Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opgestart

Re: urbain

Dag Hans,

Zoals u weet , u bent altijd welkom om eens te komen kijken.
We kunnen u veel tips geven.
vriendelijke groeten
Urbain

fastsurgeon zei:
Even wat stof tot nadenken. Ik wil het aquarium uitbreiden tot naar de kelder. Wie mij goede raad kan geven, altijd welkom.
Ik voorzie een sump, waterreservoir voor zoet en zoutwater, een groot reservoir om een vlotte waterwissel uit te voeren zonder het aquarium zelf te moeten stilleggen, een grote bak voor moederdieren, een tweetal stekkenbakken, een quarantainebak en misschien een diepe bak voor wat experimenteel werk zoals bvb een dendro-bak zoals we die in Vlaardingen kennen.
Ik heb voldoende plaats en zie het nogal ruim, kwestie van om vanaf mijn pensioen nog wat om handen te hebben.
Alle goede adviezen zijn welkom.
Ik plan de bakken binnen een paar maanden, daarna een maand of 3-4 solitair opstarten met levend steen om dan uiteindelijk de doorsteek naar mijn huidig aquarium te maken.
Ik probeer mijn plannen en werkzaamheden hier verder uit te werken.

Re: urbain

Zeer zeker Urbain, ik moet alleen nog wat tijd vinden. Misschien wel binnen 2 weken. Ik geef nog een seintje.
Urbain zei:
Dag Hans,

Zoals u weet , u bent altijd welkom om eens te komen kijken.
We kunnen u veel tips geven.
vriendelijke groeten
Urbain

Zeer goede foto's Hans :goed: !! Waar heb je de stek #135 foto1 vandaan?! Als ik vragen mag? :) ;) !!

manuel69 zei:
Zeer goede foto's Hans :goed: !! Waar heb je de stek #135 foto1 vandaan?! Als ik vragen mag? :) ;) !!
Hoi Manuel,
Dat is de carduus van bij Luc denk ik,die bij mij wat groenig verkleurt. Moeten we misschien bij Luc even checken als dat klopt. De stek staat bij mij een half jaartje en begint de laatste maanden goed te groeien.

louiske zei:
Proficiat Hans met je bak, staat er geweldig goed bij en foto's kan je ook al maken zie ik :goed: :) .

Groeten,
Louis.
Dank U Louis, sedert dit week-end gebruik ik een box, niets meer dan een acryl doos, om onder water foto's te maken. Dit heeft natuurlijk het voordeel dat de kleuren veel berter zijn dan door de voorruit. De kleuren zijn echt niet bijgewerkt.

Het is hem inderdaad Hans,ook een mooi kleurtje zo,ben benieuwd als hij in de toekomst terug blauw kleurt
fastsurgeon zei:
Hoi Manuel,
Dat is de carduus van bij Luc denk ik,die bij mij wat groenig verkleurt. Moeten we misschien bij Luc even checken als dat klopt. De stek staat bij mij een half jaartje en begint de laatste maanden goed te groeien.

Terwijl ze muurtjes aan het metsen zijn voor mijn kelderproject, nog even wat foto's gemaakt.
Eerst een overzichtje :

Bijlagen

• DSC01403.JPG
    DSC01403.JPG
    389,7 KB · Weergaven: 50
  • DSC01404.jpg
    DSC01404.jpg
    276,9 KB · Weergaven: 40
Ik moet echt dringend groter, overal liggen er stekken.
Nog wat :

Bijlagen

• DSC01409.jpg
    DSC01409.jpg
    210,8 KB · Weergaven: 7
  • DSC01413.jpg
    DSC01413.jpg
    188,6 KB · Weergaven: 5
  • DSC01416.jpg
    DSC01416.jpg
    124,5 KB · Weergaven: 4
  • DSC01423.jpg
    DSC01423.jpg
    171,9 KB · Weergaven: 3
  • DSC01422.jpg
    DSC01422.jpg
    304,1 KB · Weergaven: 5
Nog enkele :

Bijlagen

• DSC01426.JPG
    DSC01426.JPG
    365,4 KB · Weergaven: 5
  • DSC01429.jpg
    DSC01429.jpg
    170,5 KB · Weergaven: 6
  • DSC01435.jpg
    DSC01435.jpg
    241 KB · Weergaven: 5
  • DSC01434.jpg
    DSC01434.jpg
    141,8 KB · Weergaven: 5
  • DSC01433.jpg
    DSC01433.jpg
    151,9 KB · Weergaven: 7
Mijn kelderplannen krijgen stilaan vorm.
4000 liter water extra.
Nog een showbak 200X100X65 , stekkenbakken 350X80X40 en reservoir 125X140X100.
De muurtjes zijn klaar.
Nog een uitgietbak geïnstalleerd en daarvoor plaats voor een technische ruimte.

Bijlagen

• DSC01375.jpg
    DSC01375.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 12
  • DSC01376.JPG
    DSC01376.JPG
    206,7 KB · Weergaven: 7
  • DSC01377.JPG
    DSC01377.JPG
    219 KB · Weergaven: 12
  • DSC01438.jpg
    DSC01438.jpg
    154 KB · Weergaven: 9
  • DSC01439.jpg
    DSC01439.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 5
De eerste foto's waren dus een week geleden, de laatse huidige toestand.

Bijlagen

• DSC01441.jpg
    DSC01441.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 13
  • DSC01442.jpg
    DSC01442.jpg
    214,7 KB · Weergaven: 12
Hoi Hans,

Dat ziet er prima uit, je gaat toch niet van job veranderen en een aquarium zaak beginnen ;) .
Je bak staat er touwens ook erg mooi bij.:goed:
Af en toe jeukt het mij weer op de rug, en dan denk ik aan jou!.:confused:
Groetjes Erik

allé,alweer nen echte erbij in de Limburg,die uitgietbak is erg goed gevonden Hans,wordt hier ook de volgende aankoop nu ik dit zie,succes ermee verder

Erik's Reef zei:
Hoi Hans,

Dat ziet er prima uit, je gaat toch niet van job veranderen en een aquarium zaak beginnen ;) .
Je bak staat er touwens ook erg mooi bij.:goed:
Af en toe jeukt het mij weer op de rug, en dan denk ik aan jou!.:confused:
Groetjes Erik
Nee Erik, maar ik denk al wel aan mijn pensioen.

jawsee zei:
allé,alweer nen echte erbij in de Limburg,die uitgietbak is erg goed gevonden Hans,wordt hier ook de volgende aankoop nu ik dit zie,succes ermee verder
Ik heb er regenwater laten opzetten omdat dit water 5000 liter met 1 ionenwisselaar-vaatje kan doen, en het kost niets. Ik moest dan wel voor een dompelpomp zorgen om het water uit de kelder te krijgen.

dit ziet er prima uit. vlotter gegaan dan gedacht hé? we zullen zondag eens komen kijken...:)

de boys zei:
dit ziet er prima uit. vlotter gegaan dan gedacht hé? we zullen zondag eens komen kijken...:)
De koffie of wat was het ook weer staat klaar.

Zondag, 26/04 zijn de bakken opgemeten. Nu geduldig wachten op de bakkenbouwer, maar intussen misschien al wat buizerijen of wat electriciteit in orde brengen. Mijn aquarium boven puilt uit dus ik moet dringend uitbreiden.

Back
Bovenaan