzaam opgebouwd moet worden. Misschien heb ik tegen die tijd wel andere ideeën.