Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sorgs aquaria

sorg

Senior Forumlid
Hoi toch ook maar eens een dagboek maken. Zo is het ooit begonnen begin 2004. afschuimer zelf gebouwd en mijn 80*40*40 bakje omgezet naar zeewater. Klein probeersel wat uiteindelijk het begin bleek van een geldverslindende prachtige hobby.
 

Bijlagen

  • 111_1193_resize_resize.JPG
    111_1193_resize_resize.JPG
    36,5 KB · Weergaven: 1.393
  • 111_1197_resize_resize.JPG
    111_1197_resize_resize.JPG
    51,8 KB · Weergaven: 1.400
  • 113_1397_resize_resize.JPG
    113_1397_resize_resize.JPG
    116 KB · Weergaven: 51
Hoi hoi,

Leuke ontwikkeling ;-)

Ben je niet bang dat je vissen een keer in je overloop worden geslurp ? Hoe zit dat daarboven inelkaar ?

Heb jij meer foto's van je zelfbouwafschuimer, ik vind het heerlijk om te zien hoe een ander creatief is bezig geweest :D

Groet,
Stefan
 
Hoi,


Heb idd wel eens een vis een verdieping omlaag zien passeren, iets aan de overloop veranderd toen daarna. Nu zit er een ingezaagde pvc pijp daarboven, dusdanig dat dat een soort zaagtand opleverd. visies moeten nu toch wel zo'n beetje "erin" springen willen ze nog een wildwater ritje krijgen.

heb nog wel meer over de afschuimer zal die later posten.
 
sorg zei:
Hoi,


Heb idd wel eens een vis een verdieping omlaag zien passeren, iets aan de overloop veranderd toen daarna. Nu zit er een ingezaagde pvc pijp daarboven, dusdanig dat dat een soort zaagtand opleverd. visies moeten nu toch wel zo'n beetje "erin" springen willen ze nog een wildwater ritje krijgen.

heb nog wel meer over de afschuimer zal die later posten.
Dank je, daar ben ik benieuwd naar ;)

Groet,
Stefan
 
de afschuimer hier nog in onderdelen en in de testfase toen ie in 2004 gebouwd werd. in eerste instantie belucht met een luchtpomp en houtje. De kop is hier al in elkaar gelijmd en de onderkant ook terugvoer moet er nog opgeschroeft met een knelkoppeling. Later de kop en buis verlijmd en klaar was klara.
 

Bijlagen

  • IMG_1188_resize.jpg
    IMG_1188_resize.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Dit is zoals ie nu weer op mijn kleine aqua draait, reeds aangedreven met een maxijet met venturi (werkt dan ook veel effectiever). Het is moeilijk te zien op deze foto's maar in de buitenste buis zit een kort stukje pvc om niet direct de terugvoer vanuit de bodem te hebben waar de invoer het inblaast (is de groene eheim slang die binnenin totaan de bodem loopt en daar inblaast).
 

Bijlagen

  • IMG_3061.jpg
    IMG_3061.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 18
  • IMG_3063.jpg
    IMG_3063.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG_3064.jpg
    IMG_3064.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 18
Dank je voor de foto's, maar echt duidelijk is het inderdaad niet :confused:

Kan je een simpel tekeningetje maken en daarvan foto knippen ?

Groet,
Stefan
 
Dank je voor de moeite, kan ik zeer waarderen :D


Eigenlijk een heel simpel ontwerp; de kracht van de eenvoud zou ik zeggen ;-)

Hoeveel trekt dat schuimertje er nog uit ?

Ik heb een paar maanden een coca cola-afschuimer gehad en dat ding haalde veel troep uit het water ! Werkte op 1 houten uitstromer met flink wat lucht erop. http://www.anton-gabriel.at/abschbau.htm

Groet,
Stefan
 
schuimt prima,


zelf wilde ik al snel een venturi instroom omdat deze effectiever lucht water mengen (met name als je de venturi op de pompinlaat hebt. dan slaat de rotor er kleine belletjes van. een naaldrad is echter speciaal ontworpen voor dat doel. maar zelfs met de gewone rotor werkt het niet onaardig) en die luchtpompen maken een behoorlijke herrie.
 
wat een mooie navarchus:goed:

ziet er leuk uit je bakkie... klein maar fijn:D

succes

Lesley
 
Bovenaan