Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rsm 130d dsr Alphen ad Rijn

Knap staaltje werk in een rsm130[emoji106]

Je heb je problemen met de acans overwonnen.
De rest van de koralen staan er mooi op kleur bij. Zelfs je geadopteerde hystrix is van een lelijk eendje in een princesje veranderd.
Zeker niet slecht hoor, ga zo door en dit gaat een topbak worden.

greetings, GlennF
Heel erg bedankt. Dit doet toch wat met je om dit van 'de meester' zelf te horen.
Zonder je uitgebreid op een voetstuk te willen plaatsen, jouw bak en jij als persoon met je passie voor de hobby hebben mij enorm geïnspireerd.
Dan is het extra leuk om positieve geluiden te horen en een bevestiging te krijgen dat je op de goede weg bent van ervaren aquarianen.

Ik loop nog geen jaar mee in de hobby, en ben wat dat betreft nog een 'groentje'.

Even terug komen op het acan probleem.

Ik vermoed dat de fosfaat mij problemen heeft gegeven.
De red sea test gaf geen goede waarde aan en door de Hanna checker kwam ik er achter dat de fosfaat 0,00 was. Vermoedelijk is dit best een poosje geweest. Hierdoor zijn de acans langzaam slechter gaan staan, en is denk ik ook de reden waarom de lord of the rings buttons 2 maanden dicht zijn geweest.
Nu moet ik erg letten op de fosfaat omdat ik op het moment wat aan het stoeien ben met het ijzer toevoegen.
Ik heb nu 1,5 ml per week op de doseerpomp staan, en nog moet ik oppassen dat fosfaat niet naar 0,00 gaat.
Ik ben op het moment aan het zoeken naar de juiste balans. Het voeren van de acans heeft ook resultaat.
1 stekje blijft wat achter en misschien is hiervoor de klap wel te groot geweest. In de nacht zijn de poliepen wel te zien, dus hopelijk komt hij er weer bovenop.

Ik merk wel dat het verlangen naar een groter aquarium steeds steeds erger wordt. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de knoop doorgehakt wordt[emoji4]

Heel erg bedankt. Dit doet toch wat met je om dit van 'de meester' zelf te horen.
Zonder je uitgebreid op een voetstuk te willen plaatsen, jouw bak en jij als persoon met je passie voor de hobby hebben mij enorm geïnspireerd.
Dan is het extra leuk om positieve geluiden te horen en een bevestiging te krijgen dat je op de goede weg bent van ervaren aquarianen.

Ik loop nog geen jaar mee in de hobby, en ben wat dat betreft nog een 'groentje'.

- Geen dank, we doen het samen.

- een groentje en dan toch dit. Dat is toch een prestatie op zich, nu vasthouden. Dat is de grootste uitdaging. Maar ik heb er alle vertrouwen in.

greetings, GlennF

Even terug komen op het acan probleem.

Ik vermoed dat de fosfaat mij problemen heeft gegeven.
De red sea test gaf geen goede waarde aan en door de Hanna checker kwam ik er achter dat de fosfaat 0,00 was. Vermoedelijk is dit best een poosje geweest. Hierdoor zijn de acans langzaam slechter gaan staan, en is denk ik ook de reden waarom de lord of the rings buttons 2 maanden dicht zijn geweest.
Nu moet ik erg letten op de fosfaat omdat ik op het moment wat aan het stoeien ben met het ijzer toevoegen.
Ik heb nu 1,5 ml per week op de doseerpomp staan, en nog moet ik oppassen dat fosfaat niet naar 0,00 gaat.
Ik ben op het moment aan het zoeken naar de juiste balans. Het voeren van de acans heeft ook resultaat.
1 stekje blijft wat achter en misschien is hiervoor de klap wel te groot geweest. In de nacht zijn de poliepen wel te zien, dus hopelijk komt hij er weer bovenop.

Ik merk wel dat het verlangen naar een groter aquarium steeds steeds erger wordt. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de knoop doorgehakt wordt[emoji4]

Je heb alles in handen om het te beinvloeden. Nu alleen nog de testen die een beetje moeten meewerken.
Je koralen zijn naast de testjes de beste meet instrumenten.

greetings, GlennF

Iemand vroeg laatst hoe je de acans bij kan voeden. Ik doe het op deze manier.
Stromingspompen uit. Beetje diepvriesvoer ontdooien in aquarium water. Ik pak een pipetje en spuit het bij/op de acans.
Al snel je de poliepen naar buiten komen en willen ze eten.
8407bd2c8ffcdb6ef58d081d88479742.jpg
59f36cdf7c724a4679c34c5ee9b1cd9a.jpg

Dit zijn inderdaad leuke filmpjes, water sta in de mond als je sommige koralen ziet...mooi. Gr Filip

Mooie bak, vooral de keuze van je koralen topjes. Ben blij dat je Hystrix zo fraai aan het worden is, zou het niet leuk vinden als mijn verkochte stek een miskoop zou zijn.
Zeker geen miskoop.
En ook ik ben blij dat de kleur weer helemaal terug komt. Staat erg mooi tussen de rest van de kleurtjes...

Loop alleen tegen wat ruimtegebrek aan...maar dat is wat voor de toekomst.

Ruimtegebrek wordt altijd een probleem als de koralen goed groeien. Heb je een aantal mogelijkheden :p
1. Grotere bak kopen.
2. Flink snoeien.
3. Koralen verkopen (maar ja, liever niet).

en vast nog een aantal mogelijkheden.

Haha.... ik zou met met stip op nr.1 stemmen:)

greetings, GlennF

Bosje bloemen, romantisch diner, een paar complimenten over haar lievelings bezigheid, met een beetje extra aandacht zijn de vrouwen zo om hoor:D

greetings, GlennF

waarom denken mannen nu altijd dat vrouwen om te kopen zijn :rolleyes:

Bosje bloemen aanschaffen doet en tafeltje bespreken voor vanavond.[emoji6]

Nee de vrouw weet dat ik gek ben van de hobby. Dus als de tijd daar is zal ze het voor mij leuk vinden en er geen probleem van maken.

Back
Bovenaan