Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Steffan's aqua 40

oké
nou gelukkig maar:p
welke visjes wil jij eigenlijk gaan houden??

Ik heb nu een Pseudocheilinus hexataenia erin. Wordt een beetje groot voor mijn bak (10cm) alleen die kan later altijd nog in m'n broers bak :o.
Verder heb k nu een Tripneustes Gratilla (kortstekelige zee-egel).
En verder wou ik een Emblemaria pandionis.
En voor de rest weet ik het nog niet precies.

Voor de koralen zit ik te denken aan hamertjes koraal, pompend xenia en misch nog wat steenkoralen.:o
Moet alleen nog de verlichting verbeterd worden :rolleyes:

ok alleen bij die ene link naar de database staat dat die vanaf 100 liter mag en je bak is 25 liter:rolleyes:

Lees is de beschrijving :)
Dit visje wordt maar 4 cm en is zeer goed geschikt voor kleinere bakken.
Op andere database's staat dat je m vanaf 25 liter kunt houden :)

oooh
sorry dat ik niet online was afgelopen week ik was op vakantie:D

Maakt niet uit ;)
Upje komt vandaag of morgen :biggrin:

Bij deze het upje. :biggrin:
Waterwaardes zijn in orde, alleen is het zoutgehalte aan de hoge kant.
Ben ik nu langzaam aan het afbouwen.
Het gaatje voor de afschuimer zit eindelijk in m'n kap. enaccord
Moet alleen nog mooi afgewerkt worden:o
Heb verder vandaag weer voer gehaald was bijna op en heb een volgens de verkoper een zeldzaam wier (gratis)meegekregen.:biggrin:
Verder de opbouw wat veranderd zoals je ziet, ik vind het zelf veel beter nu.topjes
Verder net een voortwoekerend alg tegen gegaan dmv licht vermindering en afzuigen van de alg.
Hij is nu bijna geheel verdwenen.
Aptasia was helaas op bij de andere aqua winkel en ze hebben nieuwe besteld zou deze week binnen komen dus ga morgen misschien even kijken.:)
Dat was het wel zo'n beetje.

Foto's:

Bijlagen

• P7..jpg
    P7..jpg
    133,6 KB · Weergaven: 3
  • P6..jpg
    P6..jpg
    109,2 KB · Weergaven: 3
  • P4..jpg
    P4..jpg
    141 KB · Weergaven: 9
  • P10..jpg
    P10..jpg
    131,4 KB · Weergaven: 4
  • P3..jpg
    P3..jpg
    104,1 KB · Weergaven: 15
Het zeewier blijkt naar alle waarschinlijkheid Caulerpa scalpelliformis te zijn.
Mocht ik het mis hebben horen jullie het ;)

Bedankt ;)

Ik heb ook een aqua 40 gehad , moet zeggen dat die er van jou goed uit ziet !:biggrin:

Ik heb ook een aqua 40 gehad , moet zeggen dat die er van jou goed uit ziet !:biggrin:

Bedankt wordt hopelijk nog mooier (naarmate er meer koraal in komt en betere verlichting+ mooiere compactere en betere stromingspomp :).)

Hoi allemaal,

Helaas is mijn zee-egel vanacht overleden mecry
:(

Ja zeker.
Maar wel bedankt.

Licht is weer aan en het schijnt geholpen te hebben. Water is mooi helder en afschuimer heb ik schoongemaakt en die doet het opeens 10x beter. (zo goed heeft ie het nog niet gedaan:)).
Koralen staan er ook mooi bij en de algen problemen zijn verdwenen :p

Mooi nano'tje heb je Steffan, ik heb zelf een paar geleden een aqua 65 gehad, zijn leuke nanobakjes.

Succes verder.

Groet Babbes

Mooi nano'tje heb je Steffan, ik heb zelf een paar geleden een aqua 65 gehad, zijn leuke nanobakjes.

Succes verder.

Groet Babbes

Bedankt :)
En inderdaad een leuke nano ga 'm zeker houden (ook als k naar een grotere bak verhuis).;)

Hier is weer ene upje.
Vandaag even langs 1 van de sponsors in Almere geweest en heb een blauwpoot hermiet kreeftje gehaald. Tevens zo'n bodemreiniger op battarijen en aptasia x (de glasannemonen hebben problemen:rolleyes:).
Dat was het voor vandaag upje komt morgen ;)

Back
Bovenaan