U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ik zal mijn bevindingen over de kH keeper hierzo posten.Ik ben benieuwd wat je van de kh keeper plus vind ik wil em zelf deze zomer ook gaan halen. En erg mooi koraaltje op de eerste foto, dit is een chalice toch? weet je de naam misschien? Mocht je hem ooit gaan stekken![]()

Gebruik je een koolstofbron?kH keeper
Telkens na een week verliep de pH meting enorm, na wat heen en weer mailen met Reeffactory hebben ze een nieuwe pH probe opgestuurd. Even afwachten of die nieuwe probe langer stabiel blijft.
Bispinosa
Toch maar geen koppel...het kleine visje heeft het helaas niet gered en ik heb besloten dat drama niet nog een keer aan te gaan.
ATI Straton flitsen / knipperen
Ik dacht er goed aan te doen de firmware bij te werken met de laatste beschikbare versie....dat is dus toch niet zo'n goed idee, want de firmware bevat bugs waardoor deze niet geheel naar behoren werkt op het oude type Straton. Met name bij lagere percentage gaan sommige groepen LEDs (in 1 segment) af en toe knipperen. Een Firmware downgrade bracht de oplossing.
Algemeen
Het aquarium draait naar mijn gevoel recentelijk pas goed (na dik 2 jaar). Ik heb een tijdje geleden de bypass van het fleece filter verder open geschroefd, wellicht heeft dat er iets mee te maken (te schoon water).
Wat plaatjes van vanochtend:
Bekijk bijlage 597549
Bekijk bijlage 597550
Bekijk bijlage 597554
Bekijk bijlage 597551
Bekijk bijlage 597552
Bekijk bijlage 597553
Bekijk bijlage 597555
Nee, geen koolstofbron in gebruik (voer zal ook wat koolstof toevoegen). Maar bacteriebloei zou er wel mee te maken kunnen hebben.Gebruik je een koolstofbron?
Dan kan je een bacteriebloei op je probe krijgen
Op mijn kh keeper groeide dat ook zelfs op de roer magneet
Ph werd van 8.0 steeds lager naar 7.23
Tot ie werd schoon gemaakt

Welke medicatie heb je gebruikt voor de Cyano? En voor hoe lang?Bekijk bijlage 645227
Groene Cyano
Na maanden klooien tegen cyano ben ik uiteindelijk gezwicht en heb dan toch maar medicatie gebruik (nu 3 weken geleden). En om eerlijk te zijn is er een klein wonder gebeurd in de bak:
- Cyano is niet meer zichtbaar (zowel rode als groene)
- kH verbruik is met meer dan 50% gestegen!
- De oranje bambam zoas vermeerderen zich weer (werden er steeds minder)
Ik wil het gebruiken van middeltjes zeker niet promoten, maar in mijn geval heeft het duidelijk een verstoorde balans de goede kant op weten te duwen. Ik heb wel eerst alle andere opties geprobeerd en de waterwaardes (m.n. fosfaat onder controle gehouden). Daarbij gaat het om een bak die al een paar jaar staat en betere tijden gekend heeft.
Nu heb ik dus een luxe probleem omdat ik met m'n doseer flessen nog geen 2 weken meer uitkom....(moet ik voor de zomervakantie een oplossing voor vinden). Hogere concentraties (puur) ATI essential + doseren heb ik slechte ervaringen mee; kreeg ik niet stabiel gedoseerd of opgenomen. Het kan best zijn dat er ter plekke van de dosering te weinig stroming is waardoor een deel van de dosering neerslaat. Dus ik ga dat maar eens als eerst aanpakken, daarna zien we wel weer verder.
Blue life red cyano RX.Welke medicatie heb je gebruikt voor de Cyano? En voor hoe lang?
Helemaal niet snoeien,ziet er fantastisch uit….Hoog tijd om te gaan snoeien. Misschien binnenkort eens op zoek gaan naar moeilijkere SPS.
Koralen groeien de pan uitBekijk bijlage 660208
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.