High end sticks
ZeewaterForum lid
Voor jou bak (2000 liter)is ongeveer 32 mg 2 kattenpillen de normale dosering.Ik heb 4 tabletten gebruikt(voor grote kat) per keer op 2000 liter. Dit op aanraden van een ander forumlid, wat is de dosering volgens jou voor whitebugs?
Update verbruik steeg na 3 x behandeld te hebben, naar een 120ml per dag , groei van enkele acros is zeer goed merkbaar echter de “probleem” stukken zijn nu toch weer verbleekt. Stond een tijd stil maar toch weer verder gegaan. En het verbruik staat nu stil… geen steiging naar eerdere hoogtes van 200ml en meer per dag.
Ijzer, had ik gedoseerd op aanraden van een andere reefer (was 0 op icp) 3x gedoseerd en op laatste icp dus zichtbaar. Toen ijzer gekocht maar ik alle domheid en stress een middel gedoseerd met sporen elementen oa F en niet de FE dus naar verwachting is die weer 0. Kan dat een rede tot bleken geven?
Ook ga ik de stroming wat verhogen 2 pompem achter/onder het rif laten pulseren.
En Tanne als dat begin van het jaar nog geen optimaal resultaat brengt ga ik het zand wisselen. Dat wil ik wel doen maar is gewoon lastig omdat de bak zo best wel vol staat.
Voor whitebugs hoor je de een 4 en de ander 6x dosering zeggen.
Ik doe hem zelf 10x dan weet ik zeker dat het werkt.
Jij hebt 4x16mg gebruikt dat is een dubbele dosering
Ik ga tot 10x dus op jou bak is dat 320mg
20 pillen.
En dan wacht ik met een waterwissel ook nog 18 tot 24 uur
Het kost je wat geld,maar als daar het probleem zit is dat het zeker waard.
Deze dosering heb ik meerdere malen zelf getest op mijn bak vol (dure) acro’s
En nooit een verloren.
Ik heb 4 tabletten gebruikt(voor grote kat) per keer op 2000 liter. Dit op aanraden van een ander forumlid, wat is de dosering volgens jou voor whitebugs?
Update verbruik steeg na 3 x behandeld te hebben, naar een 120ml per dag , groei van enkele acros is zeer goed merkbaar echter de “probleem” stukken zijn nu toch weer verbleekt. Stond een tijd stil maar toch weer verder gegaan. En het verbruik staat nu stil… geen steiging naar eerdere hoogtes van 200ml en meer per dag.
Ijzer, had ik gedoseerd op aanraden van een andere reefer (was 0 op icp) 3x gedoseerd en op laatste icp dus zichtbaar. Toen ijzer gekocht maar ik alle domheid en stress een middel gedoseerd met sporen elementen oa F en niet de FE dus naar verwachting is die weer 0. Kan dat een rede tot bleken geven?
Ook ga ik de stroming wat verhogen 2 pompem achter/onder het rif laten pulseren.
En Tanne als dat begin van het jaar nog geen optimaal resultaat brengt ga ik het zand wisselen. Dat wil ik wel doen maar is gewoon lastig omdat de bak zo best wel vol staat.