Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef factory failliet

Aqua Dennis

ZeewaterForum lid
Ik lees geruchten dat Reef factory failliet verklaard is en dat naar alle waarschijnlijkheid hun app en daarmee hun apparatuur nog 3 maanden te gebruiken is.

Ik heb hun lampen, die zullen hierdoor vervangen moeten worden.

Ik hoop tijdig juiste informatie te krijgen hierover

Ik heb het nieuws over het faillissement ook gelezen en ik weet niet meer dan wat er online te vinden is.

Wel kan het zijn dat RF -al dan niet in afgeslankte vorm- een doorstart maakt of dat anderen, bijvoorbeeld distributeurs, zorgen dat de app/online omgeving/servers beschikbaar blijven.

In de FB-groep 'Reef Factory Family' staat onderstaand bericht, gepost door de eigenaar/directeur/oprichter van RF:
"Hello team,
Please rest assured – the servers are secure and will continue to operate. We’re currently finalizing a few remaining items and will share a complete update once everything is ready. We’re aiming to have all details the next couple of days.
Best
Marek"

Ongeacht of iemand hun producten gebruikt of niet, is m.i. het faillissement slecht nieuws voor de hobby. Ik denk dat het goed is als er keuze is (in winkeliers, producten, services).

Heb je een bron voor de stelling dat de servers nog maar drie maanden in de lucht zouden zijn?

Ik heb het nieuws over het faillissement ook gelezen en ik weet niet meer dan wat er online te vinden is.

Wel kan het zijn dat RF -al dan niet in afgeslankte vorm- een doorstart maakt of dat anderen, bijvoorbeeld distributeurs, zorgen dat de app/online omgeving/servers beschikbaar blijven.

In de FB-groep 'Reef Factory Family' staat onderstaand bericht, gepost door de eigenaar/directeur/oprichter van RF:
"Hello team,
Please rest assured – the servers are secure and will continue to operate. We’re currently finalizing a few remaining items and will share a complete update once everything is ready. We’re aiming to have all details the next couple of days.
Best
Marek"

Ongeacht of iemand hun producten gebruikt of niet, is m.i. het faillissement slecht nieuws voor de hobby. Ik denk dat het goed is als er keuze is (in winkeliers, producten, services).

Heb je een bron voor de stelling dat de servers nog maar drie maanden in de lucht zouden zijn?
De bron heb ik niet het zijn voor mij louter geruchten. Op fb volgen berichten elkaar op met veel speculaties

Document van https://krz.ms.gov.pl/

Schermafbeelding 2025-05-07 205611.png

Ken geen pools, maar google translate vertaalt de onderste tekst als:

District Court in Bydgoszcz, XV Commercial Division in the case for declaring bankruptcy of the debtor, which is REEF FACTORY SPÓŁKA Z LIMITED LIABILITY Company,

Daarom probeer ik altijd producten te kopen die niet afhankelijk zijn van een cloud.

De bron heb ik niet het zijn voor mij louter geruchten. Op fb volgen berichten elkaar op met veel speculaties
Precies. Dus laten we afwachten wat RF en/of andere direct betrokkenen hierover zullen zeggen. Hopelijk loopt het voor de gebruikers van de RF-producten met een sisser af. Er staat zo ongelooflijk veel onzin online...

Document van https://krz.ms.gov.pl/

Bekijk bijlage 652760

Ken geen pools, maar google translate vertaalt de onderste tekst als:

District Court in Bydgoszcz, XV Commercial Division in the case for declaring bankruptcy of the debtor, which is REEF FACTORY SPÓŁKA Z LIMITED LIABILITY Company,

Daarom probeer ik altijd producten te kopen die niet afhankelijk zijn van een cloud.
Aan de faillissementsaanvraag wordt niet getwijfeld. De consequenties zullen samenhangen met de afwikkeling van het faillissement en daarover kunnen we alleen nog maar speculeren.

