Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sorg's Nieuwe aquarium

Ja ik ben wel al een stuk verder. electra ligt erin etc. Maar hij draait nog steeds niet. Ik ga nu wel me er vol op storten, nog een lampenophangsysteem en tijdelijke deuren ervoor tegen het geluid en dan gaat ie indraaien. Het netjes afwerken van de kast doe ik in de indraai tijd. Ik zal nog even wat foto's maken en plaatsen binnenkort

Het ondenkbare is gebeurt

Jawel na meer dan 1.5 jaar leeg midden in de kamer te hebben gestaan draait ie in!!!
Als laatste de basis deurtjes geplaatst (wordt allemaal met trespa oid afgewerkt nog). en een konstructie die mijn lamp kon dragen, aangezien ik dat hangend aan een gipsplaat niet echt zag zitten.
En toen eindelijk na 1.5 jaartjes draaien maar...

Bijlagen

• IMG_5339.jpg
    IMG_5339.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG_5343.jpg
    IMG_5343.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Zout is er ondertussen ingegaan. De veel te blauwe 14K+ HQI's vervangen voor Gieseman Marine, die qua kleur veel meer richting mijn geliefde ATI blue special T5 zitten, die ik boven mijn oude bak had. De rifzuil die rechts in het aquarium moest komen is ook reeds om zijn PVC steun heengebouwd. Links moet de rest van het rif nog worden opgebouwd, maar een deel daarvan draait ook nog mee in mijn oude bak dus dat moet daar nog even blijven.

Bijlagen

• IMG_5350.jpg
    IMG_5350.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5349.jpg
    IMG_5349.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5344.jpg
    IMG_5344.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 7
Zo de laatste "slierten" van de opstart ondertussen. De Levende have van mijn oude bak in de schuur overgezet en nog heel even wachten tot ook de naweeen van de opstart weg zijn, dan gaat de bodem erin.
Qua techniek nog wat blijven "fine tunen" wat betreft de durso en zijn geluid. Hierbij de uitloop in mijn sump op meerdere manieren geprobeerd en vindt het nu acceptabel.
Mijn afschuimer (bubblemaster) verzorgde een fijne resonantie, die volgens mij door de houten vloer werd versterkt, waarbij de kruipruimte als klankkast begon te functioneren (niet echt fijn zeg maar). 90 % daarvan weggenomen door bubblefolie.
Nu nog wat kleine technische zaken als aansluiten rifspoeling, UV sterilisator en enkele controlers (pompen, niveau) mooi/handig ophangen.

Maar iig lijkt de boel het succesvol te doen nu.

En dan uiteraard het geheel weer langzaam gaan aankleden met een nieuw koralen bestand....!

Waardes nu al enige tijd:
NO2: 0
NO3: 0
PO4: 0
Ca: 420
Mg: 1380
kH: 8
pH: 8.2
Sg: 1.024

Bijlagen

• IMG_5366.jpg
    IMG_5366.jpg
    156,8 KB · Weergaven: 16
even een update. Aangezien ik goed door de opstart be gekomen mijn eerste nieuwe sps weer geplaatst. In totaal vijf stekken die ik "tussen neus en lippen" mee heb genomen van aqua compleet. (Bijzondere mooie collectie koralen heren...en leuk dat er ook stekken worden verkocht :)).
(Excuses voor de fotoqualiteit, De kleuren zijn nogal flets, zijn genomen met mijn oude camera, moet mijn dslr eens gaan gebruiken hiervoor.)

Bijlagen

• IMG_5403.jpg
    IMG_5403.jpg
    317,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG_5402.jpg
    IMG_5402.jpg
    386,5 KB · Weergaven: 6
  • IMG_5401.jpg
    IMG_5401.jpg
    459,9 KB · Weergaven: 4
Nou dat ziet er allemaal strak en verzorgt uit. Ik wens je heel veel sucsses. Wat is trouwens de afmeting van de sump?

Als je dat zou willen doen. Ben ik je erg dankbaar.:goed: Dan kan ik zelf ook een beetje gaan zoeken. Alvast bedankt.
sorg zei:
weet ik niet precies iets in de trend van 60x40x40, maar anders moet ik het even nameten

Gewelldig, dank je wel ik blijf je dagboek volgen want je kan nooit genoeg leren.

Back
Bovenaan