Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

Oke.. dat was een leuke middag ..
Coral and fish is een tentje waar ik vaker heen ga. Wat een keuze! En lekkere bitterballen 😎👍

Naar huis met 5 chromis viridis. Me in kunnen houden voor een schooltje anthiasjes (deze komen nog wel.. twijfel alleen of de dispar of de squampinis een betere keuze is 🤔)

Wel nog een mooie geelgroene goniopora meegenomen en een paarse Linkia.

Dan nu de foto's..

20211003_162054.jpg
20211003_165033.jpg
20211003_165014.jpg
20211003_165023.jpg
20211003_165044.jpg

Tegelijk ook de laatste aanwinsten van LPS op de foto gezet.

Aardig in kunnen houden! Lukt mij nooit daar, ik woon er 10 minuten vandaan das nog veel en veel erger!
Ziet er mooi uit, mag ik vragen waarom je je stenen niet hoger hebt staan? Of ik moet er overheen lezen

Aardig in kunnen houden! Lukt mij nooit daar, ik woon er 10 minuten vandaan das nog veel en veel erger!
Ziet er mooi uit, mag ik vragen waarom je je stenen niet hoger hebt staan? Of ik moet er overheen lezen
Als ik de stenen hoger zet hebben m'n koralen geen ruimte om te groeien. Dan ben ik straks stekken aan het stekken ipv volwaardige kolonies te laten groeien.
Daarbij is het een ontzettend gaaf en natuurlijk gezicht als je de juffertjes (en straks de anthiasjes) ziet zwemmen boven hun koraalrifje.

Als ik de stenen hoger zet hebben m'n koralen geen ruimte om te groeien. Dan ben ik straks stekken aan het stekken ipv volwaardige kolonies te laten groeien.
Daarbij is het een ontzettend gaaf en natuurlijk gezicht als je de juffertjes (en straks de anthiasjes) ziet zwemmen boven hun koraalrifje.
Oke mooie gedachte!! Ik heb hem ook niet tot het plafond vol gestapeld maar ook niet zo als bij jou, vind inderdaad grote kolonies ook wel veel mooier ogen als die kleine prutseltjes overal! Leuk man, enjoy!

Vandaag maar eens een doseerpomp aangesloten. Met dank aan AquaCompleet voor wederom de super service! 👍

Wel spannend om alles uit handen te geven aan een stuk techniek wat natuurlijk kan falen. Maar de KH en de Ca moeten toch stabieler gehouden worden. Het verbruik is lastig handmatig bij te houden.

Wat leuke kleurtjes als slangetjes:
20211011_162738.jpg

Vandaag maar eens een doseerpomp aangesloten. Met dank aan AquaCompleet voor wederom de super service! 👍

Wel spannend om alles uit handen te geven aan een stuk techniek wat natuurlijk kan falen. Maar de KH en de Ca moeten toch stabieler gehouden worden. Het verbruik is lastig handmatig bij te houden.

Bekijk bijlage 570288
Zo hee dat ziet er goed uit en gaaf die gekleurde slangen, maar magnesium daalt waarschijnlijk zo langzaam dat je dat handmatig blijft doen ?

ik voeg dagelijks KH toe. 2 x per week calcium maar magnesium heb ik nooit hoeven bijvoegen door de waterwissels blijft dit op peil

van de week donderdag of vrijdag kom ik ff bij je langs je hoort me nog wel

Bekijk bijlage 570288

Zie ik het goed dat je de flexibele slang in de flessen hebt zitten?
Pas daar wel mee op, dit kan naar verloop van tijd gemakkelijk gaan oprollen waardoor hij geen vloeistof meer kan opzuigen. Beter kun je een harde buis hiervoor gebruiken voor in de fles.

Zoals deze.

Zie ik het goed dat je de flexibele slang in de flessen hebt zitten?
Pas daar wel mee op, dit kan naar verloop van tijd gemakkelijk gaan oprollen waardoor hij geen vloeistof meer kan opzuigen. Beter kun je een harde buis hiervoor gebruiken voor in de fles.

Zoals deze.
Hey, dat is een goede tip! Daar ga ik eens naar kijken.

Daarnaast... bestel ff terugslagklepjes voor net voor je pompkopje. Als je die plaatst lopen niet steeds je slangetjes leeg, want dan klopt je dosering dus niet want je slang loopt steeds leeg en dan moet je pompje die eerst vullen voordat het daadwerkelijk in je bak terecht komt.

Daarnaast... bestel ff terugslagklepjes voor net voor je pompkopje. Als je die plaatst lopen niet steeds je slangetjes leeg, want dan klopt je dosering dus niet want je slang loopt steeds leeg en dan moet je pompje die eerst vullen voordat het daadwerkelijk in je bak terecht komt.
Dat hangt van je doseerpomp af. Ik gebruik geen terugslagklepjes. Hier loopt geen enkel slangetje leeg.
Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik heb de indruk dat de "duurdere" doseerpompen de slangetjes beter afsluiten zodat er geen lucht kan aangezogen worden en dus ook niet kunnen leeg lopen.

Dat hangt van je doseerpomp af. Ik gebruik geen terugslagklepjes. Hier loopt geen enkel slangetje leeg.
Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik heb de indruk dat de "duurdere" doseerpompen de slangetjes beter afsluiten zodat er geen lucht kan aangezogen worden en dus ook niet kunnen leeg lopen.
Ik heb zelf de coralbox wifi doseerpomp, volgens mij wel een kwalitatief prima ding die zeker niet het goedkoopst is in mijn optiek, bij mij liepen ze leeg dus heb er voor zeker te zijn sowieso maar terugslagklepjes op gezet onder het mom wie niet waagt blijft maagd

Dan ga ik maar terugslagklepjes bestellen want dit was de goedkoopste die ik kon vinden. Een Jebao DS5 zonder wifi 😅

Back
Bovenaan