Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rsm 130d dsr Alphen ad Rijn

Nice!

Erg mooi aan het worden qua kleuren en groei …. en super mooi ingedeeld :cool:

Lekker bezig, gaat goed zo te zien.

Mooi om te zien hoe dit hystrix weer helemaal bijtrekt.

groet
Adri

Gaat goed zo te zien.

Groetjes Marco
Dank allemaal.
Gaat inderdaad best lekker.
Erg leuk dat bij alle koralen nu toch wel duidelijk groei is te zien. Is het niet het koraal zelf, dan zie je wel de voet flink groter worden.
Volgende doel wordt de koralen laten groeien totdat ze de bak uitkomen:p
Daarna toch maar kijken voor een grotere bak.

Dank voor de leuke reacties!

Vandaag wat foto's van bovenaf gemaakt. Koralen zien er vaak heel anders uit.
Acropora kimbeensis.
y9a8y9u6.jpg

Stylophora subseriata.
vyvyvuma.jpg

Maar echt mooi vind ik de hyacinthus.
Deze kleuren zijn zoveel duidelijker en mooier van bovenaf.
Vind het zelf echt een heel mooi stukje.
u4a5uhus.jpg

Ziet er super mooi uit allemaal ….. bij mij staat de hystrix helemaal bovenin maar ik draai met T5

Ziet er super mooi uit allemaal ….. bij mij staat de hystrix helemaal bovenin maar ik draai met T5
Ik ga kijken wat de hystrix doet. Kleurt hij niet voldoende kan ik altijd kijken/puzzelen en hem hoger plaatsen

Inderdaad prachtig die hyacinthus. Ik heb een vergelijkbaar stukje alleen dan 10x zo klein. Bij word hij helaas langzaam helemaal roze, vind die groene voet zo mooi!

Mijn stukje is ook niet groot hoor. Lengte is een cm of 10.
Toen ik hem overnam was hij ook voornamelijk roze. Die groene voet heeft hij later pas gevormd.
Zo was het stukje toen ik hem er net in deed.
ha2eneja.jpg

uruge6ud.jpg

Hallo,
ik heb sinds kort ook een red sea max 130 en wil koralen houden maar ook vissen en krijg me stromings pompen naar mijn gevoel niet echt goed afgesteld heb en zat je dagboek zo een beetje te bekijken en ziet er allemaal heel goed uit zie alleen dat je je streamers steeds een beetje anders zet zit daar iets achter of ben je er zelf ook nog niet helemaal uit wat nou het beste is heb het nou beetje het zelfde ingesteld als jou maar lijkt wel of me nemos er slecht tegen kunnen en telkens tegen de stroming lopen te vechten ik zet ze nu op tijdschakelaar 4 uur in de nacht uit om ze wat rust te geven kun je mij misschien uileggen hoe jij dat doet?
alvast bedankt

Welke stromingspompen heb je en Zijn deze niet te zwaar.
Ik heb het idee dat de Nemo regelmatig expres lekker tegen de stroming in gaat zwemmen. Heb niet het idee dat hij dit erg vind, maar het juist opzoekt. Ik heb idd wat gewisseld met de stromingspompen. Dat komt meer omdat ze stuk gaan. Achter het rif heb ik een tune hangen om daar het vuil wat weg te blazen. Ik had toen een jebao wp10 maar die is stuk gegaan. Heb toen een vortechmp10 2e hands gekocht. En daar zijn de lagers van naar de knoppen. Ik wilde graag een wavemaker , alleen het geluid vind ik vervelend. Heb als laatste test de jebao rw 8 gekocht. Deze is wat groot. Maar deze draait niet op volle toeren. En ik hoor hem niet...wat een verademing.

Bij de opvoerpompjes heb ik een slangetje gemaakt met gaatjes. Dit om de sps die bovenin staan wat extra stroming te geven.

6udu4ate.jpg

De opzet is dus wel steeds hetzelfde geweest, alleen heb ik helaas wat problemen gehad met de stromingspompen zelf.

In de nacht blijven bij mij de stromingspompen aan.
De Nemo heeft zijn schuilplekje onder een bruggetje van steen.
Die hangt daar prima rond.

Je hebt de stromings pompen dus constant aanstaan en 1 ervan op het koraal en 1 in het vrije water voor het glas langs?

Ja 1 links die langs de achterwand gaat voor het vuil daar.
Dat slangetje met gaatjes gaat hoog in de bak en zorgt daar voor wat stroming voor de sps.
De pomp rechts is de wavemaker en zorgt voor de 'golven'.
Deze staat niet op koralen gericht, en zorgt ervoor dat bijvoorbeeld de Duncan mooi heen en weer beweegt. Maar ook de poliepen van de stylophora zie je mooi heen en weer bewegen.

Nog 1 keer de hystrix...weer een weekje verder.
2e33a9978411663bf5458499c3094cea.jpg

56a3f0123b0157f04b007b938dd21683.jpg

e3059c4a6c301699d3e1c78060c499a6.jpg

Vooral de bovenste takken zijn echt weer roze aan het worden. Leuk om te zien dat de kleur weer terug komt.

met een beetje liefde en zorg ;)

Prachtige hobby toch?

Er zit van alles in...kan er echt mijn ei in kwijt!

Knap staaltje werk in een rsm130:thumbup:

Je heb je problemen met de acans overwonnen.
De rest van de koralen staan er mooi op kleur bij. Zelfs je geadopteerde hystrix is van een lelijk eendje in een princesje veranderd.
Zeker niet slecht hoor, ga zo door en dit gaat een topbak worden.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan