Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

Weer even wat verder.
Weinig aan het aquarium gedaan, te druk met het inhuizen en de kleine klusjes die er nog liggen.
Hierdoor krijgt het aquarium ook z'n rust en ik denk dat dit alleen maar ten goede komt.

Er komen wel hier en daar wat wiertjes en algjes op.
20210605_124229.jpg

De koralen hebben het goed naar hun zin, buttons staan goed open en hebben hun mooie kleuren.

20210605_124238.jpg

Vandaag nog wat prachtige oortjes gekocht. Ik ben benieuwd hoe die er vanavond uit zien als ze meer open staan en onder blauw licht..

20210605_124251.jpg

Foto is niet zo helder, er zit alweer een dun laagje op de ruiten 😅

Nice, ik had je nieuwe draadje even gemist.
Als je nog een carouselletje voor je fuge nodig hebt, hier ligt er nog eentje die ik niet gebruik.
Ik volg weer.

Gisteren eerste rondje watertesten.
Bleek dat m'n kh test niet genoeg reagent meer had, dus die blijft nog even een raadsel.
Nitraat en fosfaat gaven geen verkleuring met Colombo en Salifert. Er zit wel wat algjes op het steen, dus er is een minimale hoeveelheid aanwezig.
Biologisch filter werkt dus zoals het moet 👍

Daarna zand toegevoegd.
Ik heb Caribbean live sand, zeer fijne korrel die bovenverwachting goed blijft liggen in de stroming.
De hele boel natuurlijk mistig, vandaag is er weer wat kleur zichtbaar 😅

20210615_115749.jpg
20210616_083209.jpg

Altijd leuk zo'n bak vol melk :ROFLMAO:

Hoe ga je van die algen vanaf geraken?
Nitraat&fosfaat zodanig laag houden?
Of moet de vossekop het werk doen?
L.

L.
Gewoon een opstartende bak, die zal uiteindelijk gewoon zijn balans wel wel tegenkomen me dunkt.

L.
Van die algjes heb ik echt geen schrik. Zoals je ziet zwemt er een vossekop in die vrolijk graast.
Ik houd de NO3 en PO4 niet bewust zo laag, wierenfilter staat zelfs nog uit. Wellicht toch iets meer voeren om de koralen niet uit te hongeren.

Er komt straks natuurlijk nog een hele bezetting bij. Waaronder Turbo-slakken, een Salarias, wat bodemgespuis en garnalen (poetsgarnalen en pepermuntgarnalen, om die paar loslopende glasanemonen te temmen)

Met een paar weekjes zijn de opstartalgen weg en hoop ik overal van die paarse plekken te zien van de kalkalg ;)

Mjah, ik heb ook zo'n stuk paarse plaat wat dronken is. "Purple AA Montipora".

Back
Bovenaan