Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rimless Shallow Reef Journey

Helaas hebben de twee acanthops het niet overleeft. Ze waren met geen mogelijkheid aan het eten te krijgen en zijn na elkaar heen gegaan...heel erg jammer! Het blijft nu eerst even bij de huidige visbezetting denk ik...

Aquarium draait verder wel lekker en ik kan al wat meer groei en kleur waarnemen! Ook het leven op de stenen begint zich steeds meer te ontwikkelen en de eerste kalkalgen beginnen ook langzaamaan te groeien:)

De waardes beginnen ook wat te stabiliseren al is het nitraat nog steeds te laag(onmeetbaar) dus dit voeg ik nu dagelijks toe...po4 zakt steeds langzamer en zit nu rond de 0.06-0.10 en dat vind ik prima

Nieuwste aanwinst is een grote Clavularia tricolor uit indonesie...echt een prachtig stuk!:cool:

IMG_20200503_194122.jpgIMG_20200501_174300.jpg

En deze Turbinaria begint ook lekker op kleur te komen(y)

IMG_20200503_194010.jpg

Nog ruimte genoeg voor mooie stukken!

IMG_20200503_194752.jpg

Woah, dat is super mooie groei in 3 maanden (volgens mij was je hier begin juli ;) )! Netjes!

Ja man dit is m'n snelst groeiende koraal tot nu toe en erg mooi onder blauw licht. Wat is de naam eigenlijk van deze?

Alweer 3 maanden...tijd gaat altijd sneller als je door hebt🙃

Al een tijdje twijfel ik erover om de T5 verlichting te vervangen. Ik krijg er best goede groei onder maar het geeft enorm veel warmte en daardoor draait de koeler in de zomer overuren.

Vandaag de knoop doorgehakt en besloten dat ik ga overstappen naar volledig LED.

Ik ga gebruik maken van vier stuks AI Prime's 16 HD's die hopelijk deze week nog binnenkomen bij de lfs.

Ik ben erg benieuwd hoe de bak hier op gaat reageren en of vier stuks voldoende gaat zijn of dat ik nog uit moet breiden ivm de spreiding en parwaardes.

Ik ga het verbruik van KH en CA goed in de gaten houden zodat ik het verschil in groei tussen T5 en led goed bij kan houden.

Een overzichtsfoto volgt zodra ze erboven hangen!👌

Hoi rene.
Mooie bak heb je gemaakt. Ben benieuwd hoe de led je bevalt.
Groet andries

Hoi Andries, Dankje wel!

De led bevalt tot nu toe best goed al kan het qua spreiding echt niet tippen aan de T5. Ik heb er nu 4 boven maar ga er zeker nog een 5e bij tussen zetten om wat minder schaduwplekken te hebben.

De koralen reageren tot nu toe erg goed met voldoende poliepexpansie. De vraag is of de groei net zo goed zal zijn als met de T5 maar de tijd zal dat leren.

Maar wat brengt jou hier op het forum...al voorzichtig weer plannen aan het maken voor een bak?😁

Groet,
René

IMG_20201031_121812.jpg

Back
Bovenaan