Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

RSM 250...Uut Grunn'......

Goed om even wat aangemoedigd te worden....heb ik nodig. is een waardeloos gezicht die flap en belletjes, ik dacht op een gegeven moment dat ik er vanaf was, nee dus. Maar, dat van die balans in de bak steek ik in m'n zak ;-)) Behalve de regelmatige waterwissel verander ik even niks. Misschien de Picasso eruit...zal niet meevallen!
Tja, die 1027 waarde, ik weet nie precies hoe dat komt, verdampt water vervang ik met osmosewater zonder zout toevoeging. Zout water maak ik in een aparte bak aan, maar misschien moet ik zout wat meer tijd geven om op te lossen en heb ik de laatste keer vrij snel het met zout aangemaakte osmosewater in de bak gedaan.
Al een aantal dagen giet ik steeds een paar liter water bij (zonder zout uiteraard); het zoutgehalte is al teruggebracht naar 1025.
Gr Harold

na 2 maanden is je bak nog volop in ontwikkeling en zoekt een balans. Elke x als je wat toevoegd verstoor je die balans. Daarnaast vervuilen de vissen natuurlijk ook nog elke dag de bak (en het voer) De picasso is naast (wat hier al opgemerkt werd) niet alleen te groot voor je bak maar ook een enorme vervuiler wat dat betreft, ze eten als gekken en dat moeten ze ook weer kwijt ;) Alleen daarom al zou je hem er beter uithalen. Verder komt die balans alleen goed met de juiste techniek en rust in je bak. Zorg dat de basis goed en in balans is. Laat de natuur zijn werk doen en dan komt het wel goed. 2 maanden is echter niets qua opstartalgen dus dat kan nog wel ff duren. Realiseer je ook dat het gebruiken van chemische middelen niet zonder risico is en de boel ook kan verergeren in je bak! Als de basis daarnaast nog niet goed is, zit je over een korte termijn weer met dezelfde problemen omdat die ontstaan door een verkeerde basis. Overigens is 1027 echt te hoog en dat moet je dan ook echt naar beneden brengen (rustig!) Ik vraag me overigens wel af hoe je gehalte van 1024 naar 1027 kan gaan? Hoe ververs je / voeg je water toe??

Okay Winston, ik kan het 's proberen met een sterkere pomp. Ik kan ook haast niet geloven dat t aan de koeler ligt.
Gr Harold

Ik doe maar een gooi.....heb even de handleiding gelezen en zag dat de doorstroming voor de koeler minimaal 180 gallon is ongeveer 681 liter per uur je heb een pomp van 1000 liter er op gezet maar door druk verlies want naar beneden door de koeler en weer omhoog verlies je een aantal liters kon je hier waarschijnlijk niet aan..probeer eens een zwaardere pomp.
Zoals gezegd ik doe maar een gooi maar is denk ik wel het proberen waard.

Back
Bovenaan