Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opgestart

Weeral een tijdje geleden.
Gisteren ben ik bij Stefano geweest. Hij had mijn Picasso-trekker en Hexataenia overgenomen. Als bedanking kon ik bij hem een bezoekje brengen en hij bezorgde mij enkele stekjes waarvoor mijn dank.
Mijn momentele waterwaardes :
NO3 : 10
PO4 : 0,09
Ca : 470
Mg : 1420
SG : 34
KH : 8
Wodka ben ik aan het afbouwen en zit nu momenteel op 7 cc.
Aangezien mijn verlichting T5 6X80 watt te weinig is heb ik vorige week een armatuur 3X250 en 4X80 T5 besteld evenals een koeler aangezien mijn sump in een gesloten kast, oploopt tot 27 en de zomer, hopelijk, nog moet beginnen.
Uiteraard nog enkele foto's. Soms ben ik beschaamd als ik mijn foto's naast die van anderen hier op het forum zet, maar wie weet...
Ik wil vooral de van mijn bak vastleggen.

Bijlagen

• DSC00104.JPG
    DSC00104.JPG
    164,9 KB · Weergaven: 40
  • DSC00101.JPG
    DSC00101.JPG
    158,6 KB · Weergaven: 24
  • DSC00102.JPG
    DSC00102.JPG
    164,3 KB · Weergaven: 24
  • DSC00078.JPG
    DSC00078.JPG
    159,3 KB · Weergaven: 24
  • DSC00086.JPG
    DSC00086.JPG
    154,3 KB · Weergaven: 19
Nog enkele.

Bijlagen

• DSC00068.JPG
    DSC00068.JPG
    157,6 KB · Weergaven: 21
  • DSC00092.JPG
    DSC00092.JPG
    156,4 KB · Weergaven: 17
  • DSC00093.JPG
    DSC00093.JPG
    152,1 KB · Weergaven: 18
  • DSC00096.JPG
    DSC00096.JPG
    149,8 KB · Weergaven: 22
  • DSC00100.JPG
    DSC00100.JPG
    156,5 KB · Weergaven: 21
En nog.

Bijlagen

• DSC00096.JPG
    DSC00096.JPG
    157,6 KB · Weergaven: 16
  • DSC00081.JPG
    DSC00081.JPG
    152,7 KB · Weergaven: 16
  • DSC00083.JPG
    DSC00083.JPG
    174,2 KB · Weergaven: 17
  • DSC00088.JPG
    DSC00088.JPG
    151,4 KB · Weergaven: 16
  • DSC00087.JPG
    DSC00087.JPG
    152,3 KB · Weergaven: 16
Nog 2 waaronder een gorgoontje.

Bijlagen

• DSC00079.JPG
    DSC00079.JPG
    162,2 KB · Weergaven: 15
  • DSC00065.JPG
    DSC00065.JPG
    160,6 KB · Weergaven: 15
Waarom bouw je de wodka al af?Zowel NO3 als (vooral)PO4 mogen nog zakken.

Je bak maakt zeker progressie,ziet er al veel beter uit de waterwaardes zijn zeker vooruit gegaan ,dus maak je geen zorgen ,en je hoeft echt niet bang te zijn ,dat je bak er niet goed uitziet ,kijk maar in de dagboeken van de topbakken ze hebben allemaal problemen gehad.

Het duurt gewoon een behoorlijke tijd voor je bak naar je zin is ,en met de hulp en advies van theo komt het echt wel goed.

Blijf vooral foto´s plaatsen dan zie per maand wat er in je bak gebeurt,en wat een ander van je bak vindt maakt niet uit,het is jouw hobby en tijdverdrijf.

grtzz Aad

VaVa zei:
Waarom bouw je de wodka al af?Zowel NO3 als (vooral)PO4 mogen nog zakken.
Ik begrijp uw reactie, ik kom van 15 cc maar wil voldoende snel anticiperen.
Waarschijlijk hou ik die wel een tijdje op bvb 5 cc.
Ik heb een grote murene waarvan ik hoop dat ik hem binnen een week kan verplaatsen zodat ook die als grote vervuiler verdwijnt, en dat in combinatie met mijn systeem dat ouder wordt.
Ik wil niet te snel zakken.

