Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Mike ook jij bedankt voor het zoveelste compliment.

Een blauwe achterwand kan ontzettend mooi zijn (althans vind ik) maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om deze zo mooi en clean te houden. Dit had ik als ervaring meegenomen van mijn vorige bakje. Ik kan deze nu heel eenvoudig schoon houden doordat deze geheel vrij is van obstakels en dus heel gemakkelijk er eens in de zoveel tijd een magneet met mesje langs kan halen vanuit de garage annex bijkeuken.

Grt. Mark.

Hans, tja wij hadden allang iets moeten afspreken, maar op de een of andere manier komt daar maar niets van:rolleyes:. Heb Gerard ook al eens gesproken bij Machiel, maar ook daar is dus niets van gekomen. Misschien iets definitiefs afspreken ergens in februari? Overigens volg ik jou dagboek ook vanaf het begin. Altijd leuk om bakken en techniek en een ongeveer zelfde opstart periode te volgen. En dan ook nog eens in de buurt, ik heb vaak genoeg meer kilometertjes gereden om aqua's te bezoeken:o:p:biggrin:.

Grt. Mark.

Hoi Mark,

Hier zijn de meeste aquarianen nog niet op uitgekeken :eek:

Echt geweldig,heeeel mooi Mark!!!:)

Grt,

Martin.
Martin een bak als de jouwe is al helemaal niet te evenaren. Zeker niet de manier waarop jij je aquarium onderhoudt!!!! Ik denk dat daar veel aquarianen niet op uitgekeken rakentopjes. Jou dagboek volg ik al een heel tijdje;).

Grt. Mark.

jawsee Re: Project in de muur van Mark
dit wordt nog een mooi dagboek om te volgen,mooie groeifoto`sactionlaat de rest maar komen

Bedankt Luc voor het compliment. Ik denk dat vele, heel vele jou dagboek volgen, dus ik kan dit alleen maar als een heel groot compliment zien.

Grt. Mark

Miranda thnx, net ook even jou stoute plannen doorgenomen. Daar zitten wel wat meer haken en ogen aan als de gemiddelde inbouwbak. Hou altijd goed in de gaten dat je overal goed bij kan komen!!!!! Groter, dieper en overhangen maken het een stuk moeilijker om overal bij te komen. Denk daar goed over na.

Grt. Mark.

ben1985 Re: Project in de muur van Mark
een hele mooie bak 1 om te volgen
Ben 1985 bedankt. Heb jij ook een dagboek?

Grt. Mark.

Miranda thnx, net ook even jou stoute plannen doorgenomen. Daar zitten wel wat meer haken en ogen aan als de gemiddelde inbouwbak. Hou altijd goed in de gaten dat je overal goed bij kan komen!!!!! Groter, dieper en overhangen maken het een stuk moeilijker om overal bij te komen. Denk daar goed over na.

Grt. Mark.

Dank voor je reactie Mark. Realiseer ik me ook hoor en vooral ook omdat ik maar 1.68 m ben :o Gelukkig heb ik nog even om het idee uit te werken en met de opbouw die ik voor ogen heb, zou ik in ieder geval niet in het middelste gedeelte hoeven (in theorie!!!) komen en dát deel is nu net nagenoeg niet bereikbaar bij die bak van mij dus hoop dat dat scheelt ;)

Vind jouw bak echt heel erg mooi, weer een bron van inspiratie dit dagboek en blijf je zeker volgen! action

Vind jouw bak echt heel erg mooi, weer een bron van inspiratie dit dagboek en blijf je zeker volgen! action

Bedankt Miranda, de jouwe blijf ik dus ook volgen. Ben benieuwd hoe dat nieuwe project van je allemaal gaat uitpakken.

Nu even een stap terug in de tijd. Zoals gemeld had ik tijdens de verbouwing al rekening gehouden met een inbouw aquarium in de nieuwe aanbouw. Had al beton lateien aangebracht en de sparing voorlopig opgevuld met cellen beton blokken en gestukadoord. In juni 2008 een bak met de beoogde maten en een gedeelte techniek overgenomen. De maten van de bak zijn: 160x75x70 (65cm wh). Ondertussen nog wat techniek bij elkaar gesprokkeld en half november de sloophamer opgepakt. De sparing zat er binnen een half uurtje in:biggrin:. Hier wat foto's......

Bijlagen

• PA020010 getekend1.JPG
    PA020010 getekend1.JPG
    41,8 KB · Weergaven: 117
  • PA180010.JPG
    PA180010.JPG
    75 KB · Weergaven: 91
  • PA180012.JPG
    PA180012.JPG
    81,5 KB · Weergaven: 106
  • PA180016.JPG
    PA180016.JPG
    85,5 KB · Weergaven: 104
Onderstel timmeren en de bak kon geplaatst worden............

Bijlagen

• PA280053.JPG
    PA280053.JPG
    78,1 KB · Weergaven: 95
  • PA240013.JPG
    PA240013.JPG
    87,2 KB · Weergaven: 92
  • PA210014.JPG
    PA210014.JPG
    76,4 KB · Weergaven: 84
  • PA210013.JPG
    PA210013.JPG
    91,2 KB · Weergaven: 104
Nu de hulp van ErikK ingeschakeld en samen een paar keer lekker aan het knutselen geweest:cool:.

Bijlagen

• PB100003.JPG
    PB100003.JPG
    89,2 KB · Weergaven: 99
  • PB100002.JPG
    PB100002.JPG
    96 KB · Weergaven: 93
  • PB100001.JPG
    PB100001.JPG
    88,2 KB · Weergaven: 92
  • PB010065.JPG
    PB010065.JPG
    97,5 KB · Weergaven: 99
  • PB010064.JPG
    PB010064.JPG
    102,3 KB · Weergaven: 103
Let there be LIGHT .............:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Bijlagen

• PB120003.JPG
    PB120003.JPG
    89,4 KB · Weergaven: 137
  • PB120011.JPG
    PB120011.JPG
    86 KB · Weergaven: 133
  • PB120012.JPG
    PB120012.JPG
    108,7 KB · Weergaven: 162
Terug in de tijd is altijd leuk:). Schoon is de bak nog steeds alleen niet meer zo wit:biggrin:.

het is wel een giga klus maar ik vind het persoonlijk de mooiste manier om een aquarium te maken

topjes

Ziet er SUPER uit Marc :) !! Blijf je dagboek volgen ;) !!

het is wel een giga klus maar ik vind het persoonlijk de mooiste manier om een aquarium te maken

topjes

Bedankt Bas, dat vind ik dus ook vandaar dat ik het zo heb aangepakt. Als je voorbereidingen goed zijn en je er al van te voren rekening mee houdt is het helemaal niet zo'n giga klus.

Grt. Mark.

Mooi retrospectief verhaal Mark, zag/ziet er gelikt uitaction

Bedankt Aissa, het verhaal kent nog een vervolg en is nog niet afgelopen:biggrin:.

Ziet er SUPER uit Marc :) !! Blijf je dagboek volgen ;) !!

Manuel jou aquarium heb ik zoveel mogelijk als voorbeeld gezien met wat eigen aanpassingen in formaat, kleurstelling en opbouw. Nu ik laatst jou bak in het echt gezien heb, ben ik bang dat ik nog een tijdje te gaan heb eer ik zover ben, maar ben zeker niet ontevreden hoe het er nu al bijstaat.

Het is overigens Mark:p

zeer netjes en strak allemaal mark... schaam je dat je dit zo lang voor ons verborgen hebt gehouden:biggrin:

Back
Bovenaan