Je hebt gelijk: verbinding met een cloud kan enorme voordelen hebben, maar brengt inderdaad risico's met zich mee.

Ik hoop in ieder geval dat ze app blijven ondersteunen. Heb onlangs de reefflare pro S blues aangeschaft en de smart roller s al een tijdje in gebruik.

Precies. Dus laten we afwachten wat RF en/of andere direct betrokkenen hierover zullen zeggen. Hopelijk loopt het voor de gebruikers van de RF-producten met een sisser af. Er staat zo ongelooflijk veel onzin online...

Aan de faillissementsaanvraag wordt niet getwijfeld. De consequenties zullen samenhangen met de afwikkeling van het faillissement en daarover kunnen we alleen nog maar speculeren.

Je hebt gelijk: verbinding met een cloud kan enorme voordelen hebben, maar brengt inderdaad risico's met zich mee.
Het is jammer dat een dergelijke leverancier in zwaar weer zit, zeker omdat de producten ontzettend veel potentie heeft. De service was echt goed. Heb eerder een kapot apparaat opgestuurd en hier een vervangend apparaat voor geleverd. Recent ook een lamp opgestuurd die niet meer reageerde. Deze zal waarschijnlijk mee gaan in de afhandeling van het faillissement en de verwachting is dat die schade voor mij zal zijn. Dat is niet fijn, maar zijn zaken die hier bij horen.
Hopelijk maken ze een doorstart en kan iedereen ook in de toekomst hiervan profiteren.

@Tanne weet jij of er andere leveranciers zijn die in de buurt komen van een oplossing waarbij je alles op een centrale kan regelen. Ik zag daar namelijk echt de meerwaarde van. Ik denk dat AI best veel goeds kan betekenen in deze hobby. Dat staat natuurlijk los van de discussie over de cloud.

@Tanne weet jij of er andere leveranciers zijn die in de buurt komen van een oplossing waarbij je alles op een centrale kan regelen. Ik zag daar namelijk echt de meerwaarde van. Ik denk dat AI best veel goeds kan betekenen in deze hobby. Dat staat natuurlijk los van de discussie over de cloud.
Wat bedoel je precies? Je zoekt naar een ander merk met een dergelijk cloud-ecosysteem?

Potverdorie, ik hoor/lees het net.
Ik heb de kh keeper, 2x smart tester 2x pro pomp, calcium pomp en 2 stromingspompen van RF. We zijn er mooi klaar mee als er geen doorstart komt.

Potverdorie, ik hoor/lees het net.
Ik heb de kh keeper, 2x smart tester 2x pro pomp, calcium pomp en 2 stromingspompen van RF. We zijn er mooi klaar mee als er geen doorstart komt.

Nadeel van dit soort systemen is dat je volledig afhankelijk bent.
Ik wil gewoon knoppen, en degelijke producten zoals bijvoorbeeld in de '80's.
De tijd dat fabrikanten hun stinkende best deden een zo goed mogelijk product neer te zetten. Eerst werd de producten getest en vervolgens op de markt gebracht. Heden ten dage is de consument het test team, ik denk door een andere mentaliteit en enorme concurrentie.

Nadeel van dit soort systemen is dat je volledig afhankelijk bent.
Ik wil gewoon knoppen, en degelijke producten zoals bijvoorbeeld in de '80's.
De tijd dat fabrikanten hun stinkende best deden een zo goed mogelijk product neer te zetten. Eerst werd de producten getest en vervolgens op de markt gebracht. Heden ten dage is de consument het test team, ik denk door een andere mentaliteit en enorme concurrentie.
Dit is inderdaad wel een goed punt, Reef Factory is zeker niet de enige. Toch voegt de nieuwe techniek ook veel gemak toe, en alleen knoppen bieden ook geen garantie op een goede werking. Ieder bedrijf kan failliet gaan, en met je reserveonderdelen heb je dan ook een probleem.

