Inmiddels is weer een wens in vervulling gegaan, een zee-egel zit er nu ook in. Hij helpt nu al enorm met de algen controle. De waterwaardes waren weer prima, alleen mijn fosfaat blijft hoog (vandaar waarschijnlijk de algengroei), sterker nog hij is weer gestegen. Ik begrijp nog niet zo goed hoe dat kan, want ik heb juist een fosfaat filter in gebruik genomen, daarna is de hoeveelheid fosfaat eerst gedaalt, maar nu stijgt hij weer. Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat binnen 1 maand het filter al volledig vol is met fosfaat. Wel zal ik toch voor de zekerheid een nieuw filter erin doen want ik wil toch graag mijn fosfaat naar beneden brengen.
Het goede nieuws is wel dat mijn afschuimer inmiddels wat beter is afgesteld, ik krijg nu ongeveer per 5 dagen een kopje water met de kleur van een thee eruit, en ook mijn nitriet en nitraat blijven op 0 staan.
Ik zal nog proberen om later een foto te plaatsen van de nieuwe aanwinst, het kleine egeltje, ohja en het is een Mespilia globulus(Mespilia zeeëgel).