U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

hey leuk... weer een noordeling erbij!
0594.... kun je een ietje precieser zijn waar je woont? volgens mij zouden wij wel eens heeeel dicht bij elkaar kunnen wonen, misschien leuk voor een bakkie koffie een keer?
succes met de op/door start. als ik dat zo zie zou ik nog maar even wachten met zand erin doen. nu kun je tenminste nog relatief gemakkelijk die flaptroep weghalen.
groet
Jelle
quando zei:Ik denk toch dat je wel zout moet bijvoegen anders heb je straks alleen nog maar zoetwater in je bakkie
Mijn verdamping is nog geen liter per dag , heb jij de ventilator aan de achterkant in gebruik, dan zal dat daar aan liggen.
Verdampt water altijd aanvullen met osmosewater
Ehhm... Het gaat hier zoals ik het begrijp om bijvullen van verdampt water. Dus zoetwater bijvullen is goed.
Ik weet niet of de vissen dat heel leuk vinden. Wat ik vroeger deed toen ik nog geen vulsysteem had: ik vulde water in de sump, ok, die heb je niet. Dan gewoon in de bak of in het filter, maar vullen met een luchtslangetje zodat het héél langzaam gaat. Kleine moeite en de vissen hebben er minder last van.

Weer iemand die lekker dichtbij woont. Ik heb voor 15euro een bijvulsysteempje gemaakt, maar ik werk met sump. Verdampt water altijd met osmosewater bijvullen. Zout verdampt namelijk niet mee. Als je dus met zoutwater gaan bijvullen loopt je zoutgehalte op.
Succes met je bak.
De ventilatoren achter zijn voor het koelen van je water dus als je ze uitzet zal je water temperatuur stijgen tenzei je een koeler heb aangesloten op de bak dan zou ik ze uit zetten.
Als je gaat voor een bijvul systeem is de Tunze Osmolator volgens mij de beste keus.
Ook las ik dat je de Hydor Slimskim 135 heb deze is echter tot 135 liter dus als je de bak gaat belasten met meer vis heb je niet voldoende capaciteit.
Inplaats van een bijvulsysteem kan je beter een afschuimer kopen die voldoende zoniet over capaciteit heeft.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.