@ aad :

Bedankt voor de ruggesteun.

Gisteren werd mijn murene opgehaald door Stefano en Tim. Ik kan nu rustig verder werken aan mijn waterwaardes gezien een grote vervuiler het aquarium verlaat. Met ongeduld wacht ik op mijn armatuur 3x250HQI en 4xT5.
Ik zoek ook nog een beter fototoestel. Ik moet ook dringend wat kroepoek-leder verwijderen en dan heb ik weer plaats voor ...

Hans, Proficiat met je 24 ste

verjaardag. :rolleyes:

Maak er nog een fijne dag van. :goed:

Groetjes Erik

Bedankt Erik !

Moet ik nu ook al achterstevoren beginnen lezen ?

Leuk hoor, reacties uit de nabije omgeving !!

Ik zal vanavond op onze gezondheid ene drinken.
En dat we nog lang mogen genieten,.... en daar horen de vissen en koralen bij.

ik herken een steentje van hier hans,mijn reactie heeft even geduurd:) omdat ik nu pas je dagboek zie:o meestal klik ik er snel op als het iemand uit de buurt betreft,verder een gelukkige verjaardag gewenst en plezier aan je hobby.
fastsurgeon zei:
Jawsee zou een van de vorige foto's moeten herkennen.

jawsee zei:
ik herken een steentje van hier hans,mijn reactie heeft even geduurd:) omdat ik nu pas je dagboek zie:o meestal klik ik er snel op als het iemand uit de buurt betreft,verder een gelukkige verjaardag gewenst en plezier aan je hobby.
Plezier of verslaving, wie zal het zeggen.

Nog eens een up-date; de foto's volgen later.
Eerst het slechte nieuws, mijn spitssnuit koraalklimmer is twee weken geleden in de overloop terechtgekomen en ik ben in één dag tijd een steenkoraal kwijtgespeeld. (oorzaak?)
De laatste twee weken was vrij actief in mijn "aquariumleven". Een bezoekje gebracht aan Erik en Louis en enkele stekjes aangeschaft.
Bezoek gekregen van expert-Theo. De techniek zat wel goed alleen de opbouw kan wat natuurlijker en daar wordt binnenkort aan gewerkt.
Technisch ben ik er enorm op vooruit gegaan. Een koeler geïnstalleerd en vooral mijn nieuwe armatuur 3x250HQI en 4xT5. Enorme dank aan Stefano die deze klus geklaard heeft. In plaats van de voorziene 2 uur, is hij toch 5 uur bezig geweest. Hopelijk kreeg hij niet te veel slaag van zijn vriendin.
Gisteren kreeg ik dan ook nog bezoek van "de Boys" die zullen helpen met de inrichting.
Voor de rest gaat het aquarium pico bello.
Reeds na enkele dagen HQI kleuren de steenkoralen.
Nog een aardbeikoraaltje aangeschaft die het zeer goed doet.
Ondanks het opvoeren van het voederregime voor de aardbei -voorheen diepvriesvoeding om de twee dagen en nu elke dag- zie ik dat mijn waterwaardes er op vooruit gaan.
Nitraat intussen 5 en fosfaat quasi 0.
In elk geval, en dat kan je op foto moeilijk tonen zie ik het aquarium rijper worden.
Ik leer in Limburg meer en meer mensen kennen-fijne mensen.
Foto's volgen vrij snel.

