Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Poliepen , laat maar zien die pareltjes van je bak ;)

Jack R

Katwijk aan Zee
70933395_3135710426501296_40442485800960000_n.jpg ;)
 
Laatst bewerkt:
Acropora hyacinthus


001.JPG
 
Mijn poliepen dansen.
 
Ja, je geeft het antwoord zelf al.
Stel je lamp even wat witter in voordat je foto's gaat maken. Bij puur blauw licht gaat iedere camera over de zeik.

Dus kom maar door met je poliepfoto's. Daar is dit topic immers voor gestart...
 
Laatst bewerkt:
Ja, je geeft het antwoord zelf al.
Stel je lamp even wat witter in voordat je foto's gaat maken. Bij puur blauw licht gaat iedere camera over de zeik.

Dus kom maar door met je poliepfoto's. Daar is dit topic immers voor gestart...

Kan mijn lampen niet instellen.
Wil graag wat plaatjes laten zien.
 
Tsja, dan een geel filter op je telefoon:
Maar dat geeft extreem onrealistische kleuren en vaak erg ruizige foto's omdat het ook veel licht wegneemt.

Mocht je een goede camera hebben (handmatig in te stellen), dan de witbalans zo geel/rood mogelijk, in RAW schieten en iets (1 tot max 2 stops) onderbelichten om oversaturatie van het blauwe kanaal te voorkomen. Een lichtsterke lens is hierbij geen overbodige luxe. Ik heb verder geen idee wat jouw fotografie kennis is. Mocht dit abracadabra zijn, dan is een beginners fotografie cursus misschien leuk om eens te doen.

Kan mijn lampen niet instellen.
Wil graag wat plaatjes laten zien.
 
Laatst bewerkt:
Zonder je licht in te stellen ontkom je niet aan het handmatig instellen zoals in post 12 omschreven, om voor het te blauwe licht te compenseren.
Tenzij je zoals de eerste foto van Thijs in post 10: wanneer het licht uit is een koraal met een zaklamp van de zijkant of van boven belicht.

Verder is de gouden regel: altijd recht door de ruit fotograferen anders vertekend het beeld en zal het nooit scherp zijn.

Als iemand nog tips heeft om goede foto's te maken behalve het licht hoor ik het graag
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dan een geel filter op je telefoon:
Maar dat geeft extreem onrealistische kleuren en vaak erg ruizige foto's omdat het ook veel licht wegneemt.

Mocht je een goede camera hebben (handmatig in te stellen), dan de witbalans zo geel/rood mogelijk, in RAW schieten en iets (1 tot max 2 stops) onderbelichten om oversaturatie van het blauwe kanaal te voorkomen. Een lichtsterke lens is hierbij geen overbodige luxe. Ik heb verder geen idee wat jouw fotografie kennis is. Mocht dit abracadabra zijn, dan is een beginners fotografie cursus misschien leuk om eens te doen.
Super, bedankt hoor ik ga er mee aan de slag!
 
Dat ziet er zeker netjes uit. Wat voor telefoon heb je? En hoe heb je de foto gemaakt?
 
Bovenaan