Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Slakken, heremietkreeftjes vanuit Frankrijk meenemen

Hoezo zonder onderbouwing. Ik heb de link naar de Cites wetgeving al eerder gedeeld:
Veel koraalsoorten zijn beschermd onder CITES. Als de koralen onder CITES vallen, kan de handel, inclusief de verkoop, beperkt zijn of zelfs verboden.
Alle sps valt daar zon beetje onder.

Ik vroeg ook niet of het wettelijk mocht daar kwam je zelf mee. Mijn vraag was of het in het aquarium zou overleven. Antwoord was nee dus ik heb het sowieso niet gedaan.
Ik heb op het forum meerdere koude zeewaterbakjes zien langskomen wat wettelijk ook zeker niet mag.
Een Noordzee bakje mag wettelijk wel hoor, heb ik zelf ook gehad. Zolang je geen beschermde diersoorten huisvest en geen vangmethode gebruikt die niet toegestaan zijn zonder de benodigde vergunning te hebben.

Jongens waar gaat het over, laat hem ze lekker meenemen van vakantie met alle gevolgen voor hem zelf.
Al neemt hij een walvis mee , slaap ik er niet minder om.
Je merkt al aan zijn berichten dat je het niet gaat winnen.
Hij wilt ons zelfs vertellen dat we ook geen koralen meer onder elkaar mogen verkopen , want dat is ook verboden.
Neem je slokjes lekker mee en laat het forum daarmee met rust.

Back
Bovenaan