gekkie
ZeewaterForum gebruiker
Je kan rustig elk week een kleine waterwissel doen (max 10%). Je moet alleen niet te veel water in eenmaal wisselen. Dat heeft nog niet eens zoveel te maken met je bacterieen (die zitten meer in het steen), maar meer met het feit je 1 keer de waterwaardes heel erg veranderd. Dus gewoon volhouden en de flap beetje bij beetje blijven af hevelen. Je kan ook nog een paar ampullen biodigest toevoegen. Dit zijn goede bacterieen (flap zijn slechte) en kunnen helpen om het evenwicht weer te herstellen. Voor de rest gewoon rust in de bak, geen nieuwe vissen en koralen (het is niet leuk, maar anders blijf je met het probleem zitten.)
Ik zag trouwens op jouw foto's ook een picasso rond zwemmen, als ik je een tip mag geven. Doe het beest een lol en verkoop hem zo snel mogelijk. Deze vissen groeien heel snel en worden snel te groot voor jouw bak. Daarbij is de kans op een stip uitbraak, door stress bij deze vis, erg groot. Voor je het weet ben je alle vissen kwijt aan deze ziekte.
Mvg Peter.
Ik zag trouwens op jouw foto's ook een picasso rond zwemmen, als ik je een tip mag geven. Doe het beest een lol en verkoop hem zo snel mogelijk. Deze vissen groeien heel snel en worden snel te groot voor jouw bak. Daarbij is de kans op een stip uitbraak, door stress bij deze vis, erg groot. Voor je het weet ben je alle vissen kwijt aan deze ziekte.
Mvg Peter.