Hoi Hans, spijtig van het visje en het koraal, maar geloof me dat komt overal wel eens voor. Belangrijk is dat je bak er op vooruit gaat met die nieuwe verlichting en met de vrijwilligers die je allemaal komen helpen. Nu kan er niets meer mis lopen. En zeker niet als Theo zelfs al bij je is geweest. ik wacht er al twee jaar op. Sinds hij zijn winkel heeft vind hij er jammer genoeg geen tijd meer voor. Maar er zal ook weer een dag komen dat hij een dagje vrij heeft voor ons.
Als je hulp nodig hebt Hans, dan weet je ons te vinden. En bij Luc en Anja ben je ook altijd welkom, zeker ook de moeite waard eens langs te gaan.
Groetjes Erik

fastsurgeon zei:
Nog eens een up-date; de foto's volgen later.
Eerst het slechte nieuws, mijn spitssnuit koraalklimmer is twee weken geleden in de overloop terechtgekomen en ik ben in één dag tijd een steenkoraal kwijtgespeeld. (oorzaak?)
De laatste twee weken was vrij actief in mijn "aquariumleven". Een bezoekje gebracht aan Erik en Louis en enkele stekjes aangeschaft.
Bezoek gekregen van expert-Theo. De techniek zat wel goed alleen de opbouw kan wat natuurlijker en daar wordt binnenkort aan gewerkt.
Technisch ben ik er enorm op vooruit gegaan. Een koeler geïnstalleerd en vooral mijn nieuwe armatuur 3x250HQI en 4xT5. Enorme dank aan Stefano die deze klus geklaard heeft. In plaats van de voorziene 2 uur, is hij toch 5 uur bezig geweest. Hopelijk kreeg hij niet te veel slaag van zijn vriendin.
Gisteren kreeg ik dan ook nog bezoek van "de Boys" die zullen helpen met de inrichting.
Voor de rest gaat het aquarium pico bello.
Reeds na enkele dagen HQI kleuren de steenkoralen.
Nog een aardbeikoraaltje aangeschaft die het zeer goed doet.
Ondanks het opvoeren van het voederregime voor de aardbei -voorheen diepvriesvoeding om de twee dagen en nu elke dag- zie ik dat mijn waterwaardes er op vooruit gaan.
Nitraat intussen 5 en fosfaat quasi 0.
In elk geval, en dat kan je op foto moeilijk tonen zie ik het aquarium rijper worden.
Ik leer in Limburg meer en meer mensen kennen-fijne mensen.
Foto's volgen vrij snel.

Erik's Reef zei:
Hoi Hans, spijtig van het visje en het koraal, maar geloof me dat komt overal wel eens voor. Belangrijk is dat je bak er op vooruit gaat met die nieuwe verlichting en met de vrijwilligers die je allemaal komen helpen. Nu kan er niets meer mis lopen. En zeker niet als Theo zelfs al bij je is geweest. ik wacht er al twee jaar op. Sinds hij zijn winkel heeft vind hij er jammer genoeg geen tijd meer voor. Maar er zal ook weer een dag komen dat hij een dagje vrij heeft voor ons.
Als je hulp nodig hebt Hans, dan weet je ons te vinden. En bij Luc en Anja ben je ook altijd welkom, zeker ook de moeite waard eens langs te gaan.
Groetjes Erik
SCHITTEREND !!!

Uiteindelijk wat foto's.

Een nieuw toestel - Sony A350 met macrolens- aangeschaft. Al wat geoefend maar ik heb het zeker nog niet onder de knie. Eerder met geluk maak ik een goeie foto.
In elk geval een overzichtje met de nieuwe armatuur 3x250 HQI en 4 x T5 80 watt. Verder nog wat dieren.

Bijlagen

• Afbeelding 008.jpg
    Afbeelding 008.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 9
  • Afbeelding 032.jpg
    Afbeelding 032.jpg
    212,7 KB · Weergaven: 11
  • Afbeelding 040.jpg
    Afbeelding 040.jpg
    205,5 KB · Weergaven: 16
  • Afbeelding 043.jpg
    Afbeelding 043.jpg