Nicks reef
ZeewaterForum lid
Prachtig , zeer mooi visbestand ook. Hier ga ik zeker wat aan hebben voor mijn shallow reef. 120x60x41
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Mocht je toch weer beginnen ben je hier altijd welkom om wat stekjes te komen halenTja als je eenmaal zout in het bloed hebt.... Maar denk niet dat er weer een bak gaat komen maar zeg nooit nooit.
Kan de hobby nog niet helemaal loslaten.
Ben benieuwd als de bak er is. Ik ben zelf aan het meten geweest en als de kleine shallow meevalt hoop ik ooit op de plaats van het normale aquarium ook een shallow te zetten. 180 x 64 X 41 .Zo dan weer een update die het vermelden waard is want ik heb zojuist weer een nieuwe bak besteld.
De reden is onze aanstaande verhuizing en het leek me een stuk makkelijker om de inhoud zo van de een in de andere bak over te zetten dan om de bak mee te verhuizen met alle risicos die daarbij komen kijken.
De bak in onze nieuwe woning word een beetje groter namelijk van 160x46x36 naar 170x50x38cm
De bak en de kast gaan deze keer worden gebouwd en geleverd door van wolferen aquariumbouw. Ik heb hier veel goede verhalen over gehoord en ben erg benieuwd.
Het voor en zijraam zal worden voorzien van optic white glas. Ook hier heb ik veel over gelezen maar nog nooit in het echt gezien en daar ben ik erg benieuwd naar of ik het verschil ga zien.
Over een kleine 3 maanden is het zover dus tijd genoeg om voor te bereiden.
De huidige bak draait trouwens echt als een tierelier en de koralen groeien als kool.
Nitraat was wat hoog (20-40) maar daar lijken de koralen alleen maar harder van te groeien.
Voor de zekerheid toch maar wat naar beneden aan het brengen door middel van het toevoegen van ez carbon.
Ik zal snel weer eens een filmpje plaatsen!![]()
Dat zou ook een mooie maat zijn lekker diep!Ben benieuwd als de bak er is. Ik ben zelf aan het meten geweest en als de kleine shallow meevalt hoop ik ooit op de plaats van het normale aquarium ook een shallow te zetten. 180 x 64 X 41 .
Je gaat het verschil tussen “gewoon “glas en optic white wel zien , maar in jouw geval maakt het geen wereld vvan verschil omdat het glas van je nieuwe bak niet echt dik is gezien de hoogte.
bij mij is het glas 12 mm dik en dan zie je het verschil duidelijk.
succes met de verhuizing. ...
Ik ook. Half januari denk ik aan de scape te beginnen spannend.Dat zou ook een mooie maat zijn lekker diep!
Ik ben benieuwd hoe het shallow reefen je gaat bevallen. Het bevalt mij echt heel goed, zou niet meer terug willen.![]()
Prachtig aquarium!Gisteren nog even een filmpje gemaakt waarop goed te zien is hoe alles weer goed gegroeid is...ook onder de nieuwe led verlichting!
Bedankt voor het compliment michel!Een enorme prestatie Rene. In slechts 10 maanden![]()
Prachtig.Tijdje geleden dus hoog tijd voor een update!
Inmiddels verhuisd en een nieuwe shallow reef bak laten bouwen door van wolferen van 170x50x35cm. Iets langer en dieper dus maar verder vrijwel gelijk gebleven. Enige grote verschillen zijn de opticwhite ramen en zwarte achtergrond.
Omdat een video meer zegt als 1000 woorden hierbij weer een video update;
Top aquarium.Tijdje geleden dus hoog tijd voor een update!
Inmiddels verhuisd en een nieuwe shallow reef bak laten bouwen door van wolferen van 170x50x35cm. Iets langer en dieper dus maar verder vrijwel gelijk gebleven. Enige grote verschillen zijn de opticwhite ramen en zwarte achtergrond.
Schitterende bak Rene. Petje afTijdje geleden dus hoog tijd voor een update!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.