Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Slakken, heremietkreeftjes vanuit Frankrijk meenemen

Hoezo zonder onderbouwing. Ik heb de link naar de Cites wetgeving al eerder gedeeld:
Veel koraalsoorten zijn beschermd onder CITES. Als de koralen onder CITES vallen, kan de handel, inclusief de verkoop, beperkt zijn of zelfs verboden.
Alle sps valt daar zon beetje onder.

Ik vroeg ook niet of het wettelijk mocht daar kwam je zelf mee. Mijn vraag was of het in het aquarium zou overleven. Antwoord was nee dus ik heb het sowieso niet gedaan.
Ik heb op het forum meerdere koude zeewaterbakjes zien langskomen wat wettelijk ook zeker niet mag.
Een Noordzee bakje mag wettelijk wel hoor, heb ik zelf ook gehad. Zolang je geen beschermde diersoorten huisvest en geen vangmethode gebruikt die niet toegestaan zijn zonder de benodigde vergunning te hebben.

Jongens waar gaat het over, laat hem ze lekker meenemen van vakantie met alle gevolgen voor hem zelf.
Al neemt hij een walvis mee , slaap ik er niet minder om.
Je merkt al aan zijn berichten dat je het niet gaat winnen.
Hij wilt ons zelfs vertellen dat we ook geen koralen meer onder elkaar mogen verkopen , want dat is ook verboden.
Neem je slokjes lekker mee en laat het forum daarmee met rust.

Beetje laat misschien maar een interessant onderwerp.
Ik ga regelmatig snorkelen bij de pier van hoek van Holland.
Je kan daar ook echt veel mooi spul zien

Als je met een garnalen net een paar keer heen-en-weer loopt heb je zo een emmer vol.
Ik ben wel menig dat die beestjes niet zomaar in 24 graden kunnen en houd er ook rekening mee dat het de zout waarde in koud water lager is dan in warm water.

Wat wel zou kunnen is een Noordzee bakje maken. Je zou met een klein beetje fantasie zelfs eb en vloed kunnen maken maar als je rotsen bovenwater laat komen heb je al wat “land” gemaakt voor heremietjes.
Zelf denk ik niet dat ze dat perse nodig hebben want ik heb ze nog nooit echt op het strand zien lopen. Ze zoeken in het ondiepe water naar eten en dus helemaal onderwater.

Nou ja. Bedankt voor het zaadje
Als dit zo door gaat heb ik er straks een bak bij 🤣

Heb zelf vroeger uit de Noordzee twee kleine schooltjes, een soort paling achtig visje, een paar kreeftachtige meegenomen we hebben ze gepakt in de plasjes water dus anders zouden ze gaan uitdrogen en ook sterven. Nadat ze in het zeeaquarium werden geïntroduceerd gingen ze niet meteen dood.

Maar na 1-2 maanden was alles wel mooi weg. Dus ik zou het niet aanraden zelf. . De schooltjes zijn de enige die misschien een kans hebben die bleven er het langst maar ze namen geen voer aan en dat zou het probleem zijn.

De zwarte mossels die je kan eten kunnen wel in je sump overleven en de krabben ook maar dat is ook wel echt het enige.

Dit was wel een heel oud aquarium waar weinig tijd aan is besteed. Alsnog Raad ik het niet aan is zielig voor de beestjes had het gewoon niet moeten doen.

Back
Bovenaan