Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sorgs aquaria

Ja hoor het is dan ook eindelijk mij gelukt!!!!!!!

mijn eerste echte grote overstroming . ff nieuwe opvoerpomp testen (pomp in de sump slang in het aqua en kijken hoe de overloop het aan kon) en na het gezien te hebben de stekker eruit en weglopen...... hahaha, ja hoor inderdaad halve aquarium leeg, zeezwembad om mijn parket, en niet genoeg zeewater klaar om het aan te vullen. hele dag mee "zoet"/zout geweest en alle koralen omlaag moeten smijten (onder water). gelukkig lijkt de schade daaraan beperkt alhoewel mijn parket er zeker niet van is opgeknapt.

Meld dit voorval in ieder geval aan je verzekering, want dat je parket een opdonder krijgt is zeker. Nu zie je misschien niets maar het gaat absoluut omhoog komen. Ik had het met een vaatwasser, je zag er niets van maar na 2 mnd stond alles bol.

Balen voor je, hoop dat de rest het overleefd. Suc6, John

toch nog aan het doorexperimenteren gegaan. Had namelijk voor mijn bak en koraal bezetting een veel te kleine kalkreactor. Dus vandaar hier ff een foto van de oude en nieuwe testopzet. (deze wordt waarschijnlijk nog uitgebreid met een reactor buis +/- 2x de potfilter inhoud). maar eerst test ik hier ff de opzet met de pot. en die werkt prima.!!! (nu wel een emmertje erom om evt lekkage niet nogmaals over mijn parket te krijgen. hahahaha)

Bijlagen

• IMG_3405.jpg
    IMG_3405.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 12
De potfilter maakte teveel herrie met gasbellen erin. Dus het idee die erbij aan te sluiten en als pomp te gebruiken heb ik verlaten. Nu alleen de grote reactorbuis. Deze test opzet werkt prima (alhouwel de recirculatie pomp wat aan de kleine kant is). ff aanzien en meten en dan netjes in elkaar zetten als het bevalt. Maar het moet een grote voorsprong geven op mijn oude reactor die toch minstens 10 x zo klein was.

Bijlagen

• IMG_3406.jpg
    IMG_3406.jpg
    129,2 KB · Weergaven: 5
Niet echt nieuw maar alweer enige tijd in mijn bezit met succes. Deze voedermethode is niet alleen voor de chelmon ideaal maar de rest vindt het ook erg "leuk". iig ze zijn er allen erg mee bezig en alle grote jongens komen aan hun trekken (dus ook de chelmon). Wellicht een idee voor mensen met lastige eters. De chelmon heeft trouwens na enige tijd ook de wondere wereld van de glasanemonen ontdekt en doet zich hier ook tegoed aan. voor de rest voer ik ook nog gewoon los vor de andere bewonders (met een injectiespuit met daaraan een stuikje luchtslang en lucht pijp kan je lekker gericht voeren en in grotjes spuiten voor de voedsel snuffelaars).

Bijlagen

• feeder.jpg
    feeder.jpg
    165,3 KB · Weergaven: 77
Hallo Sorg,

Zou ik eens u aquarium mogen komen bewonderen?

Vandaag even bij sorg zijn aquarium wezen kijken en het stukje hamerkoraal opgehaald.

Wat een mooie bak. Heb ook even wat fototjes geschoten.

In ieder geval bedankt voor de stek (en de uitleg). Stond na 5 min al weer helemaal te pronken.

Bijlagen

• DSC_0001 (744 x 493).jpg
    DSC_0001 (744 x 493).jpg
    113,9 KB · Weergaven: 3
  • DSC_0002 (744 x 493).jpg
    DSC_0002 (744 x 493).jpg
    113,3 KB · Weergaven: 4
  • DSC_0004 (744 x 493).jpg
    DSC_0004 (744 x 493).jpg
    103,8 KB · Weergaven: 3
we gaan door

Bijlagen