Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rsm 130d dsr Alphen ad Rijn

Die barium verhoging …. Glenn: in jouw strontium toevoeging zit geen barium toch?

En welke flakes worden in de bak gegooid?

Laatst bewerkt:
Misschien een rare constatering maar zou het Noordzeewater niet de oorzaak kunnen zijn.

groet
Adri

Absoluut.
Niet vast klampen aan een bepaalde gedachte maar kijken wat voor jou werkt en waar je je voordeel mee kan doen.

Houdt het op 3 wissels in half jaar tijd van ongeveer 30 liter op 130 liter.
Al deze wissels heb ik met 'vers' Noordzeewater gedaan. En uiteraard calcium en magnesium etc. Op peil gebracht via de dsr stoffen.

Kan je de conclusie trekken dat in jou geval de aanpassing van de verlichting bijgedragen heeft aan het stoppen van de bleking bij de voet en nu zelfs aanzet tot de groei van de acro?

greetings, GlennF

Beetje late reactie. Dat stukje had ik van iemand meegekregen. Hijnis afgebroken en de onderkant was niet zo mooi afgebroken. Het was geen bleking. Ik heb wel gezien dat dit kale stukje steeds verder groen werd en dat het stekje bij de voet wat groeide. Nu gaat hij eindelijk pas groeien bovenop.

De tricolor ia dan weer een heel ander verhaal. Deze stond hoog en deed eigenlijk niets behalve een voet vormen. Nu staat hij halverwege en zie ik opeens echte takken vormen. Dit gaat nu nog redelijk snel ook.

Ach volgende bak wordt t5 met led. Heb al een idee hoe ik dit ga maken en ben benieuwd wat dit gaat doen.

Gisteren wezen kijken voor de nieuwe 2e hands bak.
Heb een erg leuke bak gezien waar ik wel wat plannen mee heb en wat kan.
Het wordt een bak van 100x50x60(LxBxH)
Niet heel groot maar voor mij een prima maat. Deze keer met sump omdat mij dat veel makkelijker lijkt met de doseerpomp etc.
Nu kan ik gaan kijken welke apparatuur ik er in wil hebben. Ik zit te denken aan 4x of 6x t5 en 70W led.
Eiwitafschuimer ben ik nog niet helemaal over uit.
Stromingspompen heb ik genoeg.

Eerst een weekje op vakantie, dan de bak halen en rustig kijken welke aanpassingen ik nog wil doen. Alles op zijn tijd en meteen goed beginnen. Ik wil deze keer alles netjes wegwerken ipv. een weerwar aan draden en zooi.

De rsm gaat goed en ik wil dan ook alles rustig overbrengen.
Hier alvast een foto van de bak.
69d30cdfec908c2fca06c76c054b01e3.jpg

Haha... jij ook groter ? Het werd wel tijd...

greetings, GlennF
Ja. De rsm was echt om te kijken of ik de hobby echt leuk zou vinden. Zo'n bak echt verzorgen is heel wat anders dan bij iemand even kijken.
De hobby bevalt dus prima en ik kan nu wel zeggen dat ik het redelijk onder de knie heb.
De bak staat redelijk vol en ik heb eigenlijk nog wel wensen. Nu is dus de tijd om groter te gaan. Heb wat rond gekeken voor bakken en deze kwam op mijn pad voor een hele leuke prijs.
En het mooie is dat ik hier dan ook net even mijn eigen draai aan kan geven.

Alleen led verlichting lukt wel met sps maar ik denk in combinatie met t5 dat er meer uit te halen is.
Heb al een leuk plan voor de verlichting en kan eigenlijk niet wachten om te beginnen.
Maar eerst lekker een weekje naar de zon!

Ja. De rsm was echt om te kijken of ik de hobby echt leuk zou vinden. Zo'n bak echt verzorgen is heel wat anders dan bij iemand even kijken.
De hobby bevalt dus prima en ik kan nu wel zeggen dat ik het redelijk onder de knie heb.
De bak staat redelijk vol en ik heb eigenlijk nog wel wensen. Nu is dus de tijd om groter te gaan. Heb wat rond gekeken voor bakken en deze kwam op mijn pad voor een hele leuke prijs.
En het mooie is dat ik hier dan ook net even mijn eigen draai aan kan geven.

Alleen led verlichting lukt wel met sps maar ik denk in combinatie met t5 dat er meer uit te halen is.
Heb al een leuk plan voor de verlichting en kan eigenlijk niet wachten om te beginnen.
Maar eerst lekker een weekje naar de zon!

Mooi, geniet ze en we gaan je avonturen volgen.:)

greetings, GlennF

Daar zijn we dan weer.
De bak draait nog steeds prima!

Heb even een foto gemaakt van de ricordea oren. Deze groeien flink en heb ook al 2 stekken los in de bak gevonden
936a5b7d852325851afcee1db2e7016e.jpg

En nu:
b098d02506c74481038b3086423bde3c.jpg

Zaterdag de nieuwe bak opgehaald.
Ben druk bezig geweest met schoonmaken en nu heb ik de spullen besteld die erin moeten komen.

Even een vraagje:
Er heeft in de bak een achterwand gezeten, deze ia gelijmd geweest en het glas bevat een soort vlekken ingevreten lijm. Ik krijg het er niet uit.
Iemand een suggestie?

Ik wil eigenlijk een achterwand plaatsen maar lees verschillende verhalen waarom niet te doen. Zoals water achter de achterwand etc.

Maar het glas gewoon zo laten vind ik ook niks. Buitenkant beplakken werkt ook niet. De vlekken zitten aan de binnenkant.

Leuk om mijn oude aquarium zo te zien.:)
Ik had zelf de optie bedacht om er een blauwe (plexi)glas plaat erin te lijmen. En dan zo dat er geen stilstaand water achter de plaat kan.

Glenn, komt het aquarium je niet bekend voor?

Laatst bewerkt:
Met een nieuw breek mesje zoveel mogelijk lijm weghalen..
Als er eenmaal water is zit zie je het nauwelijks

greetings, GlennF
Lijm zelf is echt weg. Lijken meer soort van ingevreten vlekken.

Ga er nog even over nadenken.

Ik had zelf de optie bedacht om er een blauwe (plexi)glas plaat erin te lijmen. En dan zo dat er geen stilstaand water achter de plaat kan.

Hoi Vicky.
Ja lijkt me beetje raar om je eigen bak ergens anders te zien staan.
Het plexiglas heb ik ook aan zitten denken. Dit zou ik dan in een gehele plaat willen doen. Lastige is dat de trekstrips in de weg zitten. Deze zou ik wel los kunnen halen, en dan de plaat in geheel op de achterwand.

Hoewel mij een stenen achterwand ook wel mooi lijkt.

Haha... vicky, nu je het zegt.....we hebben het samen leeg gehaald, het steen staat nog in en ton bij mij te draaien.
Kenmerkend is de hoogte van de bak..

greetings, GlennF

Back
Bovenaan