Het zou mooi zijn als er gewerkt gaat worden met een API. Daarmee ben je al een stuk minder afhankelijk van de programmeerkunsten van de leveranciers. Red Sea gebruikt MQTT, misschien kun je hier bij Reef Factory ook nog iets mee. Ik ken het product zelf niet.

Pffff. Ik sta op het punt om de Dosing pump pro X4 te bestellen. Beter laten varen dus. Weet iemand een goed kwalitatief vergelijkbaar alternatief?

Pffff. Ik sta op het punt om de Dosing pump pro X4 te bestellen. Beter laten varen dus. Weet iemand een goed kwalitatief vergelijkbaar alternatief?
GHL.
Niet vergelijkbaar, beter.

Laatst bewerkt:
Op de pagina van crazy corals,

Als distributeur van Reef Factory willen we graag een transparante update geven over de huidige merksituatie van Reef Factory (RF) op basis van de bevindingen van distributeurs gisteravond. Let op, dit is ons standpunt en geen officiële verklaring van de Reef Factory.

Distributeurstatus: continuïteit van platform- en productwerking.

Als onderdeel van een gezamenlijk initiatief van tien wereldwijde RF distributeurs (waaronder wij) hebben ingestemd met financiële steun om de RF cloud voor onbepaalde tijd te behouden. Dit houdt je apparaten volledig functioneel.

Wij willen onze klanten geruststellen over de volgende zaken:
Server Maintenance: Samen met andere distributeurs heeft ons bedrijf zich ingezet om de werking van RF servers in de nabije toekomst te financieren. Uw apparaten draaien zonder onderbrekingen (servers worden geïnstalleerd in een extern bedrijf).
Technische ondersteuning: we organiseren momenteel om technische ondersteuning te bieden.
Reserveonderdelen en bedieningsmateriaal: Wij beschikken over een ruime voorraad belangrijke reserveonderdelen en reductors en werken actief aan de verdere toegang tot deze.
Reagentia en exploitatiemateriaal: We hebben reagentia voor apparatuur op voorraad en zijn bezig om er ononderbroken toegang toe te zorgen.

Hoewel de situatie niet ideaal is, zetten we ons volledig in om uw apparaten zonder grote storingen draaiende te houden. We blijven alle relevante updates geven.
Ook wij wachten op de presentatie van het bedrijf Reef Factory.
Bedankt voor je geduld. Als je ondersteuning nodig hebt of verdere vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Beste wensen,
Crazy Coral Band

Crazy Corals zou van de vrouw van marek (baas reef factory ) zijn. Of dit waar is weet ik niet zeker maar die verhalen gaan rond.

Zonde dat ze failliet zijn. Ze Maakte mooie spullen. Ik vond ze altijd wat te duur, maar ik ben ook een krent.
Ik lees nu pas dat ze europees zijn. Balen, had het ze gegund als ik het eerder geweten had.

En kan ook onafhankelijk van de cloud werken.
Natuurlijk.
Doser 2.2 of 3 stand alone, te verbinden/programmeren via usb, wifi, cloud, webinterface (ook lokaal).

De cloud is iets extra’s en niet noodzakelijk.
Dit is een van de belangrijkste redenen dat ik 8 jaar geleden voor GHL heb gekozen. De andere redenen zijn modulariteit/koppelbaarheid en relatief dicht in de buurt.

Onafhankelijk kunnen functioneren van een cloud functie is de reden dat ik nooit voor producten van Reef Factory zou kiezen.

Neptune Apex systeem kan ook onafhankelijk werken van de cloud.
Je verliest wel veel toeters en bellen, maar de kern kan je blijven gebruiken.
Ook heeft de controller een API waardoor je deze kan integreren in bv. Home Assistant.

Om neptune apex DŌS te kunnen gebruiken, moet je wel eerst nog een controller kopen.

Back
Bovenaan