Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Paula's sera precision 130

Hoi Paula. Zo te zien maak je foto's met een HTC MDA Touch welke een 2 Megapixel camera heeft :). Dat betekend dat een resolute van 1600 x 1200 = 1,92 Megapixel mogelijk moet zijn. De foto's in je dagboek hebben een resolutie van 240 x 320. Ik plaats mijn foto's over het algemeen in een resolutie van 800 x 600 wat met jouw telefoon ook haalbaar moet zijn.
Er zit dus meer in je telefoon/camera dan je denkt ;). Enige beperking is de kwaliteit van de lens in je telefoon en de hoeveelheid licht die de lens door laat. Aan de resolutie hoeft het in iedergeval niet te liggen.

Toch vindt ik dan de foto's niet heel erg storend hoor, daar kijk ik wel doorheen.

Verders weer een leuke sera marin .
Zie niet veel sera marins die eruit zien zoals in het boekje wat je erbij krijgt van sera maar dat is alleen een plus punt voor de sera houders.

Zelf ben ik nog bezig hem op te bouwen maar begint wel al wat te worden.

Groeten,

Mark

Hoi hoi, daar ben ik weer hallooooo

Het is weer tijd voor een update want er is weer aardig wat bij gekomen.
Koralen:
- bali poliepen, werkelijk prachtig geel en staan er mooi bij, bedankt wouter!
- montiplaat (wit/groen) en een mooi stuk oranje (bedankt Edwin!).
- groene acropora
- calustrea (bruin, blauw) ook mooie stek en mooie kleur

Momenteel staat de pompende xenia nog in een glas met een steentje om vast te groeien.

Verder is de bodem deel vervangen, en deels aangevuld, nu is het weer een mooie dikke witte laag.

Verder is er aan dieren het volgende bij gekomen:
- kleine zandzevende zeester (echt nog erg klein, maar dat is prima voor deze bak)
- oranje dwergbaars, deze heeft echt prachtige blauwe strepen!
- Ecsenius stigmatura, dit is het schatje van het stel. Hij steekt altijd zo leuk zijn kopje uit allerlei stenen. Gelukkig is hij/zij helemaal niet verlegen en eet onwijs mee van het alg!
Dit is het definitieve vissenbestand todat er later nog een grotere bak komt.

Verder heb ik vandaag nog even zitten kijken naar oudere foto's en nu viel het pas echt op hoe ontzettend alles gegroeid is. Ik ben erg blij met de bak en vind de kleuren echt mooi.

Iedereen van wie ik stekjes en advies heb bedankt!

Groetjes Paula

Nou Paula, je bakje ziet er lekker vol begroeid uit :biggrin:.
En mooi op kleur.

3 opmerkingen:

1: Schitterende bak!
2: knap dat alles zo groeit zonder extra verlichting.
3: heb je de sump afgedekt? het krabbetje die ik in dat sumpje had geplaatst was binnen 2 dagen weer terug ;)

Sebas

Hoi Sebas,

Allereerst bedankt voor het compliment! Alles groeit inderdaad wel goed, zeker als ik eerdere fotos ernaast hou dan zie ik hoe goed het eigenlijk groeit. Wat betreftde lamp, ik zit er wel over te denken om wat extra verlichting erbij te zetten, ik denk dat het wel goed is voor de koralen.
Wat betreft het krabbetje, hij zit daar nog steeds braaf in de sump, loop af en toe wat heen en weer tussen de schotten maar blijft rustig zitten. Ik zorg wel dat er af en toe wat eten in de sump komt zodat hij niet verhongert en hoeft te verhuizen :)

Groetjes Paula

Je nitraat van 10 zou ik me maar niet druk over maken heb zelf met een nitraat van rond de 100 gezeten. Maar het ziet er netjes uit.

Hey hoi!

Zo na een tijdje stilte hierbij weer eens een update. Vandaag alle waardes getest, en zowaar mijn fosfaat is 0!!! wohoo dat heeft een tijd geduurt zeg. Het nitraat is wat te hoog, en kalium wat te laag, maar dat zet ik over de komende dagen wel weer recht.
Alle koralen gaan eigenlijk wel goed, groeien goed en geen sterfte, das wel fijn. Vandaag nieuwe lampen erin gezet, dus hopelijk doen de koralen het daardoor ook weer wat beter. Verder is er niet zoveel bij gekomen aan dieren, alleen nog een stekje roze montiplaat (thanks wouter). Hierbij nog een mistige foto van de bak nu (heb net de bak schoon gemaakt dus vandaar dat het er even niet optimaal uitziet). En zoals te zien is ben ik ook bijna van alle algen af! Das ook wel heel fijn zeg, wat een strijd is dat geweest.

Groetjes Paul a

Bijlagen

• pasie 011..jpg
    pasie 011..jpg
    135,9 KB · Weergaven: 28
He Paula,

super dat het eindelijk gelukt is om je fosfaat onder controle te krijgen.
Als het stukje monti binnekort de groei te pakken heeft heb je binnen de kortste tijd een mooie paarse plaat.. thumbs up

Ohja en ik wil mijn andere huisdieren ook een keer een plekje geven hier :)

Elmo (vader,grijs) en Grover (zoon, zwart/wit)

Zeg in welke bak houd je deze 2?
En wat zijn hun behoeftes qua voeding en wat is de minimale bakinhoud?
Welke soort is het?
En waar komen ze vandaan?:p

Btw
Een mooie bak ;)

Ja dat zijn mijn kanjers, Elmo en Grover (vader en zoon). Het zijn maine coons, hele lieve aanhankelijke katten die heel sociaal zijn. Ik heb ze nu zelfs geleerd om te zitten, erg grappig.

Wat betreft de bak gaat het eigenlijk heel goed, behalve dan dat de algen weer de kop op steken. De krab had het eerst goed onder controle maar nu die weg is... maar de koralen groeien goed. Het paarse montiplaatje doet het super, poliepen staan prachtig uit. Ook de calustrea heeft er een kopje bij gekregen dus dat is super.

Inmiddels heb ik ook nog een afschuimertje bij, dus nu moet het hopelijk goed gaan met alle waardes.

Groetjes Paula

Ja dat zijn mijn kanjers, Elmo en Grover (vader en zoon). Het zijn maine coons, hele lieve aanhankelijke katten die heel sociaal zijn. Ik heb ze nu zelfs geleerd om te zitten, erg grappig.

Haha dat had ik mijn kat vroeger wel eens willen zien doen :biggrin:(was een britse korthaar)
Die zou me aankijken met zo'n gezicht van wat lul jij nou weer met je 'zit' ga zelf zitten op die luie reet van je ... hé een muis! :).

Maare succes met je aquarium verder :)

Hallo!

Nodig tijd voor weer eens een update. Alles draait behoorlijk stabiel, weinig verliezen gehad, alleen helaas weer een algenprobleem maar mijn zee egel heeft dat weer netjes opgelost. Ik ben op vakantie geweest en toen is helaas wel mijn monti plaat gevallen en deels wit geworden, ik hoop dat die het gaat halen. Ook is mijn hystrix ineens heel licht geworden, maar alle poliepen staan helemaal uit, dus ik weet nog niet zo goed wat er aan de hand is. Ik heb maar gelijk water ververst, maar alle koralen staan goed uit.
Hierbij ook nog wat foto's van hoe de bak er nu bij staat.

Bijlagen

• IMG_0109..jpg
    IMG_0109..jpg
    151,8 KB · Weergaven: 28
  • IMG_0107..jpg
    IMG_0107..jpg
    128,3 KB · Weergaven: 28
Back
Bovenaan